Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

IvanDin
Мнения: 17
Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
Местоположение: България
Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от IvanDin » 27 Юни 2021 17:44

Здравейте,
От известно време-насам разбрах, че не само моделът, който използвам, а именно Авенсис т25 147кс бензин е с вграден в резервоара горивен филтър, но съществуват и други модификации на Тойота с такъв казус. Съществува ли вариант, при който да се почисти въпросният "необслужваем" горивен филтър чрез употребата на автохимия от рода на добавки за почистване на дюзи, горивната система, мултифункционални 5в1, 6в1 продукти и т.н.? Виждал съм, че се продават някакви варианти на горивни филтри, но приложените снимки са различни и това ме води на мисълта, че това е малко изгубени в превода (оем номерата).
Приемайки факта, че средно тези автомобили са на 300к + км. колкото и да няма нужда от обслужване все пак всичко си има експлоатационен срок. Ще се радвам на компетентното Ви мнение.
Благодаря!

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Himbo » 11 Яну 2022 16:29

Привет, колеги! Къде за раздвижване на темата, къде да благодаря на колегата, че я е отворил, защото точно и аз мислех да отварям или да поствам в някоя тема, тъй като въпросът и мен ме вълнува.
По-точно, имам Авенсис 2016 г., бензин, 1.6, 132 к.с. Производителят по гаранционна книжка препоръчва профилактично бензинова добавка на 105 хил км за Босна, Сърбия, Латвия, Румъния и някакви такива страни с "хубав" бензин (спокойно бих добавил и България, не знам защо не беше в списъка). От ТМ Ауто пропуснаха да ми препоръчат да сложа, но в отделен разговор по-късно, ми предложиха една про-тек за чистене на горивната система и се чудя струва ли си. Точно заради този горивен филтър, който явно е в началото на системата. Какво ще стане, ако по някаква причина покрай мръсотията, която "се вдигне" да се разнесе с помощта на добавката в резервоара, се запуши той и като не се обслужва..... да си пишем и неговата смяна ли... :help: Даже да поставя по друг начин въпроса - ако се сипва такава добавка, не е ли хубаво да се смени и филтъра, дори и на тези коли? "Производителят" нищо не казва по въпроса! Вие как мислите?
Отделно дилемата ми е, че избягвам евтиния бензин и случайните бензиностанции, проблеми засега не усещам, та се чудя, за профилактика струва ли си въобще да слагам добавката, или да не се вкарвам в тоя филм. wacko.gif
Последно промяна от Himbo на 11 Яну 2022 17:58, променено общо 2 пъти.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от max-2 » 11 Яну 2022 17:50

Труден въпрос. Най вероятно е чист. Но може да се задръсти от едно зареждане с гаден бензин.
При желание може да се свали и почисти с бензин и сгъстен въздух в обратна посока.... bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Оги » 11 Яну 2022 17:50

Колкото автомобили съм карал и обслужвал - бензинов филтър не съм сменял на никоя и не съм имал проблем. Все стари. Нито да съм подбирал бензиностанции. С ясното съзнание съм, че ако случайно се запуши - колата не спира, а губи от мощността си и дълго може да върви с ограничена мощност докато се очисти или смени /всъщност се реши проблем по-често с бензиновата помпа/. Добавки не съм ползувал, дори смятам, че са излишни и по етикетите им едва ли не пише фантастични неща. Никой не пише какво съдържат. Друг е въпроса, че не кой знае какво съдържание. Все пак ако някой реши да налива - това няма да навреди.
Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Ивайло Димов » 11 Яну 2022 20:13

И аз никога не съм сменял бензинов филтър ,ченгетата навъртяха по 500 хил км на Астрите ,съмнявам се ,че някой някога е проверявал тоя филтър :) Хайде ако е външен може да се смени ,цената им е 20-30 лева но е безмислено според мен .Колкото до добавките за прочистване не дюзи повечето са на база керосин и са по-скоро рекламен трик ,може да се слагат превантивно но за чистене лечението е само едно .Сваляне на дюзите и ултразвукова вана .Ако колата се кара на газ .......минават се 1500 км на газ ,после 150-200 км само на бензин като няма да е лошо да сипва 100 октанов :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от slowtraveler » 11 Яну 2022 21:22

Оги написа: 11 Яну 2022 17:50 Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Физиката не я интересува материала, а само температурата... Ако в резервоара е влязъл въздух със 70% влажност при 30С, то при понижение на температурата под 24С влагата, която вече не може да бъде разтворена във въздуха ще кондензира и ще се 'свлича надолу'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Hursa » 12 Яну 2022 10:32

Ако в този филтър и резервоара се съмнявате, че има проблем - дали е добре, посредством добавка да ги "почиствате". Евентуално тези утайки да се разтворят частично и да се разнесат по цялата горивна система. Възможно е така да си създадете много повече проблеми (според мен). Би трябвало да може да се промият, чрез демонтиране.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от ufer » 12 Яну 2022 10:45

Едно време малки количества вода в бензина се обираха със спирт за горене, той се разреждаше с водата и после изгаряше в горивните камери. Не знам обаче как се държат съвременните инжекционни системи, ако се сипе малко спирт в резервоара... unsure.gif

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Hursa » 12 Яну 2022 10:58

Би трябвало спирта в неголеми концентрации практически да не им влияе негативно, особено на по съвременните системи (поне така би трябвало да бъде). Но ако проблема е вода - не би имало проблем с филтъра. Едва ли и добавките, ако "свързват" водата - правят утайки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

petkata
Мнения: 108
Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
Местоположение: хасково
Автомобил: рав 4 XA30 1az fe

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от petkata » 12 Яну 2022 13:10

И на двете ми равки бензинови съм сменял горивния филтър на втора генерация се сменя отвътре под задната седалка а на трета се сваля резервоара и двата отвътре бяха доста черни.
Toyota Rav4 XA30 1az fe

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от dracunculus » 12 Яну 2022 13:22

За над 200 000 на Королата, 125 000км на Авенсиса и 32 500км на Лексуса ми нямам никакви проблеми с тези вградени филъри (и трите са с такива). На 15 000км сипвам добавка (такива са препоръките на сервиза, особено за Лексуса, който е с директно впръскване...релевантно би било за Камри и РАВ4 хибрид- предполагам!) и проблеми няма никакви. Дали в някаква степен са позадръстени при Королата и Авенсиса...не знам, зареждал съм в държави като Чехия, Сърбия, Хърватска- всичко си беше ОК. За сега колите си вървят както, когато излязоха от магазина.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от mapamop » 12 Яну 2022 13:39

Това намерих за Авенсис-а (ми):
https://www.drive2.ru/l/557418861251526865/

Чакам го да пристигне и да видя ефекта. Сутрин на първото палене има едно леко замисляне за 5-10 секунди и чак тогава запалва. По каталог за Avensis T25 продават цялата кошница със горивната помпа и филтъра. Цената е меко казано брутална.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Hursa » 12 Яну 2022 14:10

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от mapamop » 12 Яну 2022 14:52

Офтопик
Hursa написа: 12 Яну 2022 14:10 целия "живот" на автомобила
За Форд са 5 години гаранция + още 3 или 5 по спомен. Моят автомобил е на 16 без 1 месец....
Тойота дават по спомен с разни доплащания 10 години? Т.е. не е неочаквано "живота на автомобила" да са го сметнали на 10 години.....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от max-2 » 12 Яну 2022 15:03

Необслужваем е, защото позицията му предполага самопочистване от плискането на горивото в резервоара. Т. Е. Малка част от утайките го запушват, а голямата част си плуват в горивото.
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта