Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Hursa » 12 Яну 2022 17:43

Надявам се "живота" на автомобила, да не зависи пряко от гаранцията. smile.gif Иначе как - доплащаш и му удължават живота.
Вероятно филтъра се и само почиства, но не само.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от slowtraveler » 12 Яну 2022 17:45

За 'самопочистване' едва ли става дума.. Става дума за добре изчислен 'живот' съразмерим с живота на цялото МПС... Все едно да кажеш, че ДВГ се саморемонтира :) Той си снижава параметрите, но що годе изкарва зададеният му ресурс без сериозни драми в повечето случаи.. Ако се повреди - тогава вече влиза в действие 'тежката артилерия' - ремонт, подмяна... Същото е и с филтъра.... Аз не съм пипал филтъра на мой автомобил досега, и не съм имал проблеми...
Да, възможно е да е бил зацапан вече с годините, но явно е имал още живот щом не ми е създавал никакви проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от mapamop » 12 Яну 2022 18:07

Hursa написа: 12 Яну 2022 17:43 Надявам се "живота" на автомобила, да не зависи пряко от гаранцията
Зависи. Иначе не биха си вкарали главата в чувала, като си знаят ресурса на повечето скъпи/трудни за производство детайли. Ти би ли рискувал да сключиш договор за поддръжка, на част от цената на детайлите и да знаеш че има примерно над 50-60% вероятност нещо скъпо да "кихне"?
Както и да е - разводняваме темата. Ще пиша като пристигне филтъра и успея да го сменя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Hursa » 12 Яну 2022 18:14

Е преобладаващото мнозинство, дори съвременни автомобили издържат успешно 10 години, поне основните им, скъпите елементи. С нашите горива - филтъра може и да не е сред издържалите smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Оги » 13 Яну 2022 12:51

Транспорта на горива /автоцистерните имам предвид/от петролните бази и митническите складове до бензиностанциите е под доста сериозен контрол, определено по-стриктен и от този на дървения материал, че по пътя горивата да се окажат обогатени с вода или други евтини течности вкл. и боклуци в такива количества, че да запушват филтрите. Бензиностанциите също. Може някой да прави нещо, но масово е трудно. Ако става дума за ниско качество най-често то такова е излязло от рафинерията или доставено отвън. С което не твърдя, че вс. е о.к. но поне горивата са опазени от попътни набези и "грешки" в цистерните на бензиностанциите. А вероятността да се запуши филтър следствие от подобни причини е сведена до минимум. Изключваме нафтата в случая, там нещата са други от производството.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри

Мнение от Ивайло Димов » 14 Яну 2022 17:30

Камионите с горива са под постояннo GPS проследяване ,знае се във всеки един момент къде е МПС-то ,а и превозвайки опасен товар нямат право да спират където и когато им скимне.Първия признак за задръстен филтър е липса на мощност ,колата върви но във високите оборити е мудна и скучна ,втория признак е шум от помпата в резервоара .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта