1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Robocopele
Мнения: 11
Регистриран на: 27 Май 2013 16:08

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Robocopele » 20 Май 2021 11:03

Здравейте,
Искам да попитам имал ли е някой проблем с капака на клапаните на двигател 1.33 1NR-FE? Конкретно, проблемът се изразява в теч на масло в района на датчиците на разпределителните валове, на местата, където влизат самите датчици в капака има два семеринга, които имат луфт между самия капак и от там тече масло. Автомобилът е закупуван чисто нов от България и е на 60 000 км. Имал и е някой друг такъв проблем и има ли бюджетно решение на същия?
Прикачени файлове
1621497093819 редактирана.jpg
1621497093819 редактирана.jpg (1.83 MiB) Преглеждано 3752 пъти
1621497202384 редактирано.jpg
1621497202384 редактирано.jpg (1.61 MiB) Преглеждано 3752 пъти

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от TATI » 31 Май 2021 20:27

Ами сменете семеринга. По-бюджетно от това, едва ли ще се намери.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Оги » 31 Май 2021 21:44

Robocopele написа: 20 Май 2021 11:03 имал ли е някой проблем с капака на клапаните на двигател 1.33 1NR-FE? Конкретно, проблемът се изразява в теч на масло
Дам. Но не съм го правил. Загубите на масло са пренебрежимо малки при мен, вижда се омасляване след като се вдигне пластмасовия капак на мотора. Следя.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от TATI » 01 Юни 2021 07:27

А сигурен ли си че е теч, а не е прокапало при наливане на ново масло?
Т.е. ти си го обезмаслил, било е сухо и чисто и след време е омазнено. Уплътнението на капачката държи ли?
Да не се окаже, че просто са поуляли като са ти сменяли маслото
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Оги » 01 Юни 2021 15:56

От уплътнението е, както е посочил колегата на снимката. Точно под датчика на капака е "легенче" и изкапалото масло стои в него докато не се забърши. Дълго след което се отново появи локвичка в легенчето и от него се разпространява хоризонтално по ръба на капака.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Robocopele
Мнения: 11
Регистриран на: 27 Май 2013 16:08

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Robocopele » 01 Юни 2021 23:05

Колеги пробвахме се да сменим само семерингите но не се получи номера. Погледнах и един друг такъв двигател на 100 000 км. от БГ купувана, същата работа е при него капака. Явно е масов дефект и няма евтино решение на проблема т.е. само със смяна на семерингите. В тойота казаха нов 780 лв. и го няма в България. Има ли вариант според вас за заварка на капака /от някакъв вид пластмаса е/ на местата, където са самите семеринги?

Robocopele
Мнения: 11
Регистриран на: 27 Май 2013 16:08

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Robocopele » 01 Юни 2021 23:09

Да допълня само че капачката за маслото е проверена и не е разлив при смяна на масло 3 пъти съм бърсал и проверявал преди да се убедя, че просто си е явно фабричен дефект...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2021 09:18

Не знам как е на Яриса, ама какво значи 'пробвахме да сменим семеринг, но не се получи номера' ? Семеринга е част от капака?
Не разбирам и какво ще заварявате на капака по семерингите - Те са там за да могат еластично да обират деформации и да не позволяват излизане на масло... За да излиза - значи нещо е износено - или гумата се е втвърдила, или е имало непрофесионално въздействие, повредило семеринга.

Това не е ли соленоида на VVT - тогава не би ли трябвало уплътнението да е О-ринг?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от ufer » 02 Юни 2021 09:28

Няма начин, да няма начин! Това 780 лв. за целия капак ли е или за семеринг? При положение, че е класически семеринг, аз бих уплътнил новия семеринг отвън с добър силикон, освен ако нещо не е пукнат капакът, че при толкова пластмаса човек не знае. Намери друг майстор, който обича да човърка в детайлите и да рационализира. Може и да успее... :thumbsup:

Robocopele
Мнения: 11
Регистриран на: 27 Май 2013 16:08

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Robocopele » 03 Юни 2021 08:24

780лв. струва целия капак нов от тойота. Моя майстор намери нови семеринги, смени ги, обаче единият пак тече. Сменихме и о-пръстените, които са между семеринга и самите датчици на ваноса там проблем няма. Относно заваряването, въпросните семеринги са пластмасови и са от същия материал като капака. Идеята ми е направо да се направи заварка върху луфта между семеринга и капака....

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от ufer » 03 Юни 2021 08:53

А няма ли начин да се подменят с класически семеринги? И всъщност има ли там някакво въртеливо движение или датчикът е неподвижен? То като че ли нарочно е конструирано така, че като се износят тези пластмаси, човек да хвърли цялата кола или да си купи нов капак! Колега, рационализирай! Може и да успееш, а иначе винаги можеш да хвърлиш 8 стотака... :thumbsup:

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от tora » 03 Юни 2021 09:23

Ako наблизо има фирма произвеждаща о пръстени и уплътнители чрез струговане, на място с елементите, може да направят нещо сполучливо. В Казанлък има няколко такива, правили са ми по хидравлики по машини, винаги резултата е бил отличен.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Оги » 05 Юни 2021 19:04

Струва ми се че е недодялана сглобка заради увеличен допуск на отвора на капака. Няма какво да се износи там, неподвижно е. Разкачване, щателно чистене и силикон Дирко, устойчив на масло и температура 300 гр. С след обработката съхне до утре. Тубата е 12-15 лв лв, за работа още 20-30 лв, ебаси- те в Тойота знаят да хвърлят каквото им попадне освен че не познават парите.
Моята я купих с тоз проблем. И заради още 2 дреболии в сервиза бяха оферирали на предния собственик /който я е купил нова от тях/ремонт за близо 3 х.лв и като изтекла гаранцията човека се беше предал. Гледах я, слушах я, взех я, не съм правил нищо, колата се кара всеки ден вече трета година и над 20 х.км. - нищо не ме кара да я водя в сервиз.
Според мен когато има омасляване по мотора критерий дали да се оправи теча е дали капе долу под колата или не. Докато не оцапа гаража едва ли ще взема насериозно няколко капки масло. Освен, че върху мотора има пластмасов капак и това омасляване стои скрито от него.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Robocopele
Мнения: 11
Регистриран на: 27 Май 2013 16:08

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Мнение от Robocopele » 06 Юни 2021 23:25

Благодаря Ви за отговорите поръчах нов капак оригинален с Т.О. го намерих на 600 лв. Няма алтернатива по магазините освен оригинален. Оги благодаря за идеята, ще пробвам и варианта със силикона и ще оставя стария за резерва.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта