филтър картерна вентилация
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
филтър картерна вентилация
Здравейте на всички съфорумци,гложди ме нещо и ако се знае моля знаещите да споделят ,даже и със снимков материал!
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
- memorex
- Мнения: 812
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 20 пъти
филтър картерна вентилация
Този въпрос със сигурност е дискутиран преди.Даже си спомням че Механика го разясни.Доколкото си спомням в зависимост от модела малко се различават но не си спомням да имат филтър.По спомен някаква фина мрежа под капака.Може и да греша.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
филтър картерна вентилация
Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска Маслоуловителят се сменя само при проблем...
Ама напуска Маслоуловителят се сменя само при проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
филтър картерна вентилация
за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера ,а отвежда парата и конденза при истиването на двигателя,при запушване на филтъра конденза капе обратно и разваля визкозитета на маслото,допълнително се образува налягане в двигателя.двигателя може да кара и 500000км ,както и явно в бг се случва,но може да се появят въпроси що глъхне ,що сутрин претриса ,що незмам си кво и никой не знае и сменяш части като изоглавен и все тая ,па то 1 филтър някъде си Тоя филтър се сменял на всеки 100к горе-долу. и мисля да разпитам видни майстори из градо!!!slowtraveler написа: ↑16 Мар 2021 15:00 Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска Маслоуловителят се сменя само при проблем...
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
филтър картерна вентилация
За същото нещо говоря.. Улавя маслените пари...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- memorex
- Мнения: 812
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 20 пъти
филтър картерна вентилация
Аз доколкото си спомням на АD двигателите има преграда която стопира голямата част от маслените пари.Дори няма и PCV а един щуцер.
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят. Именно това под налягане ги отвежда по време на работа а не мистериозния филтър. .Когато двигателя е спрян и изстива за да се образува воден конденз би трябвало от някъде да постъпва въцдух който да носи тази влага.Да речем че всепак постъпва някакво количество ,но то е пренебрежимо малко и се изпарява и отвежда по време на работа.А и маслата които ползваме имат съставки които са точно за целта.
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят. Именно това под налягане ги отвежда по време на работа а не мистериозния филтър. .Когато двигателя е спрян и изстива за да се образува воден конденз би трябвало от някъде да постъпва въцдух който да носи тази влага.Да речем че всепак постъпва някакво количество ,но то е пренебрежимо малко и се изпарява и отвежда по време на работа.А и маслата които ползваме имат съставки които са точно за целта.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
филтър картерна вентилация
Името му е маслен сепаратор и на стоковите ДВГ стои кротко в капака на клапаните... и с ено маркуче прави връзка с въздуховода за всмукателния колектор.
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора
филтър картерна вентилация
а ено време жигулята вадеха маркуча да виси под двигателя ... един вид тунинговане са праеше
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 17 пъти
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
филтър картерна вентилация
Еми, не си чул, защото някой се е напънал за измисли по-великата картерна вентилация. Въпросния пич, Крис доста пъти е показвал коструктивни проблеми на марките, които ремонтира. За мен, някой от проблемите направо са ги съзадали изкуствено. Не съм наясно какви инженерни проблеми решават дадени решения, но е видно, когато на ключови места се залага кекав детайл. Пълно е с апсурди, наскоро гледах за един байпас в охлажането, за 7 степнното ДСГ... много са, следя канала от 1-2г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта