филтър картерна вентилация

тойотикс
Мнения: 41
Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
Местоположение: габрово
Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.

филтър картерна вентилация

Мнение от тойотикс » 16 Мар 2021 13:09

Здравейте на всички съфорумци,гложди ме нещо и ако се знае моля знаещите да споделят ,даже и със снимков материал!
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???

Аватар
memorex
Мнения: 811
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

филтър картерна вентилация

Мнение от memorex » 16 Мар 2021 13:21

Този въпрос със сигурност е дискутиран преди.Даже си спомням че Механика го разясни.Доколкото си спомням в зависимост от модела малко се различават но не си спомням да имат филтър.По спомен някаква фина мрежа под капака.Може и да греша.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

филтър картерна вентилация

Мнение от slowtraveler » 16 Мар 2021 15:00

Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска :) Маслоуловителят се сменя само при проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

тойотикс
Мнения: 41
Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
Местоположение: габрово
Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.

филтър картерна вентилация

Мнение от тойотикс » 16 Мар 2021 15:29

slowtraveler написа: 16 Мар 2021 15:00 Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска :) Маслоуловителят се сменя само при проблем...
за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера ,а отвежда парата и конденза при истиването на двигателя,при запушване на филтъра конденза капе обратно и разваля визкозитета на маслото,допълнително се образува налягане в двигателя.двигателя може да кара и 500000км ,както и явно в бг се случва,но може да се появят въпроси що глъхне ,що сутрин претриса ,що незмам си кво и никой не знае и сменяш части като изоглавен и все тая ,па то 1 филтър някъде си Тоя филтър се сменял на всеки 100к горе-долу. и мисля да разпитам видни майстори из градо!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

филтър картерна вентилация

Мнение от slowtraveler » 16 Мар 2021 15:52

тойотикс написа: 16 Мар 2021 15:29 за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера
За същото нещо говоря.. Улавя маслените пари...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
memorex
Мнения: 811
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

филтър картерна вентилация

Мнение от memorex » 16 Мар 2021 16:31

Аз доколкото си спомням на АD двигателите има преграда която стопира голямата част от маслените пари.Дори няма и PCV а един щуцер.
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят. :) Именно това под налягане ги отвежда по време на работа а не мистериозния филтър. :) .Когато двигателя е спрян и изстива за да се образува воден конденз би трябвало от някъде да постъпва въцдух който да носи тази влага.Да речем че всепак постъпва някакво количество ,но то е пренебрежимо малко и се изпарява и отвежда по време на работа.А и маслата които ползваме имат съставки които са точно за целта. :)
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

филтър картерна вентилация

Мнение от vodafon » 16 Мар 2021 16:34

Името му е маслен сепаратор и на стоковите ДВГ стои кротко в капака на клапаните... и с ено маркуче прави връзка с въздуховода за всмукателния колектор.
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

филтър картерна вентилация

Мнение от vodafon » 16 Мар 2021 16:38

а ено време жигулята вадеха маркуча да виси под двигателя ... един вид тунинговане са праеше

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

филтър картерна вентилация

Мнение от мехаННика » 16 Мар 2021 19:42

:D тойотикс, фитилчо, пребори ли невежеството сред градските майстори?

IvoKrastev
Мнения: 116
Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

филтър картерна вентилация

Мнение от IvoKrastev » 17 Мар 2021 10:42

тойотикс написа: 16 Мар 2021 13:09 гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
Еми, не си чул, защото някой се е напънал за измисли по-великата картерна вентилация. Въпросния пич, Крис доста пъти е показвал коструктивни проблеми на марките, които ремонтира. За мен, някой от проблемите направо са ги съзадали изкуствено. Не съм наясно какви инженерни проблеми решават дадени решения, но е видно, когато на ключови места се залага кекав детайл. Пълно е с апсурди, наскоро гледах за един байпас в охлажането, за 7 степнното ДСГ... много са, следя канала от 1-2г.
ИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Юлиан70 и 38 госта