Страница 1 от 1

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 15:10
от niksan55
Здравейте! Собственик съм на рав 4 XA30 2012г 2.2 d4d 150к.с. Колата е супер и нямам никакви проблеми с нея, но се притеснявам за състоянието на DPF-а, предвид факта, че рядко я карам по магистрала. В тази връзка се опитах да пусна принудителна регенерация на място с techstream, но след стартиране на процедурата нищо не се случва. При единия опит, който направих колата работи на ниски обороти с часове и не иска да вдигне повече от 170-180 градуса в изпускателната система, а при другия опит й подавах газ около 2500 оборота в продължение на около 30 минути и температурата се покачи до около 290 градуса. При регенерация би трябвало температурата да достигне около 600 градуса. В упътването на techstream-a пише, че трябва да са изпълнени две условия: температура на мотора над 60 градуса и обороти на мотора в диапазона 1150-2750 оборота.И двете са изпълнени, но така или иначе регенерация не тръгва. Нека който е имал подобен случай или е успял да пусне принудителна регенерация да сподели опита си, предполагам, че ше бъде полезно на много от нас.

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 17:15
от memorex
Колега не се ли опита да потърсиш в нета.Има тема 1:1 като твоята.Дано някой който се занимава с тези работи се включи ама надали .
П.С.Тук споделям нещо което изнамерих във форума от което нищо не разбрах:

ИЗПЪЛНЕТЕ ПРИНУДИТЕЛНА РЕГЕНЕРАЦИЯ

Изчистете FB стойността на DTC и добавката на отработено гориво, като изключите кабела от отрицателния (-) терминал на батерията или премахнете предпазителя EFI MAIN No. 2 за 1 минута или повече.

Технически съвети

Натрупаният обем на PM, съхранен в ECM, не може да бъде инициализиран с помощта на интелигентния тестер.

За да се извърши принудителна регенерация на PM, е необходимо да се извърши инициализация на натрупания обем PM, съхраняван в ECM.

Свържете интелигентния тестер към DLC3.

Стартирайте двигателя и карайте автомобила, докато температурата на охлаждащата течност на двигателя достигне 60 ° C (140 ° F) или повече.

Преместете лоста за превключване на N и поставете ръчната спирачка.

Включете тестера.

Въведете следните менюта: Powertrain / Engine и ECT / Active Test / Активирайте DPF Rejuvenate (PM) / Data List / PM Accumulation Ratio.

Извършете активния тест, докато автомобилът се движи с постоянна скорост на автомобила в рамките на 50 до 100 км / ч (31 до 62 мили в час) (трансмисия на 3-та предавка) за повече от 15 минути.

Технически съвети

Докато се извършва активният тест „Активиране на DPF подмладяване (PM)“, ъгълът на отваряне на газта трябва да се поддържа възможно най-постоянен.

Когато започнете да шофирате, „DPNR / DPF Status Reju (PM)“ в списъка с данни показва „Compl“. Продължете обаче да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.

След като "Съотношението на акумулиране на PM" падне до 0%, регенерацията завършва.

Продължавайте да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.

ВНИМАНИЕ:

Имайте предвид прекомерната топлина върху и около изпускателните тръби по време на принудителна регенерация на PM.

Забележка

Ако принудителната регенерация на ПМ спре, отстранете неизправността, която е причинила спирането, и я изпълнете отново, за да завършите операцията.

Технически съвети

Принудителната регенерация на PM завършва за 15 до 40 минути.

Времето за принудителна регенерация на PM се променя в зависимост от съотношението на натрупване на PM и условията на шофиране.

Безопасността спира принудителната регенерация на PM, ако диференциалната преса на катализатора се увеличи твърде много по време на регенерацията

Температурата на отработените газове B1S3 става 500 ° C (932 ° F) или повече в рамките на 20 минути след принудителното стартиране на регенерацията.

Принудителната регенерация на PM ще бъде спряна, ако педалът на газта е натиснат по време на регенерацията. В този случай трябва да се извърши отново принудителна регенерация на PM.трябва да се извърши отново.

Дори ако принудителната регенерация на PM спре, докато се случва, интелигентният тестер показва Compl (завършен) за DPNR / DPF Status Reju (

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 17:24
от niksan55
Благодаря колега, но не успях да намеря подобно описание в интернет. Ето къде съм допуснал грешка. Колата трябва да бъде в движение. Само ако може едно уточнение, защото не намирам в списъка PM

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 19:00
от mgrigorov
Ами щом трябва да е в движение я изкарай на магистралата до Ихтиман и обратно на по-високи обороти и готово.Като време сигурно ще е същото. Един приятел така правеше на Кашкай, когато му светваше някаква лампа.

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 19:42
от niksan55
Явно така ще стане. Благодаря на всички, ще пиша като имам резултат.

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 22 Фев 2021 21:19
от WoLF
Така ще се получи ако колата е регистрирала нужда от регенерация и може да извърши такава самостоятелно(над определени % запушване на филтъра отказва да дейста и сигнализира за сервизна намеса)...

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 21 Мар 2021 18:06
от тойотикс
явно дпфа ти е ок,но щоим искаш да правиш регенераций в градски условия ти трябва добавка дпф клийнър на протек при този вид добавки регенерацията се случва при 280 градуса обаче голям срам ще береш ,както и удар по репутацията на тойота .Гарантирам ти че ще пушиш като вартбург предозирал яко с масло,личен опит,аз зарад туй си я турям и правя едно търново или цюлюу на трета доман и гледай кво стаа

Принудителна софтуерна регенерация на DPF

Публикувано на: 10 Окт 2021 12:04
от bobi65
Здравейте, купих си кабел и програмата Techstream, пусках си вече два пъти принудителна регенерация и си реших проблема за сега. По изчисти се филтъра и показва вече около 50 процента запушване. Но зимата пак ще задръсти. Но вече с кабела е друго. Решавам си проблема лесно. Ако някой е закъсал мога да помогна. 0878940652