турбо или сегменти

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 06 Фев 2021 20:22

Може ли да се разбере от къде харчи масло d4d 116ks

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

турбо или сегменти

Мнение от veso_hds » 06 Фев 2021 20:41

Колега,изби рибата с този въпрос.Отговарям ти възможно наай-кратко и ясно- може!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 06 Фев 2021 21:06

Всеки казва различно. Имам в предвид без да се разтваря двигателя или турбото. Някаква диагностика ли се прави как се определя тази мъка

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

турбо или сегменти

Мнение от veso_hds » 06 Фев 2021 21:26

Огледай я първо да няма теч.На моята(същия двигател) два пъти сменях гарнитурата на капака на двигателя.Оттам се просмукваше масълце и капеше малко.Ако няма теч,остава двигателя.Тези двигатели са стари и обикновено са на много километри,което ще рече сериозен ремонт.
Какъв е разхода на маслото?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

турбо или сегменти

Мнение от Sandocan » 06 Фев 2021 22:06

Колегата Baruta,
Общо казано ако не е теч навън от двигателя ще е изгаряне на това губещо се масло в норма или не или не пълно изгаряне .Диагностиката се прави най-добре от добър механик на живо при оглед и други проверки.Дистанционно от форум се налага много повече подробности да се споделят ,ако въобще са ви известни.Може и досадно да ви се стори но се опитайте преди конкретния въпрос да дадете инфо за пробег и поддръжка .Сменени части и консумативи и начин на експлоатация .

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 07 Фев 2021 08:56

Колега то пробег е едно, а показание на километража съвсем друго(не се знае реално). На 2000км гори 1л масло, в кножката пише до1л на 1000км което нещо ама хич не ми се вярва. Та за туй ми е питането, ако може някои да ме насочи към някой специалист.

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 07 Фев 2021 08:58

Сменени са дихтунгите и уплътненията около дюзите и капака но резултат няма.

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

турбо или сегменти

Мнение от Sandocan » 07 Фев 2021 12:29

Колега,
Тъй като имате съмнения в турбокомпресора и това е оправдано като се ива предвид възрастта на автомобила и в общия случай става въпрос за пробег от не по-малко от 300К км без интервенция по двигател освен въпросните уплътнения ,то прочетете следното .:
За разлика от другите части на двигателя, турбокомпресорите нямат радиални маслени уплътнения от еластомерен материал. Това се дължи на високите температури и високите обороти на двигателя (до 330 000 об / мин), на които са подложени.

Лабиринтно уплътнение е разположено зад турбината и работното колело на компресора, което не само инхибира изтичането на двигателното масло, но също така и навлизането на сгъстен въздух и горещи отработени газове в корпуса на лагера. Налягането на газа в работното колело на турбината и на работното колело на компресора предотвратява изтичането на моторното масло. Шайбите на вала на турбокомпресора имат ефект на изтласкване на двигателното масло, излизащо от лагерните позиции извън вала чрез центробежна сила. Двигателното масло, излизащо от радиалните лагери, както и всмукателните и изгорелите газове, които попадат във вътрешността на турбокомпресора, се връщат обратно в масления съд през връщащата тръба.

Ако турбокомпресорът губи моторно масло през входа за всмукване или отработени газове, това обикновено означава, че равновесието на налягането е нарушено поради проблеми с връщащата линия масло /газ

Причини за изтичане на масло:

Блокирана, извита, стеснена или карбонизирана връщаща линия
Нивото на маслото е твърде високо
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради прекомерно износване на буталата, буталните пръстени и отворите на цилиндрите (прекомерно издухване на газове)
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради неизправност на вентилацията на картера

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

турбо или сегменти

Мнение от urb » 07 Фев 2021 12:37

Сипваш масло в цилиндрите и ако вдигне компресия - сегменти. Но може маслото да заминава и от гумички. Там сутринта припушва.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

турбо или сегменти

Мнение от veso_hds » 07 Фев 2021 13:36

Драсни едно ЛС на мехаННика и чакай отговор.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 07 Фев 2021 19:05

Благодаря зя информацията.

Baruta
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
Местоположение: София
Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д

турбо или сегменти

Мнение от Baruta » 08 Фев 2021 20:57

Как се проверява тази връщаща система, и тази картера вентилация. Трябва ли да надува от капачка та на маслото.

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

турбо или сегменти

Мнение от Sandocan » 08 Фев 2021 21:24

Ами доколкото капачката на маслото е свързана с картера на двигателя.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта