Смяна на двигател

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 14 сеп 2020 20:55

Здравейте колеги. Имам Тойота Корола Версо бензин 1,8 ВВТ-И 129 к,с. Поради прекалено големия разход на масло и пушека отзад,ми се налага да вляза във филма с ремонт на двигателя.Като казвам голям ,150 км със скорост 120 и пресушава щеката.Ходих при един познат,мерихме компресията която се оказа по 11 на цилиндър.Но човека ме посъветва че може би ще е по добре да си намеря друг двигател,отколкото да се почва този.Свещите са на 25 000-30 000 км. и бяха с по 2-3 милиметра нагар,а за вътре не знам как ще е.Имах проблем с разхода на масло прилично ноооо,от една седмица изпуши и край с нормалното горене.Че въпроса ми е същия двигател само че от 2006 или 2007 дали стават за моето купе.Външно гледам че нямат разлика,но се надявам ви е да ми помогнете.Благодаря ви.

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1555
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 169
Местоположение: Стара Загора

Смяна на двигател

Мнение от WoLF » 15 сеп 2020 10:08

Винаги го има риска да попаднеш на двигател с по-гадни проблеми...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 923
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 99
Местоположение: Бургас

Смяна на двигател

Мнение от ufer » 15 сеп 2020 10:28

Подкрепям колегата. Току-що приключих с моя ремонт - елементарни причини: пробив на гарнитурата между маслената магистрала и 4-ти цилиндър (силен нагар на клапаните и буталото, без смесване с антифриз), малки пробиви между отделните цилиндри и черешката на тортата - завъртяни ключове на сегментите почти един над друг. Резултатът беше екстремен разход на масло (1,5 л/800 км) и спад на компресията - между 8 и 10 бара. Така че докато не разглобиш двигателя и прецениш проблемите, всичко останало е игра на късмет... :thumbsup:

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 11:52

Така е всичко е загадка.Но моя разход е 3.4 л. на 130 км.Затова си мисля че работата няма да е лека.Най малко сегменти,комплект гарнитури,биелни лагери,шлайф на главата а от там каквото изкочи,клапани набиване на ризи ако е нужно.Оффф незнам.

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 11:54

А някой запознат ли е дали от 2006-2007 пасват на 2005.Купето е същото.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 923
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 99
Местоположение: Бургас

Смяна на двигател

Мнение от ufer » 15 сеп 2020 13:31

Може би имаш същия проблем като мен - скъсана гарнитура между маслена магистрала и цилиндър, но в по-голям мащаб. Или пък дефектирало бутало и сегменти, но пък компресията не ти е зле, ако е бил верен манометърът. Абе, разглобявай и виж, а после винаги можеш да търсиш друг двигател... :thumbsup:

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 14:14

Като се замисля наистина е добър вариянт.Благодаря ти колега ufer.

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 14:16

А някой компетентен по въпроса за двигателя няма ли да пиши или не ви се занимава. unsure.gif .

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 923
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 99
Местоположение: Бургас

Смяна на двигател

Мнение от ufer » 15 сеп 2020 14:46

Може никой да не е правил такава подмяна, пък и после ще дойде въпросът със скоростната кутия дали предавките ще са подходящи и т.н. Отделно от това Тойота обича да прави разни тънки промени при различните модификации и може да удариш на камък... Общо взето е доста сложно...

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 15:05

Благодаря колега.

vfr800
Мнения: 123
Регистриран: 19 сеп 2019 17:24
Репутация: 30
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус

Смяна на двигател

Мнение от vfr800 » 15 сеп 2020 15:26

Вероятността да намериш читав такъв двигател е малка, но доколкото знам Тойота от един момент нататък променят буталата , които слагат в този двигател и проблема е отстранен. Въпроса е , че никой незнае кой е точно този момент, обикновено по форумите пише от година еди коя си, обаче всъщност не е така. Промяната е от шаси еди кое си нагоре ,или от двигател номер еди кой си нагоре, което трудно ще хванеш. Ако хванеш годината ,която се върти в нета добави примерно 2 години отгоре и търси. Иначе варианта с отварянето винаги е на дневен ред, но може да стъпи на сериозна сума, вероятно ще трябва мотора да излезе от колата за шлайф на първи ремонт, бутала, лагери,сегменти, гарнитури и други неща. Според това което пишеш, вероятно твоят двигател е оставал без масло и поради тази причина разхода на масло е доста сериозен. По-принцип конструктивния дефект на двигателя обуславя разход максимум от литър на 300 километра в най-лошия случай. Проблема обаче е , когато не се долива и мотора остане без масло, след това вече имаш износване на цилиндри сегменти и какво ли още не поради липса на мазане. Ако мотора не е оставал без масло, повече от литър на 300 километра няма как да харчи.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 923
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 99
Местоположение: Бургас

Смяна на двигател

Мнение от ufer » 15 сеп 2020 16:19

Освен ако нещо не дефектира... :thumbsup:

vfr800
Мнения: 123
Регистриран: 19 сеп 2019 17:24
Репутация: 30
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус

Смяна на двигател

Мнение от vfr800 » 15 сеп 2020 16:45

ufer написа:
15 сеп 2020 16:19
Освен ако нещо не дефектира... :thumbsup:
Така е да, но това го казвам от опит точно с този двигател . Моя позната има селика и още като я купи каза, че харчи доста масло, но явно не беше оставала колата без масло и разхода беше от порядъка на литър на 1000км градско. Казах и не се занимавай сипвай си масло и си карай, няма да се увеличи разхода, но с уговорката като удари 5К километра прави смяна изцяло и така горе долу с около 8-9 литра изкарваше 5к километра. След около 2 години се видяхме и викам кво става със Селиката продаде ли я ? И тя вика не бе карам си я то на 4тата смяна на масло и тя почна да харчи по-малко сега 5000 ги изкарвам с около 5-6 литра. Та явно се е поразмил нагара от маслените сегменти и леко са се поотпуснали и вече има някакво маслообиране.

apolon73
Мнения: 13
Регистриран: 01 юли 2019 12:13
Репутация: 2
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Корола Версо

Смяна на двигател

Мнение от apolon73 » 15 сеп 2020 18:42

Бях свикнал от Бургас до Пловдив да пада почти до минимума,без никакъв пушак.Винаги проверявам и доливам.Тубата с масло стана интериор към багажника.Един ден просто изпуши и се почна.По принцип съм чел че след 2005 г. проблема с горенето на масло е отстранено.Проблема е бил в дефектни сегменти.Затова исках да се позаинтересувам за двигател 2006-2007 г.Благодаря ви все пак.

vfr800
Мнения: 123
Регистриран: 19 сеп 2019 17:24
Репутация: 30
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус

Смяна на двигател

Мнение от vfr800 » 15 сеп 2020 19:48

apolon73 написа:
15 сеп 2020 18:42
Бях свикнал от Бургас до Пловдив да пада почти до минимума,без никакъв пушак.Винаги проверявам и доливам.Тубата с масло стана интериор към багажника.Един ден просто изпуши и се почна.По принцип съм чел че след 2005 г. проблема с горенето на масло е отстранено.Проблема е бил в дефектни сегменти.Затова исках да се позаинтересувам за двигател 2006-2007 г.Благодаря ви все пак.
Не е проблема в сегментите. Буталата имат едни 2 фрезовани отвора отстрани откъм буталния болт, които практически откриват директен достъп към масления сегмент откъм долната страна. Такива отвори не съм виждал на други бутала, но си признавам , че нямам твърде много отворени двигатели може би ги има и на други. Както и да е въпроса е ,че на буталата , които уж оправвят проблема тези отвори ги няма, предполагам нещо свързано с картерното налягане и тези отвори или разпръсквача , който маже бутлания болт. Резултата е повече масло около масления сегмент отколкото трябва , или пък задържане на маслото за повече време и поради високата температура се получава нагар, може пък и твърде бързо да се оттича и да не охлажда добре и пак да се получава нагар. При всички положения проблема е в тези отвори :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта