Дюзи показания от Techstream

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Дюзи показания от Techstream

Мнение от veso_hds » 20 Юни 2021 16:24

Първа дюза е заминала.Моят съвет е да ги рециклираш и 4-тях.Това е стар автомобил на незнайно колко километра.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Дюзи показания от Techstream

Мнение от boiski » 21 Юни 2021 19:37

Да, ако отварям за дюзи ще е всичко или нищо.

А какво трябва да означава знака минус пред първа дюза?

И каква е нормата за налягането на горивото в рейла? При мен на 3100об. е между 70 и 80MPa. На празен ход около 30MPa. В норма или не?

Днес локализирах ЕГР-а и се натъкнах на това:
Hnet.com-image.jpg
Hnet.com-image.jpg (688.82 KiB) Преглеждано 4156 пъти
Има мазньоч стичащ се от клапана. Някакъв тунинг или? Не знам дали е опит да се байпасне или нещо са натъкмявали с подръчни средства.

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Дюзи показания от Techstream

Мнение от todorakis » 22 Юни 2021 09:53

Принципно, колкото стойността е по- близо до 0,0 толкова по- добре са дюзите. Всякакъв голям плюс или минус е отклонение от напълно изправна дюза.
За налягането в рейла има значение, дали се мери под товар на двигателя, демек да даваш газ при ускорение или на празен ход. Ако е под товар това налягане е ниско. Трябва да е около 140- 160МРа по спомен. 30МРа за празен ход са ок.
Относно ЕГР ясно се вижда, че някой яко е творил по него. С тези гайки предполагам са опитвали да го изолират, но ми се струва, че няма нищо общо. Моя съвет е да ги махнеш и да огледаш и добре да почистиш около и след него- смукателните колектори. Имам предположения, че така дори не може да уплътни и връща я изгорели газове, я губи налягане от турбината. Това омасляване говори по- скоро за второто, което е и логичното обяснение, когато мотора е под товар при ускорение, а от там и светналите лампи. Байпасната връзка м/у смукателните и изпускателните колектори така е постоянно отворена, освен ако не са натъпкали нещо вътре.

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Дюзи показания от Techstream

Мнение от boiski » 05 Юли 2021 12:12

Малко развитие по темата. Колата е обслужена: ролки, ремъци, водна помпа, термостат, масло 5W30 Тoyota, антифириз Ravenol OTC C12+. Оказа се, че маркуча между въздушния филтър и турбото е спукан и омаслен около цепката. Омасляването идва от маркуча за картерната вентилация. Оста на турбото има минимален радиален луфт (норма 0.16мм) и недоловим аксиален (норма 0.09мм). Свалих кулера и на дъното му имаше малко количество масло. ЕГР-а беше изолиран в затворено състояние, като горната камера беше пълна с масло, избило чак горе откъм пружината на клапана (видно от снимката в предния пост). ЕРГ-а е възстановен. Маркуча също. След промените има по-отчетлива миризма на неизгоряла нафта и бяло-сив дим. Заподозрени са изтървали дихтунги на дюзите (във връзка с наличието на масло на входа на турбото) + пикаещата първа дюза (пушилката и влошеното палене). Стария антифриз беше чист и в номинално количество, което не дава индикации за пробита гарнитура и горене на антифриз (поне на първо четене).

Видео след квартално каране и празен ход (@ 70 градуса):



Следва сваляне на дюзите.

trepacho
Мнения: 16
Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
Местоположение: Габрово
Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D

Дюзи показания от Techstream

Мнение от trepacho » 12 Окт 2021 22:07

Здравейте на всички!

Имам нужда от консултация за стойностите на дюзите и налягането на горивото! Прилагам снимки от направената диагностика! Проблема като цяло е, че някой път (основно сутрин, първо палене) колата пали трудно и изпушва синкаво бяло! За проба сменени CSV клапан и температурен датчик, изчистен дебитомер и ЕГР, сменен горивен и въздушен филтър - без резултат. Преди палене помпата на горивния филтър е твърда, което изключва наличието на въздух в горивната система. Акумулатора и стартера са ОК!
При закачането на диагностиката колата не запали от първия път!

Тук е мястото да изкажа специални благодарности на @mapamop и @boiski.

Изображение

Изображение

Изображение

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Дюзи показания от Techstream

Мнение от memorex » 12 Окт 2021 22:57

Подгревни свещи смените.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

trepacho
Мнения: 16
Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
Местоположение: Габрово
Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D

Дюзи показания от Techstream

Мнение от trepacho » 13 Окт 2021 06:25

memorex написа: 12 Окт 2021 22:57 Подгревни свещи смените.
Забравих да спомена, че старите подгревни свещи бяха здрави, но ги смених с четири нови Denso.

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Дюзи показания от Techstream

Мнение от biro » 13 Окт 2021 06:39

Което не означава, че нагряват. На един му се беше прецакало релето и макар с нови свещи пак не му палеше на студено първия път за деня равката.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

trepacho
Мнения: 16
Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
Местоположение: Габрово
Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D

Дюзи показания от Techstream

Мнение от trepacho » 13 Окт 2021 06:48

biro написа: 13 Окт 2021 06:39 Което не означава, че нагряват. На един му се беше прецакало релето и макар с нови свещи пак не му палеше на студено първия път за деня равката.
Имах съмнение за релето - проверено с пробна лампа на шината на свещите! Не е от него! Едната свещ от старите загряваше на 1 см. от върха, но няма подобрение както казах след смяната!

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Дюзи показания от Techstream

Мнение от iovkito » 13 Окт 2021 08:16

Дръж колата повече време на контакт.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

trepacho
Мнения: 16
Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
Местоположение: Габрово
Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D

Дюзи показания от Techstream

Мнение от trepacho » 13 Окт 2021 08:49

iovkito написа: 13 Окт 2021 08:16 Дръж колата повече време на контакт.
Ще пробвам! От сега ми прави този проблем и не ми се помисля какво ще се случва на -10 градуса, та за това търся помощ от някой колега да анализира дюзите и налягането.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Дюзи показания от Techstream

Мнение от iovkito » 13 Окт 2021 09:44

Королите версо пускат стартера, след изгасване на лампата за свещите, защото са със старт бутон. Не знам там как се прави това, с по-голямото изчакване на контакт. Иначе, дюзите на мен ми изглеждат зле. Има ли много положителни компенсации и само една с -, двигателят не работи добре.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Dimitar.
Мнения: 9
Регистриран на: 15 Май 2018 10:56
Местоположение: Шумен
Автомобил: Авенсис, T27

Дюзи показания от Techstream

Мнение от Dimitar. » 25 Окт 2021 19:26

iovkito написа: 13 Окт 2021 09:44 ... Не знам там как се прави това, с по-голямото изчакване на контакт. ...
1. Натискаш два пъти бутона Старт, без натиснат съединител - таблото светва и свещите топлят.
2. Натискаш още веднъж Старт, да угасне.
3. Натискаш съединителя и Старт.

Двойно подгряване, опитвай и виж има ли разлика.

trepacho
Мнения: 16
Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
Местоположение: Габрово
Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D

Дюзи показания от Techstream

Мнение от trepacho » 26 Окт 2021 08:15

Рециклирах дюзите и за сега проблема го няма ( сега е друг проблема - компютъра не приема кодовете на рециклираните дюзи)! Вчера и днес сутринта температутата беше 1 градус и запали без проблеми, като палих без да минавам през контакт (слагам ключа, натискам съединителя и натискам бутона за палене).

boiski
Мнения: 86
Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
Получена  благодарност: 1 път

Дюзи показания от Techstream

Мнение от boiski » 28 Окт 2021 12:40

trepacho написа: 26 Окт 2021 08:15 Рециклирах дюзите и за сега проблема го няма ( сега е друг проблема - компютъра не приема кодовете на рециклираните дюзи)! Вчера и днес сутринта температутата беше 1 градус и запали без проблеми, като палих без да минавам през контакт (слагам ключа, натискам съединителя и натискам бутона за палене).
Писах по казуса ти тук, но засега нямаме отговор защо новите кодове не се приемат от ECU. Пробва ли с твоя кабел?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта