Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)

Мнение от Hursa » 10 Авг 2020 13:29

vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12 таблицата по MAP на модерен комън рейл , ще разбереш
Може ли да го покажете?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от vfr800 » 10 Авг 2020 16:07

Hursa написа: 10 Авг 2020 13:29
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12 таблицата по MAP на модерен комън рейл , ще разбереш
Може ли да го покажете?
На тойота не мога, понеже ECU-то е Denso, въпреки че съм чувал, че руснаците вече са ревърснали някои адреси и може би имат информация за точно тези таблици, а и както казах дизела не ме интересува, но мога да извадя от EDC на бош. Вътре има просто стойности в една таблица, RAW values, които сами по себе си нищо не значат. Обикновено при Vag-овете стойността е MG/Stroke, при другите незнам. Не ми се влиза в изчисления , но на база това, което съм виждал при колите с DPF , Smoke limit таблицата и Drivers Wish са със завишени стойности, колко точно не съм смятал, но спрямо тези без DPF има разлика. Просто казвам какви са моите наблюдения, разбира се може да има и изключения все пак има хиляди модели ECUта с хиляди таблици.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Hursa » 10 Авг 2020 17:53

Няма значение. Покажете го за който и да е дизел. Не съм съгласен с цялата реплика
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12когато видиш ...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от vfr800 » 10 Авг 2020 23:27

Hursa написа: 10 Авг 2020 17:53 Няма значение. Покажете го за който и да е дизел. Не съм съгласен с цялата реплика
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12когато видиш ...
Да няма проблем. Ето ви 2та бина. Разгледайте ги и ще разберете разликата.

www.driftsnail.com/videos/19tdidpf.zip
www.driftsnail.com/videos/19tdi.zip

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от urb » 11 Авг 2020 07:54

iovkito написа: 10 Авг 2020 13:22 Точно заради това, което колегата е описал по-горе, евро5 версията на AD двигателя на тойота е много по-зле в сравнение с евро4. Опитали са се да изчистят пушилките при рязко подаване на газ, за да влезе в нормите, резултатът е, че са успели, но колата не е толкова приятна за шофиране. Ако бяха направили този двигател евро6, предполагам, че щеше да е подобен на 2.0 атмосферен бензин.
2.0 Атмосферен бензин модерен с директно впръскване и 16 клапана е над 180 коня. Незнам как сравняваш този 1.4 90 коня с 180 коня двигател. Технически не е издържано.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
iovkito
Мнения: 2840
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от iovkito » 11 Авг 2020 08:31

urb написа: 11 Авг 2020 07:54

2.0 Атмосферен бензин модерен с директно впръскване и 16 клапана е над 180 коня. Незнам как сравняваш този 1.4 90 коня с 180 коня двигател. Технически не е издържано.
Написал съм ad двигател, който във версията си 2.0 е 125кс, а 2.2 е 150кс.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Hursa » 11 Авг 2020 09:37

vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Разгледайте ги и ще разберете разликата.
Единия не го отворих. Но по какво съдите, че има преобогатяване? Дори, че има съотношение въздух гориво близко до стехиометричното.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от vfr800 » 11 Авг 2020 11:36

Hursa написа: 11 Авг 2020 09:37
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Разгледайте ги и ще разберете разликата.
Единия не го отворих. Но по какво съдите, че има преобогатяване? Дори, че има съотношение въздух гориво близко до стехиометричното.
Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Hursa » 11 Авг 2020 12:19

Но достига ли този лимит. (не е ли в милилитри)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2020 12:45

Твърдо не съм противник на ДПФ, но съвременното дизелче на Фиат без ДПФ (Euro4) не е пропушвало и при критични режими... И при рязко подаване на газ, и при натоварване при ниски обороти... Може да е нямало сила да изпуши (все пак бе само 90 кончета), но това са личните ми наблюдения (които мен лично ме учудиха)... Да, част от много фините частици, които биха били уловени от ДПФ не се виждат, така, че не твърдя, че излиза 'чист въздух', но пушек твърдо не съм наблюдавал...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Hursa » 11 Авг 2020 13:06

И според мен не би трябвало да се вижда "дим" при относително съвременен дизел, с относително съвременна горивна система - ако е изправна, въпреки демонтирани дпф. Не биха допуснали толкова значимо недоизгаряне. А да се впръсква дизел в количества близки до стехиометричното съотношение, ми се вижда абсурдно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от BOz » 11 Авг 2020 14:15

vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това не е вярно.
Строук-а на ВАГ-а (Евро-5 и 6) по лимит идва от дебитомер .
По карта макс строук идва при Ламбда 1300 по лимитер, което ти прави макс 19.1:1 смес.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от todorakis » 11 Авг 2020 14:21

vfr800 написа: 11 Авг 2020 11:36 Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенерация и той не го изчаква и му се разрежда маслото.
Как се разрежда, като има 5- та дюза?

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от vfr800 » 11 Авг 2020 17:53

BOz написа: 11 Авг 2020 14:15
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това не е вярно.
Строук-а на ВАГ-а (Евро-5 и 6) по лимит идва от дебитомер .
По карта макс строук идва при Ламбда 1300 по лимитер, което ти прави макс 19.1:1 смес.
Това е EDC17 там нещата са по-различни. И както казах всичко това е офтопик. Не виждам смисъл в тази дискусия.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от martod » 12 Авг 2020 08:13

slowtraveler написа: 11 Авг 2020 12:45 Твърдо не съм противник на ДПФ, но съвременното дизелче на Фиат без ДПФ (Euro4) не е пропушвало и при критични режими...
Аз пък като твърд противник на ОФ-а, предлагам да преместиш последните почти 2 страници в друг раздел и там да си ги мерите, на кой колко му пуши дизелчето . tooth.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 85 госта