1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 22 Мар 2022 08:44

Ивайло Димов написа: 21 Мар 2022 22:41 Активните са друга работа и повечето коли имат индикатор на таблото
Индикацията обикновено светва само ако неколкократно не е била успешна активната регенерация и това е 'последния шанс' да успее да регенерира самостоятелно. При обичайната активна регенерация нямаш никаква индикация - можеш евентуално да я усетиш по леко променен звук, по голямата жега, излизаща изпод колата.. На единия автомобил пускаше вентилаторите на МАХ (преди да направят софтуерен ъпдейт)... И т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Ивайло Димов » 22 Мар 2022 11:09

Зависи от колата явно ,повечето имат индикатор ,за да се оповести водача защото може да се повреди ДВГ ако се загаси колата .То активната регенерация си е вид аварийна ситуация защото ДПФ се е задръстил много именно поради недовършени пасивни регенерации

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Ивайло Димов » 22 Мар 2022 11:17

WoLF,

Истината е че малолитражните дизелови коли са много удобни за града но трябва да се ръчкат редовно на извънградско .Дали колата е 1.4 или 3.0 тди то принципа на работа еднакъв само мощността е различна .

Да LowSaps маслата помагат да се пази ДПФ но не са панацея .Колата не се плаши от настъпване ,а лоша поддръжка и гадни масла ,горива и антифризи .За съвременен дизел 2500 -2800 оборота са мехлем за прочистване

dok_vd
Мнения: 7
Регистриран на: 18 Мар 2021 19:01
Местоположение: гр. Видин
Автомобил: TOYOTA AURIS 1.4 D4D
Благодарил/а: 1 път

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от dok_vd » 22 Мар 2022 20:40

Като се замисля, аз и на дълго не вдигам такива обороти - 110 км.-6-та ск. - 2100 оборота. Трябва ли принудително да карам на по-ниска предавка за по-високи обороти?
П.п. А колко струва /ориентировъчно/ нов ДПФ?

Аватар
WoLF
Мнения: 2640
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 254 пъти
Получена  благодарност: 115 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от WoLF » 22 Мар 2022 21:11

Постоянните обороти са разковничето. 2000-2500 е оптималния диапазон.
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Lwerewolf » 23 Мар 2022 01:28

При какви условия се постигат оптимални условия за регенерация (максимална температура на изгорелите газове + прилично количество допълнителен кислород за доизгаряне на саждите във DPF) зависи от конкретната имплементация. Като цяло каране продължително време със някакъв смислен товар би трябвало да е повече от достатъчно.

Нов оригинален DPF (така де, катализатор + DPF, повечето вървят заедно) е... под 2к (индивидуален катализатор за бензин) не го виждам.

Как и да е - обратно на темата, предполагане на откъде може да пълни нафта.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 23 Мар 2022 07:17

Lwerewolf написа: 23 Мар 2022 01:28 Като цяло каране продължително време със някакъв смислен товар би трябвало да е повече от достатъчно.
Да, в някакви що годе по-високи обороти... Бях споменавал в друга тема тук - при мен принудителната регенерация почваше на 75%, и успяваше да смъкне 'запушването' на 7%... При магистрално каране 'запушването' (май го водиха остатъчни сажди) се покачваше или спадаше до около 30-35%... Т.е. принудителната регенерацията бе много по-успешна в почистването отколкото шофирането, но реално веднага след приключването й ДВГ пак запушваше ДПФ до сравнително високи, 'нормални за него' нива дори при магистрално шофиране (реално при умерено извънградско поне при мен запушването успяваше да слезе до около 28% - маааалко по-добре отколкото на магистралата)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Ивайло Димов » 23 Мар 2022 09:35

Оптимални обороти 2200-2500-2800 за кратки отсечки на извънградско ,на 4 та скорост за 20-30 секунди,вкарваш 5-та сваляш на 2000 караш 2-3 минути ,после вдигаш малко на 2500 .10-15 минути са достатъчни тва ако си с ръчка ....при автоматите разчиташ на "умния" комп🤣

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Lwerewolf » 23 Мар 2022 18:25

Добре де, дизелът не е бензин и не му трябва да работи на точна смес (не, че на бензинът фундаментално му трябва, ама друга дискусия... всъщност напрактика всичко, което ще спомена важи и за един (турбо)бензин). За покачване на температурата на изгорелите газове има хиляда и един начина от сорта на кога се впръсква горивото, отношението въздух към гориво, отворен ли е EGR или не и всякакви подобни. Просто не виждам защо трябва да се играе със оборотите.

@Slow теоретично при магистрални товари може колата да работи "по-богато" за контрол върху азотните окиси (ако няма SCR) и да се възползва от DPF-ът за контрол над последствията от това - или за контрол на температурата поради други причини. Ако не се лъжа конкретно твоята бройка нямаше SCR?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2022 07:53

Lwerewolf написа: 23 Мар 2022 18:25 Просто не виждам защо трябва да се играе със оборотите.
Вероятно по-високите обороти дават достатъчно силен газов поток (и налягане) за да може 'да обдуха', загрее, издуха по-запушените части...
Относно магистралата - вероятно товарът идва малко повече 'от идеалното' и сместа става по-богата.
Просто споделих преки наблюдения. Да, нямаше SCR...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Lwerewolf » 24 Мар 2022 08:28

По-силен газов поток можеш да направиш и със повече налягане от турбината, което си се получава натурално като впръскаш горивото по към краят на работния ход.

Без SCR - контрол над NOx, особено при по-големи товари (джипка със не особено благоприятна аеродинамика на магистрални скорости - ще рече кажи-речи всички), представлява или повече гориво, или повече рециркулация на газове - като цяло все контрол върху температурата на горене (ефективно NOx) за сметка на атомизация/недоизгаряне (сажди), което при наличие на DPF прави уравнението ясно. При наличието на SCR температурата на изгорелите газове вече се ползва само за регенерация (евентуално) и предпазване на ДВГ.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2022 09:45

Lwerewolf написа: 24 Мар 2022 08:28 По-силен газов поток можеш да направиш и със повече налягане от турбината, което си се получава натурално като впръскаш горивото по към краят на работния ход.
По-силният газов поток се получава предимно при по-високи обороти - все пак на всеки два оборота всмуква въздух с обема на двигателя, под налягане, който обем разбира се се увеличава след изгарянето... Количеството входящ и респективно изходящ газ (потока) зависи от това колко оборота е направил двигателя за това време (да, с вариации според добавеното гориво)..
При много по-високи обороти пък почва недобро/неправилно изгаряне, което пак са сажди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от Lwerewolf » 24 Мар 2022 09:50

Количеството газове все ми се струва, че особено при турбодвигател (еле пък турбодизел, който работи при всякакви смеси) изобщо не зависи толкова много от оборотите. При бензинът имаш дросел поради доста обясними причини (контрол над сместа) - то и при повечето модерни дизели, де. Ще взема да се разровя по-късно, 100% има нещо по темата. Засега бягам, че се разсейвам прекалено много.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от BOz » 24 Мар 2022 11:25

slowtraveler написа: 24 Мар 2022 09:45 По-силният газов поток се получава предимно при по-високи обороти
Ако всичко друго е равно, има логика. Но нищо друго не е равно, че да е правило.
Примерно един 3 литров двигател при 3000 оборота на 0.5 бара налягане "захапва" около 5.7м3 въздух на минута. Който е приблизително същия, но на 2000 оборота при 1.2 бара пълнене. И реално точно това се получава - ако вдигнеш оборотите но не и товара, намаляваш горивото и пълненето, за да предоставиш една и съща изходяща мощност. Като двигателя ще "работи" с относително едно и също количество газов поток.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2022 11:41

Така е - търси се 'най-бездимният' режим на двигателя (най-доброто горене), при най-голям поток... Компромиса между посочените от теб параметри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта