Ред на стягане на колектори

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Ред на стягане на колектори

Мнение от ufer » 15 Юни 2020 13:50

Медта стана по-скъпа...

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Ред на стягане на колектори

Мнение от vfr800 » 15 Юни 2020 23:13

ufer написа: 15 Юни 2020 11:42 Улавям се, че колкото повече знам, толкова повече не знам! :) И тук са 2 мнения: отвътре навън (като при главите) и отвън навътре (като при Форд, да речем). Иначе всичко съм измерил с планметър, всмукателният колектор + T-VIS са от алуминий, а изпускателният - чугун и е свестен. При всяко положение натягането ще бъде по класическа спирала (дали навътре или навън, още се колебая). А гарнитурите са метални и се стягат с 27, респ. 25 Nm...
На мойто 3SGTE съм ги развивал и стягал поне 3-4 пъти поради разнообразни причини :) Винаги отвътре навън. Важно е да притегнеш втори път след около 10ина мин , ако гарнитурите са нови, и може би дори да вдигнеш малко натяга , ако колектора е от 2 части, като на Gen2 3sgte, защото практически натягаш в/у 2 гарнитури и 25NM са малко, не ме питай как съм го установил :)

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Ред на стягане на колектори

Мнение от ufer » 16 Юни 2020 09:13

Ако имаш предвид всмукателния колектор (27 Nm, 25 е за изпускателния) и при мен е от 2 части: самият колектор и планката на T-VIS. Гарнитурите са 2 и са метални, затова предвиждам стягане на няколко фази с изчакване, както и при главата, разбира се. И понеже има прекалено много алуминий, ще внимавам с повишаването на натягането. Не е като едно време: чугун - чугун... bash.gif

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Ред на стягане на колектори

Мнение от Оги » 16 Юни 2020 09:41

Гайките на изпускателния ако са от бронз са вечни.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Ред на стягане на колектори

Мнение от ufer » 16 Юни 2020 10:17

Така е, но аз вече съм си подготвил оригиналните, пък и кой знае днешният бронз, бронз ли е? :D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: El lobo, Google [Bot] и 21 госта