Ред на стягане на колектори
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ред на стягане на колектори
При 3000 стр. литература не открих ред на стягане на всмукателни и изпускателни колектори на Тойота и по-точно на 4АГЕ. И понеже за първи път правя ремонт на тойотски мотор, интересно ми е дали някой знае нещо по въпроса? При Форд и Опел общо взето колекторите се стягат отвън - навътре, било на кръст, било охлювообразно. Дали е така и при Тойота?
Ред на стягане на колектори
Ufer,
Гледам че майсторите си пасуват.Това което аз съм учил е че колекторите се стягат от вътре навън.Това е за да се избегнат последващите деформации.За тойота не би трябвало да е по различно.Има едно обаче и затова нека знаещите се изкажат.
Гледам че майсторите си пасуват.Това което аз съм учил е че колекторите се стягат от вътре навън.Това е за да се избегнат последващите деформации.За тойота не би трябвало да е по различно.Има едно обаче и затова нека знаещите се изкажат.
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ред на стягане на колектори
Те, японците, са по принцип много прецизни. За главите и валовете всичко си го дават точно, но за колекторите мълчат. За малки размери не е от голямо значение, но при по-дълги конструкции вече става важно. Аз цял живот съм имал Фордове и Опели и при тях повечето от колекторите са по-дълги, отколкото при Тойота. Но все пак всичко е конкретно... Ето един пример за всмукателни колектори при Форд V4 и V6:
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Ред на стягане на колектори
В ръководството за ремонт на този мотор не е указана последователността на затягане при всмукателния и изпускателния колектор, т.е. това едва ли има кой знае колко голямо значение.
Ако трябва да се избира обаче, на мен по-логично ми се струва да се стягат отвън навътре.
Ако трябва да се избира обаче, на мен по-логично ми се струва да се стягат отвън навътре.
-
- Мнения: 465
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 66 пъти
Ред на стягане на колектори
Почваш от шпилките. От средната като при глава, няма разлика. Идеята е същата да не събереш краищата към средата. Натяга е около 3 килограма така, че няма голямо знаение. Ако ползваш афтърмаркет гарнитури трябва да притягаш поне 5 пъти, защото са картонени. Ако ползваш оригинални 2 пъти обиновено е ок.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Ред на стягане на колектори
Привет!
Когато затягаме колектори,картери,глави и всякакви видове капаци,и нямаме указание за реда на затягане е най-добре да се започне от средата и описвайки спирала да вървим към краищата.Другото важно е да се притягат равномерно.
Когато затягаме колектори,картери,глави и всякакви видове капаци,и нямаме указание за реда на затягане е най-добре да се започне от средата и описвайки спирала да вървим към краищата.Другото важно е да се притягат равномерно.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Ред на стягане на колектори
+1 с последните два коментара. Обаче предварително трябва да се погледе на плоска повърхност контактната част с блока дали е права, евентуално да се изправи. В противен случай гарнитурата на колектора скоро се сдухва, дори е възможно след няколко прехода изпускателния колектор да се счупи ако е много крив.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Ред на стягане на колектори
+1
Той колегата ufer със сигурност ги знае тези неща.Даже и това че се предлагат метални гарнитури и неръждаеми колектори.То май и оригиналните са от стомана а не от чугун.
Той колегата ufer със сигурност ги знае тези неща.Даже и това че се предлагат метални гарнитури и неръждаеми колектори.То май и оригиналните са от стомана а не от чугун.
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Ред на стягане на колектори
Но аз писах за незнаещите.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ред на стягане на колектори
Улавям се, че колкото повече знам, толкова повече не знам! И тук са 2 мнения: отвътре навън (като при главите) и отвън навътре (като при Форд, да речем). Иначе всичко съм измерил с планметър, всмукателният колектор + T-VIS са от алуминий, а изпускателният - чугун и е свестен. При всяко положение натягането ще бъде по класическа спирала (дали навътре или навън, още се колебая). А гарнитурите са метални и се стягат с 27, респ. 25 Nm...
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Ред на стягане на колектори
Обърни внимание и на гайките при изпускателния колектор - ако са стоманени, замени ги с месингови.
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ред на стягане на колектори
Двете гайки и трите болта при мен са оригинални и в отлично състояние. Иначе съм запознат с тяхната специфика и как понякога се заваряват за колектора...
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ред на стягане на колектори
Не е невъзможно, но аз имам вредния навик да ги смазвам с медна грес... и мисля, че това помага.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Ред на стягане на колектори
Разбира се, че помага. Дори, ако си по-внимателен шофьор, може и никога да не се заварят тези гайки. Но пък според мен по-добре е човек да заложи на сигурното и да ги замени с месингови.
Лично аз недоумявам как докъм средата на миналия век всички производители на автомобили са слагали месингови гайки на изпускателните колектори, а след това - не.
Лично аз недоумявам как докъм средата на миналия век всички производители на автомобили са слагали месингови гайки на изпускателните колектори, а след това - не.
Последно промяна от Revenger на 15 Юни 2020 13:55, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 103 госта