Теч на масло от VVTi клапан Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE 2002 - О-пръстен?

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Теч на масло от VVTi клапан Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE 2002 - О-пръстен?

Мнение от urb » 04 Юни 2020 08:44

Колеги, смених си гарнитурата на капака на клaпаните, но сега открих и теч от VVTI клапана.
Някой сменял ли му е О пръстена? Знаете ли размерите му?
20200604_071021.jpg
20200604_071021.jpg (84.97 KiB) Преглеждано 2082 пъти
VVTI VALVE TOYOTA.jpg
VVTI VALVE TOYOTA.jpg (42.95 KiB) Преглеждано 2082 пъти
Последно промяна от Akima на 04 Юни 2020 09:30, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Теч на масло от VVTI клапан Corolla 02 1.4

Мнение от Akima » 04 Юни 2020 09:03

ОЕМ О-пръстен - трябва да е 4-5 лева.
Боклуци от железарията/ВиК магазина не бих слагал.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Теч на масло от VVTI клапан Corolla 02 1.4

Мнение от urb » 04 Юни 2020 09:06

Добре, ОЕМ пръстен. А номера му знаеш ли?
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Теч на масло от VVTI клапан Corolla 02 1.4

Мнение от Akima » 04 Юни 2020 09:26

Заповядайте:
G1917-32010
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Теч на масло от VVTi клапан Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE 2002 - О-пръстен?

Мнение от urb » 04 Юни 2020 09:54

Благодаря. Проблема е че никъде го няма. Ще пробвам с маслоустойчив по размер, а после ако трябва и ще поръчам оригинален. Не е проблем цената, а просто го няма, а и доставката ще струва двойно.
Притеснява ме че може би е пробил самия клапан. Явно има още едно уплътнение вътре в него. Някой имал ли е подобен проблем?
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Теч на масло от VVTi клапан Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE 2002 - О-пръстен?

Мнение от Двигателист » 06 Юни 2020 11:51

Обезмасли хубаво и смени о-пръстена и ще се разбере. Няма какво толкова да го мислиш. Ако тече от запресовката, или буксата отзад , значи клапана е за смяна.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Теч на масло от VVTi клапан Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE 2002 - О-пръстен?

Мнение от urb » 06 Юни 2020 11:58

Проблема е решен засега, но с много мъка. Клапана би трябвало да се свали само на един болт 10, но се оказа че е клеясъл жестоко и не излиза и не излиза. След малко сила се раздели на две. И вътрешната част (без соленоида) остана в главата. Тогава почнаха мъките. Не ще да излиза и неще, а няма как да се сглоби колата така. След половин час мъки взех тръбниО ключ и всичко приключи. Извадих го. После го сглобих отново, смених му два О-пръстена и третия затворих със силикон. Трябва да се внимава за вътрешната част за монтажа. Има руски клипове които много ми помогнаха и там щях да се издъня. След 2 теста и три демонтажа успях да го накарам да не тече. Имам вече 100 километра и нито капка масло от там. Колата си върви както си вървеше, даже една идея по-добре, което отдавам на факта че почистих добре клапана. Има клипчета как се почиства, разглобява целия и как да се сглоби правилно. Ако на някои му е интересно ще го постна. Клапана се РЕМОНТИРА, когато не е пукнат или безвъзвратно клеясъл. Ако сега вече ми направи проблем ще купя нов. Струва към 120 лева. Но мисля че ще държи. Гумичките бяха станали на пластмаса и нямаше как да държат маслото.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта