Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Никой не е длъжен да познава неща от галактиката за да натиска едни педали и върти един волан.
-Като ще се изказваш -няма какво да ти пречи надявам се.
п.с. Ако някой иска да учи нещо по въпроса може да ми пише ЛС- в мазето трябва да имам 40-годишни книги за тез работи. И ако са минали метър от перфорации на мишки- на линия съм.
-Като ще се изказваш -няма какво да ти пречи надявам се.
п.с. Ако някой иска да учи нещо по въпроса може да ми пише ЛС- в мазето трябва да имам 40-годишни книги за тез работи. И ако са минали метър от перфорации на мишки- на линия съм.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 424
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Колегата Akima е отговорил точно по темата, но все пак, ако не ти се разглобява, може просто да провериш белезите на веригата. Когато белегът на коляновия вал е точен, колко се разминават (ако се разминават) белезите на разпределителните валове. Така косвено може да добиеш представа за износване на верига. И малко встрани от темата – тракането понякога (не се отнася за твоя двигател) се предизвиква от проблем в обтегача.
Иначе оптималния ъгъл на изпреварване на запалването зависи от доста фактори, но двата основни са си обороти и натоварване. С нарастване на обороти нараства и изпреварването, но не правопорционално, а по-скоро с намаляващ градиент. При натоварването е обратно – по-високо натоварване – по-малък ъгъл на изпреварване. По тях се прави основната карта (3D) и там нататък във всяка точка може да има корекция с коефициенти основно спрямо температура на охладителната течност, интензивност на детонационно горене, температура на входяш въздух.
Иначе оптималния ъгъл на изпреварване на запалването зависи от доста фактори, но двата основни са си обороти и натоварване. С нарастване на обороти нараства и изпреварването, но не правопорционално, а по-скоро с намаляващ градиент. При натоварването е обратно – по-високо натоварване – по-малък ъгъл на изпреварване. По тях се прави основната карта (3D) и там нататък във всяка точка може да има корекция с коефициенти основно спрямо температура на охладителната течност, интензивност на детонационно горене, температура на входяш въздух.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
До Sandocan:
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...
Последно промяна от Revenger на 01 Юни 2020 06:48, променено общо 1 път.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Проверката на белезите на веригата също е свързана с разглобяване. Но основният ми въпрос е същият, на който Akima, а и никой друг, не ми отговори.Двигателист написа: ↑31 Май 2020 23:14 Колегата Akima е отговорил точно по темата, но все пак, ако не ти се разглобява, може просто да провериш белезите на веригата. Когато белегът на коляновия вал е точен, колко се разминават (ако се разминават) белезите на разпределителните валове. Така косвено може да добиеш представа за износване на верига. И малко встрани от темата – тракането понякога (не се отнася за твоя двигател) се предизвиква от проблем в обтегача.
Повтарям го - след като двигателят си работи безпроблемно, кога да направим тези проверки? Нека го конкретизирам още повече - има ли определени интервали (като пробег или време), през които да се правят тези проверки?
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 17 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Съвета на Двигателист е правилен абсолютно, но за конкретния двигател не става защото няма белези за центровка по двигателя. Зацепването се прави само по белези на веригата. Не съм срещал изисквания за проверка или смяна на определени километри.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Благодаря за този отговор!
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Зависи от доста фактори - горе съм писал...
За веригата - за съжаление историята с 'вечните вериги' вече е история, особено откакто преминаха на горни разпределителни валове и 'велосипедни' вериги
На под 130х.км веригата и зъбчатките на Доблото (дизел 1.3) бяха сериозно износени и ги смених... Вероятно биха изкарали безпроблемно още 30х.км, ама двигателя бе разхвърлян..
За самото и 'разтягане - би трябвало да има в книжките дължината на определ брой звена, и би трябвало да може да се измери без демонтаж....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Тез многото фактори дето казваш попадат под един общ знаменател, наречен "равни други условия". В процеса на работа много от тях също са променливи и ненужни за въпроса. Затова служат абстракциите към тях. Но скоростта на горене на едно и също гориво при едни и същи условия няма как да е различна.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 01 Юни 2020 14:06, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Колега вие преподавател ли сте?Така де ,понеже основно задавате въпроси и давате оценки.
Бихте ли обяснили разликата между интерферентен и неинтерферентен двг.А после и взаимоотношението между vvti и момента/ъгъла на впръскване на горивото.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Това което бих запитал ,е как еконормите променят представите и знанията ни от преди 40 години?Оги написа: ↑31 Май 2020 22:50 Никой не е длъжен да познава неща от галактиката за да натиска едни педали и върти един волан.
-Като ще се изказваш -няма какво да ти пречи надявам се.
п.с. Ако някой иска да учи нещо по въпроса може да ми пише ЛС- в мазето трябва да имам 40-годишни книги за тез работи. И ако са минали метър от перфорации на мишки- на линия съм.
Например :влиянието на скоростта правопропорционално в/у ,как беше,ъгъла на впръскване.
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Премина на прекалено хипотетична и условна база, което в реалност не е така...
В реалност би виждал доста сериозна промяна на ъгъла на запалване дори и един цилиндър леко 'да потрепери'...
Ако не вярваш - пробвай със стробоскоп...
Книги имаме, и не само в мазите
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
А "електронни" имате ли?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Горе четох задълбочени коментари, които обаче са оплетени с термодинамични процеси. Казано на друг език-в реалността много неща оказват влияние.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта