Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 12 Май 2020 18:25

Колата е Toyota Auris 1.6 124к.с. бензин с ГИ на около 195 хил. км, от които над 35 хил. на газ.

От известно време забелязах притракващ шум при рязко ускорение/подаване на газ.

Шумът може да се чуе от 4-та до 7-ма секунда и от 26-та секунда до към 43-та секунда.



Какви са ми впечатленията досега:
- Шумът се наблюдава при загрята кола. На студен двигател не мога да го "хвана"
- Шумът се наблюдава при рязко ускорение между 2000-3500 оборота, както и при рязко подаване на газ, когато е натоварен (примерно на наклон и по-висока предавка). Извън тези обороти не се проявява.
- Много трудно се долавя при форсиране на място/изключена от скорост.
- Прави го на бензин основно. На газ едва доловимо и то при рязко подаване на газ (ГИ е настроен да впръсква и малко бензин след 4000 оборота). Възможен проблем с някоя от дюзите?
- Шумът сякаш най-силно се чува откъм жабката. За мен е изключено да има нещо общо, но е важно да го спомена - вентилаторът на парното има нужда от смазване - от време на време издава притракващ шум леко.

Никога досега не съм имал каквито и да е било проблеми с двигателя. Откакто забелязах шума карам само на бензин (100-на км досега) и поведението ѝ е нормално - ускорява добре, стабилни обороти, нормален разход (поне по бордови компютър)

Съжалявам за постното описание, както и за лаишките обяснения, ще се радвам на всякакви идеи и насоки. Мога да пробвам да взема някакви живи данни от TechStream и да ги кача, ако мислите, че ще е полезно.
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 19 Май 2020 18:12

Понеже уикенда ми остана време да я покарам повече и ми направи впечатление загуба на мощност на по-ниски оборти.
Закарах я в ТМ Ауто за диагностика и те измериха ниска компресия на първите два цилидъра - 6, 5.5, 8.5 и 9. Притракването било резултат от детонации в някой от двата цилиндъра.
Според тях или има изгоряла гарнитура, или прегорели клапани, но трябвало да се отвори двигателят.

Маслото е на има-няма 1000 км и изглежда бистро, не се губи антифриз. Грешки също няма регистрирани на ECU.

Със сигурност ще потърся още едно мнение и тепърва ще умувам какво да правя...
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от max-2 » 19 Май 2020 21:55

Под 10.5 бара компресия си е за ремонт.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от ufer » 20 Май 2020 08:30

А губи ли масло? При мен изби гарнитурата между маслената магистрала и 4-ти цилиндър, без да смесва масло и антифриз. Рязък разход на масло - 1,5 л на 800 км! Сега правя ремонт... :thumbsup:

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 20 Май 2020 08:43

Странното е, че не е спаднало видимо нивото за малко над 200 км (откакто се прояви шумът).

Да, ремонтът е неизбежен и при мен :whistle:
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от ufer » 20 Май 2020 16:20

Много са вариантите при чукане - валове, лагери, бут. болтове, счупени сегменти... Ако намериш някой опитен механик да го преслуша преди разглобяването, няма да е зле. Но в края на краищата като се разглоби и се мери всичко. Удоволствието е скъпичко... :thumbsup:

Аватар
v_shopov
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Май 2013 16:31
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от v_shopov » 20 Май 2020 16:45

При мен (със същият двигател съм), имаше подобни на твоите симптоми (ако не и същите) - тракане от двигателя при подаване на газ (най-отчетливо се чуваше при изкачване), не губеше масло, не губеше антифриз, и не ги смесваше. Компресията също не беше в норма, но не помня стойности. След отваряне на двигателя, се оказа, че проблемът е издухана гарнитура между два от цилиндрите.

Нямам газова уредба, колата беше на около 180 000 км.

След ремонта, съм изминал около 15-20 000км. и до момента всичко е наред.
Toyota Corolla 1.6 VVTI, 91 kW, 2008

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 16 Юни 2020 19:47

Дойде моментът да споделя крайния резултат. Първо искам да благодаря на всички колеги, с които се свързах на лични и ми дадоха ценни съвети и насоки, както и за готовността на мехаННика да се заеме с ремонта.
В крайна сметка реших да извърша ремонта в официално представителство (Спекта Ауто Бургас). Оказа се наистина неприятен и скъп. Гарнитурата беше издухана между първи и втори цилиндър, което е довело до деформиране на повърхностите на блока, съответно трябваше да се сваля и блокът за шлайф.

Изображение

Цялата процедура излезе малко над 2400 лв - шлайф на глава и блок, оригнинални гарнитури (о-пръстени, семиринги, гарнтура на главата, гумички на клапаните), сегменти, масло, антифриз + труд. Ремонтът отне 10 работни дни. Дават 1 година гаранция.

За жалост все още остава въпросът защо е стигнало дотук - прегряване (не е имало, откакто притежавам автомобила), лоша настройка на ГИ (синхронзирани са горивните карти на бензин и газ, а не съм имал грешки за бедна/богата горивна смес) или просто некачествен материал - аналогичният случай на колегата v_shopov по-горе по-скоро ме кара да мисля това...
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от ufer » 17 Юни 2020 08:16

На снимката се вижда едно малко петно на блока между 1 и 2 цилиндър, там където е прегоряла гарнитурата. Направило ли е това прегаряне нещо като канал, за да се наложи шлайф на блока? Пък и много слаба тази гарнитура. При мен имаше между всички цилиндри такива следи и то на 30-годишна гарнитура (явно там им е слабото място на тойотските гарнитури), но не и да прегори така...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2020 09:32

Случва се... Километрите са много - има износване, термични деформации, навярно не винаги съвсем ясна история и т.н. и т.н.
Газта също може да е спомогнала, а особено пробивът между два цилиндъра (а не с някои водна или маслена магистрала) увеличава ерозията - горещият газов поток 'издухва' като оксижен материала и то в двете посоки и двойно по-активно отколкото ако е пробив цилиндър/магистрала...
Да, обикновено първо започват пораженията върху главата (като по-мек материал), и чак след това блока, но за да се избегне шлайфа на блока трябва да го усетиш в първият момент...
Ако шлайфът е взел повече материал - и не е компенсиран с по-висока гарнитура, е възможно по-рано започване на детонации..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 17 Юни 2020 12:39

ufer написа: 17 Юни 2020 08:16 Направило ли е това прегаряне нещо като канал, за да се наложи шлайф на блока?
Казаха, че има леко нарушена циментация точно там, където е скъсана гарнитурата. Ето снимка и на блока, но май не се вижда много добре.
Изображение
slowtraveler написа: 17 Юни 2020 09:32 Да, обикновено първо започват пораженията върху главата (като по-мек материал), и чак след това блока, но за да се избегне шлайфа на блока трябва да го усетиш в първият момент...
Ако шлайфът е взел повече материал - и не е компенсиран с по-висока гарнитура, е възможно по-рано започване на детонации..
Не знам колко материал е изяден при шлайфането. Не ми предоставиха протокола от шлайфистите, моя е грешката, че не го изисках.

Държи се доста добре засега, но минах едва 200 км и е рано да правя заключения. Като навъртя повече километри, живот и здраве, ще дам повече впечатления. Силно се надявам ремонтът да си е заслужавал и да е бил качествен, защото си харесвам автомобила и имам намерение да го карам още дълго време.

Иначе съм благодарен на форума, защото покрай този проблем понаучих доста неща и от други теми.
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 17 Сеп 2020 21:18

След три месеца и изминати 10 000 км (над 90% извънградско) съм донякъде със смесени чувства от ремонта.
Колата върви супер. Първите 1500 км карах само на бензин и галех доста педала на газта. Разходът на гориво ме изненада приятно (5.8-6.1л/100), но причината е, че карах като баба :-)
Останалите 8500 км ги навъртях на газ, като почти не съм вдигал над 4000 оборота (120км/ч), освен при изпреварвания.

За тези 10к км отидоха между 1л-1.5л масло. Кажи-речи като преди ремонта. На 4000 км маслото падна на минимума на щеката. В Спекта Ауто невинно вдигнаха рамене. Огледаха за течове (нямаше) и доляха масло.
След още 5000 км маслото пак беше на минимума, долях към 300 мл. Сега ще сменям най-вероятно от варела в ТМ Ауто и ще наблюдавам есента/зимата. Не знам какво да правя. След сменени гумички на клапаните и сегменти + хонинг не е нормално за мен да има такъв харч. Първите няколко хиляди км може би да, докато се напаснат новите сегменти, но не и след това.

Иначе се бях ровил по време на и след ремонта из руските форуми и се оказа, че това е сравнително често срещан проблем при 1ZR-FE двигателите. Симптомите при повечето са били същите като моите, а и на колегата v_shopov
При някои се проявява на около 180 хил. км, при други на 300 хил. км, а трети си карат безпроблемно дори повече. Явно при определени условия и натоварвания на двигателя издухва гарнитурата и без прегряване на двигателя. Случва се и на автобили с ГИ, както и на такива без.
За мен беше голяма изненада доста по-ниската цена на труд в Русия (дори в официално представителство е 3-4 пъти по-ниска), но това е въпрос на друга тема.

Повече информация за по-любознателните, както и снимков и видео материал, се намира на долните линкове
https://www.drive2.ru/l/453976532432454172/
https://www.drive2.ru/l/516649244971500042/
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=7&t=2516&start=20 <--към момента неактивен линк
http://tc-club.ru/viewtopic.php?t=881&start=260 <--към момента неактивен линк
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от ufer » 18 Сеп 2020 09:55

Дано само да са поставени добре гумичките на клапаните, но за 10000 км да гори толкова масло си е въпрос с много отговори... И аз свърших с моя ремонт и направих миналия уикенд само 200 км. Засега машинката се държи отлично без течове и пушеци. Също не я напъвах много: 4000-5000 об./мин и между 140-160 км/ч. Чакам само още едно вакуумно клапанче и тогава ще направя по-прецизна центровка, но с японските части тази година е доста трудно (ковид?)... :thumbsup:

Аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 186
Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от Toyota Yarispz » 18 Сеп 2020 15:38

Горенето на масло не е ли покрито от гаранцията? Мисля че доста скъпо е излязъл полуремонт на двигателя?
tooth.gif Toyota

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота

Мнение от beefeater » 19 Сеп 2020 13:46

Дали гаранцията покрива разхода на масло е въпрос на интерпретация - особено когато нормата за разход по сервизна книжка е до 1л/1000км... От друга страна, както отбеляза, ремонтът не излезе никак евтин, та ще си търся правата, ако трябва.
Иначе и аз имам съмнение, дали са поставени добре гумичките на клапаните. Но дори да е това - хич не ми се ще да влиза в бокса пак. Ако се закрепи под 1 л на смяна/10000 км, вероятно ще оставя нещата така. Имам време до умувам още половин година.
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 62 госта