Загряване при продължително изкачване

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 01 Май 2020 14:11

Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от WoLF » 01 Май 2020 14:20

Ако предпазителя не спира протичането на ток през себе си над граничните си параметри, то за какво са ти предпазители :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

memorex

Загряване при продължително изкачване

Мнение от memorex » 01 Май 2020 14:52

SKS написа: 01 Май 2020 13:24 Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.
Преди да се смени предпазителя трябва да се установи причината.Това "скъсяване" аз бих го направил с уред за да измеря тока който се консумира от вентилаторите при работа и при покой,и го супоставя със стойността на Амперите на предпазителя.
Огледайте и окабеляването.Може и от нарушена изолация да гори предпазителя.Самия предпазител оригиналния ли е или е сменян.

SKS
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2019 16:11
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Avensis T27 2.2 DCat AT

Загряване при продължително изкачване

Мнение от SKS » 01 Май 2020 15:41

Оригинални са
Прикачени файлове
Screenshot_20200501_151729_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20200501_151729_com.android.gallery3d.jpg (1.18 MiB) Преглеждано 2774 пъти
Screenshot_20200501_154015.jpg
Screenshot_20200501_154015.jpg (453.99 KiB) Преглеждано 2774 пъти

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 01 Май 2020 17:09

Revenger написа: 01 Май 2020 13:51Както неработещият вентилатор не може да бъде причина за прегряване на колата,
Стига дрънкал глупости, а остави човекът да си оправи колата.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 01 Май 2020 18:00

Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние... :D
Последно промяна от Revenger на 01 Май 2020 18:18, променено общо 3 пъти.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Hursa » 01 Май 2020 18:02

SKS написа: 01 Май 2020 13:24 След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят.
Мисля, че не трябва да "тръгват" (но може и да греша). Може би проблема е "датчиците", които ги задействат. (Не бяха ли "бипластини" (задействащи "микропрекъсвачи") на изхода от радиатора. Дали поради това не са изгорели и предпазителите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от veso_hds » 01 Май 2020 18:23

На колегата,писал се че от Бургас,нму написах едно кратко изречение и ако ме беше послушал досега щеше да си е забравил проблема.Но щом е решил,да кара по дългия път.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Двигателист » 01 Май 2020 18:48

Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 01 Май 2020 18:49

Revenger написа: 01 Май 2020 18:00 Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние... :D
Причината - човекът е запалил и карал автомобила.
Средство - техническо решение не работи.
Ако я няма причината, няма да има прегряване.
Ако нещо техническо не си изпълнява ролята, то има прегряване.
Нещо друго гениално ще ти този ли главата отново? :censored:
ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 01 Май 2020 19:06

Двигателист написа: 01 Май 2020 18:48
Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).

memorex

Загряване при продължително изкачване

Мнение от memorex » 01 Май 2020 19:27

Твтология,философски съждения без техническа обосновка и липса на най-главното -как да помогнем на колегата.
Въпросните блок предпазители и релета при тойота явно имат тех.замисъл .Аз съм се сблъсквал с блок релето и не го замених с ново.Тук можеби има шанс да се изведе отделен предпазител за перките вместо замяна на целия блок който сигурно не е евтин .Но първо причината .

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Двигателист » 01 Май 2020 20:22

Revenger написа: 01 Май 2020 19:06
Двигателист написа: 01 Май 2020 18:48
Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Офтопик
Мислих да ти отговоря, но честно казано, не виждам смисъл. Некомфортен режим на двигателя? Какво е това? Кой е комфортния режим? Хем вентилатора, отстранява прегряване, хем ако не работи не е той причината?
Колега, препоръчвам ти да се запознаеш какво е топлинен баланс на ДВГ и ще разбереш, че дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор, колкото и да си мислиш че нещо в новите двигатели е много по-различно в сравнение с преди много години.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от mfandakov » 01 Май 2020 20:28

От личен опит...
BMW F15 джипката влиза в авариен режим и .....веднага започват да духат и вентилаторите на радиатора.
В новите автомобили даже заложено...щом колата влезне в авариен режим .... винаги се стартират и вентилаторите. :thumbsup:
worthy.gif

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 01 Май 2020 20:50

Двигателист написа: 01 Май 2020 20:22 дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор
Като средство срещу евентуално прегряване трябва да го има, разбира се.
А под комфортен режим на двигателя разбирам той да работи при такива условия, че след като стрелката за температурата на охлаждащата течност стигне 90 градуса, тя да не мръдне повече, или да мърда в съвсем тесен диапазон.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта