Загряване при продължително изкачване

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Hursa » 27 Апр 2020 20:21

Покажете го. Или го докажете.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 Ще повторя - при никакви обстоятелства неработещият вентилатор не може да е причина за прегряване на колата.
"Друга причина, която е също толкова сериозна е проблем с електрониката в автомобила и някои датчици за температура. В случай, че автомобилът е например в задръстване, охлаждането на двигателя понякога зависи от специална перка.

Именно тя се задейства в момент, когато двигателят работи, но не успява да се охлади достатъчно добре при движението. Тази перка се задейства при точно определена температура, която се засича и отчита от определени датчици.

В случай, че при тях връзката е прекъсната по някакъв начин и перката не се задейства двигателят може да прегрее."
От линка, който сте дали.
(Разбира се - строго погледнато, наистина не неработещия вентилатор предизвиква прегряването smile.gif )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 27 Апр 2020 20:39

Къде го чукаш, къде се пука... :D
Точно с тази част от статията не съм съгласен, защото в случая причината за прегряването е задръстването, което кара двигателя да работи по некомфортен за него начин.

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Hursa » 27 Апр 2020 20:44

Е може да не сте съгласен. Но явно всички производители са съгласни, след като дублират това охлаждане, чрез две независими линии на управление. А понякога и го троират.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 При различните коли тези градуси варират, при настоящата ми кола например първата скорост на вентилатора се включва при 97 градуса, а втората - при 102.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

color
Мнения: 97
Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Загряване при продължително изкачване

Мнение от color » 27 Апр 2020 20:49

Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 27 Апр 2020 20:51

Hursa написа: 27 Апр 2020 20:44 Е може да не сте съгласен. Но явно всички производители са съгласни, след като дублират това охлаждане, чрез две независими линии на управление. А понякога и го троират.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 При различните коли тези градуси варират, при настоящата ми кола например първата скорост на вентилатора се включва при 97 градуса, а втората - при 102.
Само едно леко въпросче - а не мислиш ли, че за да стигне температурата на охлаждащата течност тези градуси, все пак има някаква причина за това?
Пък нека някои производители не само да "троират", а и да "десетират", ако искат... :D

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 27 Апр 2020 20:55

color написа: 27 Апр 2020 20:49 Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?
Не, не е такава логиката. Към настоящия момент автомобилостроенето е развито достатъчно добре, така че двигателите на съвременните автомобили, ако няма повреда или много голям дискомфорт за работата им, да работят без принудително охлаждане с вентилатор при всякакви условия.

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Hursa » 27 Апр 2020 21:00

color написа: 27 Апр 2020 20:49 Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?
До колкото разбирам - такава е логиката. За да се постигне нормално разсейване на топлината отделяна от ДВГ, чрез радиатора - той трябва да контактува с достатъчно количество въздух. Когато двигателя е натоварен при изкачване, дори с ниска скорост - отделя относително голямо количество допълнителна топлина. При ниска скорост радиатора се обтича от малки количества въздух. Той дори е поставен в "обтекател" - който допълнително затормозява разсейването на тази топлина, без помощта на вентилатора (вентилаторите), когато липсва достатъчна струя, в следствие на скоростта.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2020 21:18

Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 Ще повторя - при никакви обстоятелства неработещият вентилатор не може да е причина за прегряване на колата. Неговото предназначение е единствено да намали температурата на охлаждащата течност, когато тя премине определени градуси.
Да се повторя и аз :) Предназначението на вентилатора е да повиши циркулацията на охлаждащ въздух през радиатора при ниска скорост, когато потокът въздух, създаван от движението на автомобила е недостатъчен. При висока скорост естественото обдухване на вентилаторите многократно надвишава капацитета на вентилатора и затова е изключение да се включи вентилатора при висока скорост... (изключение са автомобилите, при които радиаторите не са обдухвани пряко от потока, но при тях вентилаторите обикновено пък са постоянно работещи)..
При ниска скорост вентилатора е единственият начин да се понижи температурата на охладителната течност (заедно с парното разбира се - неслучайно при такова загряване първият съвет е да се намали натоварването на двигателя и да се пусне парното на максимално топло с максимален ВЕНТИЛАТОР).
Това за 'съвременните двигатели, които нямали нужда от вентилатор' е в сферата на фантастиката... В повечето инструкции например при смяна на антифриз се препоръчва след запълване на системата да се стартира двигателя, и да се изчака поне до включване на вентилатора (при изключен климатик разбира се - за да не се инициира включването на вентилатора от загряване на другият радиатор - на климатика) - когато си сигурен, че термостата е отворен, температурата се е повишила дотолкова, че да има нужда от помощта на вентилатора, и вече течността циркулира нормално през радиатора..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 27 Апр 2020 21:28

slowtraveler написа: 27 Апр 2020 21:18 При ниска скорост вентилатора е единственият начин да се понижи температурата на охладителната течност (заедно с парното разбира се - неслучайно при такова загряване първият съвет е да се намали натоварването на двигателя и да се пусне парното на максимално топло с максимален ВЕНТИЛАТОР).
Ще коментирам само това. Друг начин е да се изключи климатика, ако е включен.

color
Мнения: 97
Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Загряване при продължително изкачване

Мнение от color » 27 Апр 2020 21:41

Въпреки че колегата Rewenger се изказа малко крайно с твърдението си за съвременните двигатели, в едно е прав - щом е светнал индикатор за прегряване, значи все пак има някакъв проблем. С това съм напълно съгласен.
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 27 Апр 2020 21:55

С едно леко доуточнение - когато светне индикатора, се случва и да е вече късно да осъзнаваш, че има проблем.
В съвременните автомобили има достатъчно други начини това да се разбере навреме.
Като от уреда за температурата на охлаждащата течност например.
Специално в конкретния случай с прегряването обикновено това не е толкова фатално, но ако се кара повече от 5-6 минути със светещ индикатор, може и да има проблем. Ако обаче светне индикаторът за моторното масло и водачът не спре в рамките на трийсетина секунди, почти сигурно ще трябва в скоро време да му честитим нов турбокомпресор... :D
Последно промяна от Revenger на 27 Апр 2020 22:03, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2020 22:00

Колегата ще провери и ще каже - включва ли се вентилатора... Ако се включва - се продължава със следващите проверки - проблем с радиатора (запушен, с намачкани ламели и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

SKS
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2019 16:11
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Avensis T27 2.2 DCat AT

Загряване при продължително изкачване

Мнение от SKS » 01 Май 2020 13:24

Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Revenger » 01 Май 2020 13:51

SKS написа: 01 Май 2020 13:24 Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя.
Както неработещият вентилатор не може да бъде причина за прегряване на колата, така и изгорелият му предпазител не може да бъде причина за нефункционирането му. Иначе ентусиазма ти е похвален.

SKS
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2019 16:11
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Avensis T27 2.2 DCat AT

Загряване при продължително изкачване

Мнение от SKS » 01 Май 2020 14:02

Странен коментар колега но всеки има право на мнение пък било и то абсурдно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта