P0301 грешка

VeniR91
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Авг 2015 22:27
Местоположение: Варна

P0301 грешка

Мнение от VeniR91 » 02 Апр 2020 13:21

Появи се тази грешка P0301- в жълт цвят, а иначе са общо 2 другата е 0420- в червен цвят, а до скоро беше 0420 не съм сигурен точно в какъв цвят май във жълт ? - някой ако знае - Благодаря предварително ! - ще се проверява скоро време но все пак свещи нови са сложени преди 12000-13000 км, ламбда сондата е сложена нова преди около 15000 км ? - бобина кабели инжектори бензинова помпа дебитомер или катализатор или скъсано уплътнение за въздух не знам. - колата е Toyota Celica 2000-2001 - година - 143 коня
----
от това което виждам в интернет без да съм проверявал, като симптоми май на 90 % бобина, ама ще видим прекъсва тресе целия двигател и най-вече ауспуха !
Последно промяна от VeniR91 на 02 Апр 2020 16:20, променено общо 4 пъти.

Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

P0301 грешка

Мнение от Akima » 02 Апр 2020 15:02

Напишете рамата на автомобила - също така и пробег, а подозирам, че има и алтернативно гориво.
Ползвайте търсачката:
P0301 - първи цилиндър - проблем в запалителна система
P0420 - ламбда контрол.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

VeniR91
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Авг 2015 22:27
Местоположение: Варна

P0301 грешка

Мнение от VeniR91 » 07 Апр 2020 13:39

Проблема е оправен, и проблема беше в бобината на 1-ви цилиндър всъщност тя единствена от 4-те си беше напукана от преди няколко години, пък и явно чак сега и е дошло редът, сменихме оригиналната Denso oem 90919-02239 със пак такава само че намерих хубава от автоморга там цените варират 20-30 лева моята я взех за 30 лева искаше ми се да е OE а на новите ми се видя малко повече, предвид цените на нова 50-60 лева Mobiletron и 140-150 лева Denso, ето 2 клипа с подобен проблем


Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

P0301 грешка

Мнение от Revenger » 07 Апр 2020 19:04

Отстранил си проблема по грешка Р0301, но не и този по грешка Р0420, който по мое мнение е дошъл като следствие от първия.
Според мен имаш проблем с катализатора, но може и друго да е - ламбда сонда (въпреки че е сравнително нова) и т.н., виж дадения по-горе линк.

VeniR91
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Авг 2015 22:27
Местоположение: Варна

P0301 грешка

Мнение от VeniR91 » 07 Апр 2020 21:02

преди да се появи тази грешка P0301 - беше само 0420 тя е отдавна така, че не виждам логика ?! - обратното по скоро е логично когато се наруши неравномерна работа и такта в цилиндрите от там и в изгорелите газове през катализатора...

VeniR91
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Авг 2015 22:27
Местоположение: Варна

P0301 грешка

Мнение от VeniR91 » 18 Апр 2020 15:02

След като изминах там около 200 км без светещи лампи, тази грешка P0420 светна - във червен цвят какво да означава това има ли шанс да е ламбда сондата след катализатора която не съм сменял или неефкитивният катализатор, аз си мисля да го оставя така ама все пак да питам може ли да има странични ефекти от това ?

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 26 Сеп 2023 11:54

Здравейте колеги имам аурис 2008 бензин 1.6 ,124 коня ..играят и оборотите и мошноста се губи понякога ,но винаги .Закачих я на диагностика за Тойота и Лексус и показа грешки :B1424,B1421, U0100 и P0301 която е най лоша проблем 1 цилиндър...Диагностика директно ми каза продавай, а аз се замислех не може ли да е от свещи или бобина ? Моля помагайте

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

P0301 грешка

Мнение от TATI » 26 Сеп 2023 12:13

Действай едно по едно!

Faulty or worn spark plugs and/or spark plug wires
Ignition issues, including failing or damaged ignition coils
Distributor failure
Faulty fuel injector
Vacuum leak
Low fuel pressure
Camshaft and/or crankshaft sensor defective
Engine timing off
Leaking head gasket
Low engine compression
Poor quality fuel that is old or contaminated
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
mapamop
Мнения: 4055
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

P0301 грешка

Мнение от mapamop » 26 Сеп 2023 12:19

B1421 B1421 са от климатика. Игнорираш ги. Изчезва като изкараш колата на силно осветено място.
U0100 не съм сигурен накъде води, но е проблем с комуникацията между модулите (CAN шината). Може и да е подвеждаща, може и да е зацапана букса, премазан кабел и т.н.
P0301: Най тривиалното е да изпуснала гарнитурата на капака на клапаните и да е пълна бобината и свещта на първи цилиндър с масло. Следваща причина е несменяни свещи навреме и да е заминала свещта. Следва бобина - разменяш бобините на първи и втори цилиндър и оглеждаш проблемната за пукнатини по корпуса и масло по нея. Чистиш завърташ с друга и гледаш дали ще се премести грешката на друг цилиндър. Ако се премести - сменяш бобина. Ако не ... отива на клапани евентуално.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 26 Сеп 2023 13:53

Голега а има ли възможност да е от газта

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

P0301 грешка

Мнение от TATI » 26 Сеп 2023 14:22

Уж бензин, пък сега и газ се включи.
Да, може да е от газта, може да е от хиляди други неща.
Ако не предприемеш някакви действия и да елиминираш лесните неща, никой тук няма да ти оправи колата!
Колегата ти каза какво да направиш като начало
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 26 Сеп 2023 14:38

Е то не е ужас защото си е икономично все пак е за жената ...пък и я имаме от няколко месеца не може да сме сменили всичко от 1 път ...но ще го послушам

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 31 Окт 2023 22:00

Здравейте група ,днес замерихме компресията в пит стоп ауто.... първи цилиндър 4.5 ....втори 4.5...3 цилиндър 5, четвърти 9.5 ....казаха ремонт глава ...дано се окаже само това worthy.gif worthy.gif worthy.gif без да слизаме в блока че там вече е сложно и скъпо ....само ми е чудно как с тази компресия колата пали както се казва на 1 зъб и върви с по 170 по магистралата,но не винаги де...

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

P0301 грешка

Мнение от tora » 01 Ное 2023 07:32

Аурис2008 написа: 31 Окт 2023 22:00 само ми е чудно как с тази компресия
Нещо сбъркано в начина на мерене.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

P0301 грешка

Мнение от ufer » 01 Ное 2023 09:02

Да, прекалено ниски показатели. Ново мерене с нов уред и нов майстор... Иначе е възможно да се получат резки спадове при пробиви в гарнитурата между цилиндрите: буталата работят две по две към ГМТ и ако има пробив, компресията от единия цилиндър отива към засмукването в съседния - шах! А няма пробив към маслената или охладителната система - никъде не пуши или тече! Но ако се сваля главата за ревизия, задължително се мерят цилиндрите за износване, а още по-добре е да се свали и картерът, за да се видят и лагерите. Не е задължително да се сваля целият двигател, респ. блокът. Ако има някакво минимално износване на цилиндрите или буталата, може да се мине без шлайф само с подмяна на сегменти при добър късмет. Но се иска добър, търпелив и човечен майстор (вече не знам дали има такива), който да не те тласка към пълен основен ремонт и дране на кожи... :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: duron3 и 53 госта