Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Аватар
Akima
Мнения: 7133
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Akima » 20 Фев 2020 10:49

Stanislav96 написа: 20 Фев 2020 10:15 Сега ще сменя маслото с друга марка да видя какво ще се получи.
Това наричам пътят на отрицанието.

Говорете с човека ремонтирал цил.глава - нека опише в детайли свършеното - разкажете ни.
За мен проблемът Ви е в газоразпределителния механизъм.
Имайте предвид, че маслото в цилиндрите вдига компресията - всякакви измервания при такова замърсяване няма да са точни.
Колата ви в момента сигурно се усеща по-мощна, но плащате сериозна цена за това - в бъдеще време.

Като четяхте ръководството за ремонт на мотора щяхте да видите тънките детайли, за които Ви даваме жокери - имам съмнения, че теоретичната подготовка Ви е предала /кодировката на вложките/.Налични са дори доста клипове в интернет за тези вече стари мотори.
За ваше успокоение по памет - ключът на сегмента трябва да е от 0,15мм до 0,5мм.

Ако е успокоение за вас аз се старая да чета доста от различни източници за хобито си, но това не ме предпази да получа от реномирана работилница/шлайф база срещу парите си глава с пълна ревизия, но проблемна - в резултат се научихме с приятел как се правят нещата old school.
Ако адресирате ситуацията навреме ще си спестите бъдещи главоболия - от друга страна автомобила е масов...
Успех с ремонта. :thumbsup:

П.С. Понякога мисля да си махна подписа, но после го прочитам и се убеждавам, че трябва да е точно там.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Stanislav96
Мнения: 65
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Stanislav96 » 20 Фев 2020 11:21

Колега има един въпрос? Има ли така възможност да проверя дали всичко със сегментите е наред без да отварям мотора, да съм честен и аз мисля като вас че проблема по скоро е в газорапределителния механизъм. Ще разпитам много добре майстора който ревизира главата и ше ви уведомя.
Последно промяна от Akima на 20 Фев 2020 12:18, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от slowtraveler » 20 Фев 2020 12:10

Косвено - чрез компресията... Но това е все едно да погледнеш в стая и по светлината там да познаеш дали е ден - условностите са много - дали има прозорец, дали е светната лампа и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Оги » 20 Фев 2020 14:37

Затова компресията се измерва 2 пъти и показанията записват. След първото замерване /на сухо/се налива масло и следва 2-рото замерване. Ако в някой от цилиндрите се отчете повишение на компресията- това е ясен знак, че в тоз цилиндър има проблем със сегменти. Маслото уплътнява хлабините и не позволява на компресирания въздух да премине под буталото.
Ако няма повишение на показанията при второто измерване най-често се ориентираме към гумички на клапани.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Stanislav96
Мнения: 65
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Stanislav96 » 20 Фев 2020 15:06

Благодаря много колеги! Ще направя това което ми казахте и ще ви информирам в най-скоро време.

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от skydiver » 21 Фев 2020 08:01

Оги написа: 20 Фев 2020 14:37 Ако няма повишение на показанията при второто измерване най-често се ориентираме към гумички на клапани.
Искаш да кажеш към самите клапани.
Гумичките са просто маслосъбирачи.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Оги » 21 Фев 2020 09:39

Не.
Ако има неплътни клапани, дори само един- в съответния цилиндър компресията е ниска и си остава такава и при второто измерване. Загуби на масло от това няма как да има.
Изтървалата гумичка пуска маслото при стеблото на клапана и постъпва в пространството над него. Ако е на всмукателен клапан- маслото постъпва в цилиндъра и гори заедно със сместа; ако е изпускателен- отлита в генерацията с газовете.

п.с. трябва да се познава устройството на главата и какво се случва из нея при нормална работа на мотора за да се правят изводи за причините. Т.е. виждаме следствието- правим тестовете- установяваме причината. Целта е да се установи дали проблема е в цилиндро-буталната група или не е.
Последно промяна от Оги на 21 Фев 2020 09:59, променено общо 1 път.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от ufer » 21 Фев 2020 09:59

Не се сдържах - а бе, човек (Станислав), не си хвърляй парите на вятъра и си измери първо компресията. Това е азбучна истина. Тя ще ти даде в голяма степен отговор на много въпроси... И след това се решава, какво да се прави. Меренето на компресия е основен ориентир, който обаче не изключва и други причини освен сегменти - цилиндри.

Stanislav96
Мнения: 65
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Stanislav96 » 21 Фев 2020 12:14

Разбира се колега, първо ще измеря компресията и след това ще почистя този pcv клапан
 ! Съобщение от: Akima
Спрете да цитирате последователни постове - темата ще стане 30 страници!
Използвайте и съкратени цитати.
Първо предупреждение.

Аватар
Akima
Мнения: 7133
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Akima » 21 Фев 2020 13:29

Stanislav96
Не отговорихте кое ръководство сте ползвали за ремонта.
Всички ви дават съвети/акъл, но вие не давате нито данни, нито пълна информация.

Блокът може да е за скрап - елипсите в цилиндрите са реалност при голям пробег и олекотени мотори.
Главата може наистина да е с неравномерно износени или отвъд допуск или водачи.
Вложките дори не знаем дали сте сложили проверен OEM или каквото хванете там с илюзорните отстъпчици от - 99 000 %.
Не трябва да са еднакви - не знам какъв е този спец. по главите, но ме плаши, че той не Ви е спрял да не сбъркате, а е продължил.

Темата ми е интересна, защото наблюдавам начина на мислене на хора с технически опит в пъти по-голям от възрастта на "болния" автомобил.

Давам жокери в друг формат:
1.За какво се ползва ендоскоп?
2.Колекторите като се свалят какво ще се види - и от едната и от другата страна?
3.PCV-то като му се търкаля съчмичката какво означава?
4.Как и кой прави хонинг - с какво?
5.Маслото какво е налято, кога е сменено - как се разработва мотор?
6.Как се поставят вложки - може да питате спец. по главите?


Искате много помощ - давате малко информация.
Един уважаван съфорумник на въпрос "Нормален ли е разход на масло от 1л/1 000км на японска кола?" отговаря: "Нормален е точно толкова, колкото и да си вържеш варел с масло на тавана и да пуснеш маркуч към мотора."
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от skydiver » 21 Фев 2020 13:34

Така, както си го написал (Оги) , човек остава с впечатление, че като смени гумички на клапани, компресията се връща в норми.
Иначе говорим едно и също.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Мнение от Оги » 21 Фев 2020 15:21

skydiver написа: 21 Фев 2020 13:34...човек остава с впечатление, че като смени гумички на клапани, компресията се връща в норми.
Може да се върне точно толкоз, колкото се връщат едни заминали с букет. wink.gif

п.с. не е изключено и тоз мотор да е все още неразработен, както подсказа Акима по-горе.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], mapamop и 128 госта