Сензор за налягане на DPF филтър

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 20 Яну 2020 15:44

Тойота 2.2 д-кат 177к.с. Пуши бял пушек от ауспуха и вдига обороти на празен ход до 1100. В автосервиз при диагностика ми казаха, че влиза в регенерация
и не може да я завърши. Подават се некоректни дании от датчик за диференциално налягане. Смути ме думата" диференциално". Може ли някой да ми каже къде
се намира този датчик и принцип на работа. Намерих такъв с номер 89480-42010. На него има две тръбички към които са присъединени гумени съединения. Това ли е датчика?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от mfandakov » 20 Яну 2020 16:18

Това е,мери налягането преди и след ДПФ. :thumbsup:
И разбира колко е задръстен.
worthy.gif

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от biro » 20 Яну 2020 16:25

Оборотите на ПХ са нормални, особено ако е студено и пуснеш отопление.
Защо те смути думата диференциално? Означава разлика при определени условия.
Сензорът измерва налягането преди и след филтъра. В идеалният случай разликата би била 0, тоест еднакво налягане преди и след филтъра. Обаче това е филтър, той създава съпротивление за изходящите газове, за да улавя нежеланите частици в мрежите си.
И така диференциалното налягане е различно от 0, винаги на входа ще е по-високо, а на изхода по-ниско (освен ако не вкараш картоф в ауспуха).
Когато диференциалното налягане стане по-високо от зададена стойност системата счита, че филтърът е запушен. Това е нежелано състояние понеже няма добра проходимост на газовете и съответно загуба на мощност. Влиза в режим на регенерация като подава гориво в изпускателната система, което се възпламенява и от високата температура частиците изгарят.
Обаче не винаги това е възможно, все пак карате стар дизел на незнайни километри и неизвестни експлоатационни условия - използван тип масло, редовната му смяна, изгарянето му в цилиндрите, хлопане на място в градските задръствания.
И така филтърът не може да се изчисти, а майсторът си мисли, че датчикът подава некоректни данни.

Иначе датчикът се намира ето тук: http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/200 ... 80A#89480A
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 20 Яну 2020 16:40

Смети ми "диференциално" ,защото в един сайт за авто части пише че това е датчик за мерене на налягане в диференциала.
Относно оборотите на ПХ. Да при пускане на климатик се вдигат до 1000 за няколко минути и спадат след това. При мен след като премина през този етап се заковават на 1100. Сигурно затова специалистите казват ,че пуска гориво през петата дюза,прави опит за регенерация,но не може да я завърши. Това е тяхно заключение. Миналата година същите заключиха ,че ДПФ не е запушен. Все пак мисля да пробвам с един датчик втора употреба.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от biro » 20 Яну 2020 18:07

Дай го тоя сайт да видим кво пише. Може да не си разбрал или да са се объркали/превеждали с гугле.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от todorakis » 21 Яну 2020 10:14

Някъде из форума имаше мнения, че се запушвали тръбичките на този датчик. Защо не започнете първо от там?

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 21 Яну 2020 16:20

Ще проверя тръбичките към датчика,колега. От тях една част е метална и отива към ДПФ филтъра, а другата е гумено съединение захванато със скоби към датчика. Ще попитам нещо лаишки: През тези тръбички преминават ли отработени газове преди и след ДПФ. Какво преминава през тях и с какви параметри? Гумената част от по специална материя ли е?Ще проверя гумената част за наранявания въпреки че тя е с предпазен шлаух.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от Iliyа Damyanov » 21 Яну 2020 19:58

През тръбичките няма реално преминаване на газове , просто предават налягането на датчиците и се сравняват двете стойности за да се придобие представа за проходимоста на филтъра. Конкретно при мен имаше и запушване на горната тръбичка . В момента е частично отпушена но трябва да се погрижа да е както трябва.

Скоро ми закачаха някакъв софт да чете и забелязах , че тоя датчи дава някакви отрицателни стойности. В тая връзка искам да използвам темата и да попитам какви стойности тряба да отчита като нормални и какви като извън нормата. Освен това ме интересува как да проверя изправноста на този датчик?

Поздрави.

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 21 Яну 2020 21:19

Здравейте колега! Точно и при мен закачиха уред и ми казаха че има дори отрицателни стойности. За това ме интересува какво преминава през тях.Ще проверя и ще пиша тук.Може би трябва специалисти да се намесят в разговора.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2020 15:39

Би трябвало определящото да е отчетената стойност да е под определен праг... Няма как да се променя като знак. Т.е. ако компютърът очаква отрицателни стойности и датчикът е вързан правилно (а не с разменен вход и изход) - то единственият вариант датчикът да показва положителни стойности е потокът на газовете да е в обратна посока, което няма как да стане...
Както пише biro - датчикът измерва разликата (спада) в налягането между входа и изхода на DPF.... Ако разликата в налягането е голяма (отчетеното налягане е голямо) - значи ДПФ е запушен и е нужна интервенция - дали включване на регенерация или изскачане на грешка - това вече зависи от логиката и историята 'на заболяването' (при джипката например би трябвало да изскочи съобщение ако неколкократно се опита да регенерира, а налягането не спада, или пък неколкократно регенерацията е прекратена - ДВГ е изключен в момент на регенерация)...
За съжаление вече нямам дизел и не мога да споделя актуални стойности...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 22 Яну 2020 16:13

Здравейте. Електрически не може да е сгрешено свързването. Самата букса не го позволява. Докато за гумените съединения към тръбичките е възможно да е объркано вход изход. Поне външно не личи да са пипани.Ще разчитам на това. Но точно това ми казаха в два различни сервиза , че има отрицателни показания както на колегата Damyanov.Поради некоректни показания се подава погрешна команда и започналата регенерация не може да завърши. Тоест през петата дюза си пуска гориво,дигат се оборотите но няма команда за край на регенерацията. Така казват специалисти.Взел съм работещ датчик втора употреба и ще пробвам. Все пак какво преминава в тръбичките и има ли вероятност да ги запуши?По какъв начин се предава информацията за разлика в налягането?

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 22 Яну 2020 16:17

Може би са имали в предвид под "отрицателни стойности" точно под някакъв праг и като термин да ползват отрицателни.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2020 16:24

Нищо не преминава през тръбичките - представи си мембрана между тях, която се отклонява в зависимост от разликата в налягането в двата края...
Тук има добра инструкция (включително кое къде е вързано) и референтни стойности: http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... 6005x.html
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от todorakis » 22 Яну 2020 16:30

Както колегата Дамянов сподели реално през тръбичките не минават изгорели газове. Но имайки впредвид, че са директно отворени в тръбата преди и след ДПФ- а, особено тази преди него е възможно част от саждите носещи се в изгорелите газове да я запушат частично. Като това запушване, ако го има, не би трябвало да е много "надълбоко" в тръбичката.

Slow ме е изпреварил.
В сайта има начин, как да се провери, дали са запушени:

Be careful of being burned by exhaust gases during the following inspection.
1. Disconnect the vacuum hose (both upstream and downstream) on the differential pressure sensor side.
2. Start the engine.
3. Check if there is exhaust gas pulsations from both vacuum hoses while the engine is idling.

С една дума, като махнеш маркучите от тръбичките трябва да има пулсации на изгорели газове.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2020 18:38

todorakis написа: 22 Яну 2020 16:30 Като това запушване, ако го има, не би трябвало да е много "надълбоко" в тръбичката.
Според мен - запушването би било о-вероятно 'дълбоко в тръбичката' - до ДПФ - там, където са мръсотиите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта