Сензор за налягане на DPF филтър

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от kocemak » 22 Яну 2020 18:58

Дава отрицателни стойности/обикновенно на празен ход/,защото горната тръбичка е позапушена,прага на грешка е мисля -5кпас.И при мен е същото положение и от няколко дни мъча да я отпуша без да разглобявам всичко,но не ми се получава.Просто надуй с уста през маркуча и ще си проличи...

тойотикс
Мнения: 41
Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
Местоположение: габрово
Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от тойотикс » 22 Яну 2020 20:23

и аз имах такъв пушек колега, когато двигателя достигне към 50-60 градуса на 3-4 черичка дефакто и почва да пуши и казаха че 5 дюза налива яко за регенерация а това ставало щото егр-а не затварял сега като пусна парното на студен двигател и вдига 1100 оборота преди не вдигаше незнам кво става .Относно пушенето попушва си чат пат,аве д ката май иска само дълго

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2020 21:37

Отпушването бих го направил с многожилен кабел (както се чисти канализация :) )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от kocemak » 22 Яну 2020 22:28

slowtraveler написа: 22 Яну 2020 21:37 Отпушването бих го направил с многожилен кабел (както се чисти канализация :) )...
Пробвах с жило от съединител вече,не става-поне това което имам.Лошото е, че с течение на времето тази тръба се запушва и започва подаване на грешни данни,а именно -налягането е "добро",а всъщност не е и започва бавното запушване на филтъра.Май е имало промяна в диаметъра през следващите години.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 23 Яну 2020 08:06

Едва ли компютъра няма да хване запушена първа тръба... Виж за запушена втора (на изхода - там където въздухът е по-чист) - там не съм сигурен...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 23 Яну 2020 08:51

Здравейте. След колективното обсъждане за което Благодаря ,стигам до извода : Вероятността тези тръбички в твърдата си част и връзката с маркуч да са запушени е напълно реална. Най вероятно запушването е в долната част която е свързана с ДПФ. Към това ,че е запушен този провод ме навежда и твърдението за отрицателни стойности на сензора. Да, той има някакъв праг на стойността и когато не може да го достигне специалистите казват ,че са отрицателни.За да не ги достига или има запушване или пробив по пътя.Вероятно е запушена.В този случай може би и сензорът за налягане да си е здрав.Ще купя спрей за почистване на нагар или нещо подобно. Някой се продават с тънка тръбичка ,ще разкача маркуча от металната част ще впръскам вътре спрей и с кабел или нещо подобно ще пробвам да го почистя. Някой може ли да опише как са захванати тези тръбички към ДПФ. Лесен ли е достъпа до тях.Може ли да се свалят като се демонтира колелото и се повдигне на крик.Тоест в "домашни условия" без да се влиза в сервиз.
Да колегата тойотикс, при мен също вдига оборотите зимата като пусна климатика. След две три минути се връщат на нормалните. Също както при теб, като загрее малко вече постоянно ги държи на 1100 и на празен ход.Точно затова на мен ми казаха ,че започва регенерация и не може да я завърши поради некоректни стойности в сензора за диференциално налягане, а през петата дюза вкарва нафта.Без да имам претенции ,че съм прав но в случая ЕГР не играе роля за регенерацията. Той трябва да е отворен до към 2000 оборота на двигателя и част от изгорелите газове минават през него с цел екология се връщат в двигателя. Над тези обороти той затваря. Затварянето когато е нов е пълно.Впоследствие той се износва ,трупат се сажди и полепи и постепенно той не затваря напълно а частично. Това частично затваряне и вероятността да блокира отворен ,което е 99% ов вариант , би трябвало да нагнетява сажди и маслени полепи по смукателния колектор, дроселовата клапа и да създава противоналягане към турбината.Това е мое мнение.Ако не съм прав колегите тук с по голям опит и знания ще ме поправят.
Желая успешен ден на всички.

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от kocemak » 23 Яну 2020 09:41

slowtraveler написа: 23 Яну 2020 08:06 Едва ли компютъра няма да хване запушена първа тръба... Виж за запушена втора (на изхода - там където въздухът е по-чист) - там не съм сигурен...
Хваща я ,като дава отрицателна стойност примерно 0 до -1 ,ако разкачиш горната тръба от сензора ще стане -2 и ако подадеш газ -5 и ще набие грешка.Датчика мери стойноста между двете налягания например ако всичко е наред-горе 2кпас доло 1кпас разлика 1 и всичко е наред.Пример ако е позапушена горната тръба-горе 2кпас/реално е повече ,но няма как да бъде отчетено/ доло 3кпас,разлика "минус"-1кпас.Не знам точната стойност на пускане на регенерация някъде четох ,че е +5,но поради некоректните данни отдавна ги е подминал за това и все по трудно регенерира филтъра.
Идеята за спрей и на мен ми се въртеше в главата,но повечето са силно запалими и ще стане беля ако се накисне фитъра.

велко
Мнения: 12
Регистриран на: 20 Яну 2020 15:30
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 2.2 D-CAT

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от велко » 23 Яну 2020 10:03

Преди време чистих ЕГР с един такъв. Чистеше и при малко впръскано количество се изпаряваше веднага. Не мисля да впръскам цялото количество. В ДПФ нали също при определена температура изгарят мърсотии или греша?

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от todorakis » 23 Яну 2020 15:46

slowtraveler написа: 22 Яну 2020 18:38
todorakis написа: 22 Яну 2020 16:30 Като това запушване, ако го има, не би трябвало да е много "надълбоко" в тръбичката.
Според мен - запушването би било о-вероятно 'дълбоко в тръбичката' - до ДПФ - там, където са мръсотиите...
Слоу, под плитко имах предвид от обратната страна, откъм ДПФ- а, но имайки предвид, че отгоре ще е по- лесно достъпен е дълбоко да.
За чистене някоя здрава стоманена тел. Саждите там би трябвало да сухи.
Относно отрицателните показания на датчика за диференциално налягане, показва точно това- запушване на тръбичката преди ДПФ. Налягането "преди" е винаги по- високо от "след" и тогава има положителна разлика, която не трябва да надхвърля определена стойност. Логично при запушена тръбичка налягането в нея ще е около атмосферното, а на след ДПФ- а винаги ще е по- голямо и от там отрицателните стойности.
Относно регенерациите те винаги се извършват при напълно загрял двигател! Дори в Техстрийма си го пише, като задължително условие, когато искаш да започнеш принудителна регенерация. ЕГР също е затворен напълно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от slowtraveler » 23 Яну 2020 16:25

Да, това е вероятен сценарий за отрицателни стойности :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от kocemak » 01 Фев 2020 15:42

Пиша в темата на колегата понеже мисля ,че сме с еднакви проблеми.Наблюдавам автомобила почти всекидневно с диагностика и ми беше направило впечатление ,че не иска да вдигне над 500гр. температурата на ДПФ-а,а самото пушене се появяваше между 350-450гр.Ясно беше ,че иска да направи регенерация но не може.Нямаше какво да се губи и налях една добавка на Про тек Oxycat,която веднъж ползвах миналото лято и бях много доволен.И така след 3дни и 200км. вдигна заветните 650гр/даже и подмина с доста/,завърши си регенерацията и всичко си дойде на мястото.По-горе стана дума за отпушване на прословутата тръба към диференциалния датчик-след опити с жила ,кабели и подобни неща рискувах с контактен спрей ,който знам че се изпарява бързо.С малко накисване и продухване смятам,че в момента е проходима към 40%.Разбира се показанията се промениха и последва абсолютно бездимна и безпроблемна регенерация/все още с добавка в горивото/.
В чуждите форуми пишат,че вдигането на температурата до 500гр става с пръскане на гориво от основните инжектори,а след това от 5-я при DCAT.Тук има доста полезна информация:
https://www.avensis.info/viewtopic.php? ... dbd51e97d4

color
Мнения: 93
Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
Местоположение: София

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от color » 22 Апр 2020 10:50

Привет колеги, отдавна имах подозрения че и моя двигател 1AD не успява да завърши регенерация. Стойностите на диференциалното налягане също са отрицателни, а именно -0,048 Смятам първо да разкача тръбичките откъм сензора и да видя дали "подухва" от тях. Въпрос към колегата @kocemak- какъв спрей исползва за да прочистиш тръбите и лесно ли ги разкачи откъм DPF-a?
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp

Georgy
Мнения: 50
Регистриран на: 11 Апр 2015 12:04
Местоположение: София

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от Georgy » 04 Юни 2021 22:46

Не разбирам защо е тая мъка да се вкарват какви ли не телове в тръбичките, свалят се лесно и по лесното е с въздух с налягане. Продухваш и преминаваш на следващата стъпка.
Rav 4 2010, 2.2 D-4d

Dimitar.
Мнения: 9
Регистриран на: 15 Май 2018 10:56
Местоположение: Шумен
Автомобил: Авенсис, T27

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от Dimitar. » 02 Яну 2022 16:29

За много години и много безаварийни километри!
Колата е Тойота Авенсис 2.0 D4D, 126 к.с., 2009 година.
Използвам темата на колегата, но мисля, че е добре въпросите около даден проблем да са в една тема.
Малко предистория -- преди около три месеца ми направи грешка P1386 (Injector for Exhaust Fuel Addition), беше в града, светнаха лампи, не искаше да вдига обороти, добре, че бях на по-малко от 500 м от нас, прибрах се едва- едва. Закачих компютър, показа грешката. Пропрочетох това-онова,изчистих грешката и продължих да карам, но с компютъра в колата. След две седмици отново същия номер, този път преди да изчистя, записах данните, в прикачения файл са. Ходих при диагностик, гледа данните, каза "карай повече извън града". Оттогава не ми е правила проблем, само качи разхода с около 0.5 - 0.7 литра, но това е от около 7-8 месеца, може и да се дължи на бензиностанцията (ще я сменя). Четвърта дюза, при загрял двигател е +2,5, дава нишани и тя. Вчера си реших да видя в какво състояние са дюзите, то пък софта ми направи проблем, бързо отстранен с помощта на един съфорумец, предполагам фен на FreeBSD и лятната супа (благодарности). Та, докато запям дюзите, загледах показанията на датчика за диференциално налягане -- на тихи обороти, на място, без подаване на газ, играят - от отрицателна стойност до 0,3 - 0,5 кРа; даже на само на контакт показваше 0,170. Следобед се поразрових, търсейки референтни стойности за този датчик, без особен успех. От тема от форума четох това, но не успях да се ориентирам. Днес със закачен компютър и пуснах принудителна регенерация на ДПФ, вдигна градуса до малко над 600, но показанията на датчика продължиха да играят. Почесах се по главата, чудейки се защо при непроменящи обороти и постоянна скорост, показанията се сменят. Набедих датчика, снощи му бях погледнал цената и тя не предразполагаше да се смени профилактично, затова потърсих от стар автомобил. Момчето, се оказа автомеханик, колите си ги внасял само за части, по негови думи този датчик рядко правел проблем и закачихме негов таблет, покарахме заедно, каза всичко е наред.

Въпроси ми са два:
1. Какви са вашите показания на този датчик, променят ли се при непроменящи се условия?
2. За прословутата пета дюза - тя постоянно ли подава гориво, какво са ѝ показанията?
Прикачени файлове
Store DTC Printing(S821-05).pdf
Това са данните, при появата на грешка P1386.
(84.99 KiB) Свалено 101 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Сензор за налягане на DPF филтър

Мнение от mapamop » 02 Яну 2022 22:31

Dimitar. написа: 02 Яну 2022 16:29 референтни стойности
Референтните стойности ги има в сервизното ръководство за модела и за двигателя. Сервизно ръководство има вероятно за сваляне в раздела с ръководствата.
Пример за 2AD-FTV / Avensis T25 (това имам подръка, извинявам се предварително за картинките, но излиза че е html документ):
Screenshot 2022-01-02 222617.png
Screenshot 2022-01-02 222617.png (131.86 KiB) Преглеждано 2193 пъти
Screenshot 2022-01-02 222852.png
Screenshot 2022-01-02 222852.png (139.42 KiB) Преглеждано 2193 пъти
Screenshot 2022-01-02 222934.png
Screenshot 2022-01-02 222934.png (115.93 KiB) Преглеждано 2193 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 29 госта