теч на масло

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 08:37

Здравейте,ако някой може да помогне ще съм му благодарен.Става въпрос за сериозно омасляване особенно в задната част на двигател 1CD-FTV на Авенсис 2.0 D4D 2003г.Преди 6 месеца сменях алтернатора с втора употреба,защото моя тотално беше заминал и не можеше да се отремонтира и забелязах сериозното омасляване на самия алтернатор .Майстора смени гарнитура на капак на клапани,но миналата седмица като ходих на проверка на ходовата част отново имаше капки масло по кората на двигателя отдолу.Свалихме кората и на право се уплаших целия двигател отзад към купето е потънал в масло,хората в сервиза ме посъветваха да измия двигателя и да проследим теча,тази процедура я направих вчера на спецална автомика ,но не съм сигурен дали го измиха идеално.Отделно забелязвам сякаш ,че и маслото взе да се губи повече от преди смяната на гарнитурата на капака на клапаните.Въпросният теч ме претеснява най-вече заради омасляването на алтернатора, т.е. да не се наложи да търся друг алтернатор след време,и особенно неприятно ще бъде ако съм тръгнал за морето да речем. Мисля отново да сменя гарнитурата на капака на клапаните,защото незнам дали е сменена правилно предния пъти ако не е от това ,ще трябва да си взема още един алтернатор за в багажника като резервен.

Geoboz
Мнения: 40
Регистриран на: 20 Мар 2016 21:05
Местоположение: Sofia

теч на масло

Мнение от Geoboz » 14 Дек 2019 09:57

Същата работа при мен - виж тази тема viewtopic.php?f=23&t=34684
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 10:08

Да колега ,ти миналия ноември сподели за същия проблем на твоята Корола.От колко време я караш така и прецаквал ли ти се е алтернатора?

Geoboz
Мнения: 40
Регистриран на: 20 Мар 2016 21:05
Местоположение: Sofia

теч на масло

Мнение от Geoboz » 14 Дек 2019 11:13

Карам я така оттогава (една година вече), не съм пипал нищо повече. Алтернаторът не е правил проблем. Мисля да сменям пак гарнитурата на капака, защото при мен се вижда, че тече от там, а също и от изхода за вентилация към турбото.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 12:49

Мерси колега за отговора,само да те помоля да ми кажеш къде се намира този изход за вен

тилация на турбото,защото тъкмо идвам от сервиза да запиша за този понеделник час за смяна на гарнитура капак клапани,и като я вдигнем на подемник пак да огледаме и този въпросен изход на турбото.При мен също се вижда омаслено покрай подгревни свещии и покрай гарнитурата на капака на клапаните.Благодаря предварително.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

теч на масло

Мнение от veso_hds » 14 Дек 2019 15:57

Колеги,този проблем е лесно решим.Просто трябва да се установи от къде е теча.Обикновено е от някоя гарнитура, а при подгревните свещи е от О-пръстените.Правилно сте се насочили с измиването на двигателя,после се наблюдава внимателно и няма как да не се установи мястото на теча.В линка,който Geoboz е дал,мехаННика го е казал-или започвате да търсите сами,или се доверявате на майстор.Аз бих ви посъветвал да потърсите добър майстор,защото освен познания ще е необходим и подемник.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 16:53

Промлема е ,че доста трудно се намират добри майстори, а сам не мога да запретна ръкави защото нямам подемник.Ако имах подемник щях да си го мия и търкам докато не разбера откъде идва теча ,е да ама не.

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 17:00

Има ли вариант да е примерно от семеринг на разпределителен вал или колянов вал и ако да трябва ли да се сваля ангренажния ремък,или от турбото да омаслява по някакъв начин.Просто ако някой е препатил да помогне ,ако не както се казва продължаваме напред.В цялата работа просто ме претеснява омасляването на алтернатора,защото това масло го съсипва.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

теч на масло

Мнение от slowtraveler » 14 Дек 2019 17:24

Омасляването на алтернатора е лоша работа... Преди година хвърляхме алтернатор защото върху него бе текло масло (навярно се овъглява при по-висока температура и дава късо)...
А каква е причината за конкретния теч - ами като измиете - ще видите...
Честа грешка е пренатягане на масления капак - трябва да се затяга точно колкото е предвидено. В противен случай се криви/деформира и спира да уплътнява...
Дали турбината може да хвърля масло? Ами тя се маже с масло под налягане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 17:33

Имате в предвид за затягането на капака на клапаните или греша.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

теч на масло

Мнение от slowtraveler » 14 Дек 2019 18:08

Да, това имах предвид...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 18:21

В понеделник съм си записал час точно за смяната на тази гарнитура и ще подсетя майстора да внимава,пък дано имам късмет.Защото и те/ майсторите/ бързат,че е пълно по тия сервизи с "прекрасни" автомобили.

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

теч на масло

Мнение от biro » 14 Дек 2019 20:12

За какво да внимава майстора? Има динамометрични ключове и сервизна информация с какво усилие трябва да се стяга тоя капак. Ако вече е деформиран няма смисъл да сменяш гарнитура отново.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

ded
Мнения: 17
Регистриран на: 21 Сеп 2018 14:31
Местоположение: Плевен

теч на масло

Мнение от ded » 14 Дек 2019 21:47

biro ти ме хвърли в джаза,мисълта ми ,че едва ли предния път са я затягали с динамометричен ключ.И сега кво капак на клапани ли да търся .

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

теч на масло

Мнение от biro » 14 Дек 2019 21:53

Ако тече от там и смениш гарнитра и пак тече ще търсиш капак. Или с някакъв уплътнител тип силикон.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 96 госта