Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 07 Дек 2019 18:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV 4 DCAT 2006
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Здравейте,
Изчел съм почти всички теми във форума за D-CAT двигателя и мислех, че съм преминал през всичко с моя RAV 4 D-CAT 177hp 2006, но уви
Правя едно уточнение, че не разбирам много от автомобили, но покрай всички проблеми - вече запчнах да разбирам
Проблемът в момента: бял дим (прилича на пара) излиза от ауспуха при студен мотор. След като вдигне градуси - пушекът изчезва. Колкото и газ да давам след това - няма вече дим.
Няма загуба на мощност, не тресе, не загрява и не трака. Мине ли 1-2 часа без каране - всичко се повтаря.
Последно преди 200 км сложих антифриз, но днес се наложи да долея 2 литра ... Т.е. губи си стабилно антифриз.
Какво съм правил по колата:
- взех я 2017-та в лошо състояние;
- веднага ремонт в Toyota Запад - шлайфане на глава, смяна на гарнитура, маркучи, тръби, чистене на EGR и още много неща за много пари;
- 2018-та минах през проблема с DPF - махнах го софтуерно и физически;
От скоро започна да създава този проблем при паленето и първите 20-тина минути, като от тогава съм минал 400-500 км.
В кварталния сервиз казахаа, че не виждат никакъв проблем, пратиха ме за диагностика на дюзи.
Ходих там където са махали DPF-a, не виждат проблеми, 5-тата дюза си е изолирана.
Днес направих диагностика на дюзите в реално време (само това не бях правил до сега ). Оказа се обаче, че работят без никакъв проблем, поне на компютърната диагностика.
Според момчето, което прави диагностиката - на 99% не става въпрос за нещо в дюзите. Колата няма други симптоми, само белият дим при студен мотор и загубата на атифриз.
Гледа и турбото, не откри нищо притеснително.
Според него - може да става въпрос за нещо малко (например някакво реле към ЕГР) или до гарнитура (която е сменена е преди 2 години, 20 000 km минати).
Въпросът ми е - някой досеща ли се от какво може да е и има ли читав човек в София, който може да се заеме с ремонт, като да е виждал и преди подобен мотор.
Преминах на много места (включително и официалният сервиз) и имам чувството, че за първи път виждат D-CAT.
Благодаря предварително.
Изчел съм почти всички теми във форума за D-CAT двигателя и мислех, че съм преминал през всичко с моя RAV 4 D-CAT 177hp 2006, но уви
Правя едно уточнение, че не разбирам много от автомобили, но покрай всички проблеми - вече запчнах да разбирам
Проблемът в момента: бял дим (прилича на пара) излиза от ауспуха при студен мотор. След като вдигне градуси - пушекът изчезва. Колкото и газ да давам след това - няма вече дим.
Няма загуба на мощност, не тресе, не загрява и не трака. Мине ли 1-2 часа без каране - всичко се повтаря.
Последно преди 200 км сложих антифриз, но днес се наложи да долея 2 литра ... Т.е. губи си стабилно антифриз.
Какво съм правил по колата:
- взех я 2017-та в лошо състояние;
- веднага ремонт в Toyota Запад - шлайфане на глава, смяна на гарнитура, маркучи, тръби, чистене на EGR и още много неща за много пари;
- 2018-та минах през проблема с DPF - махнах го софтуерно и физически;
От скоро започна да създава този проблем при паленето и първите 20-тина минути, като от тогава съм минал 400-500 км.
В кварталния сервиз казахаа, че не виждат никакъв проблем, пратиха ме за диагностика на дюзи.
Ходих там където са махали DPF-a, не виждат проблеми, 5-тата дюза си е изолирана.
Днес направих диагностика на дюзите в реално време (само това не бях правил до сега ). Оказа се обаче, че работят без никакъв проблем, поне на компютърната диагностика.
Според момчето, което прави диагностиката - на 99% не става въпрос за нещо в дюзите. Колата няма други симптоми, само белият дим при студен мотор и загубата на атифриз.
Гледа и турбото, не откри нищо притеснително.
Според него - може да става въпрос за нещо малко (например някакво реле към ЕГР) или до гарнитура (която е сменена е преди 2 години, 20 000 km минати).
Въпросът ми е - някой досеща ли се от какво може да е и има ли читав човек в София, който може да се заеме с ремонт, като да е виждал и преди подобен мотор.
Преминах на много места (включително и официалният сервиз) и имам чувството, че за първи път виждат D-CAT.
Благодаря предварително.
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
След като вече е премахнат DPF-а и петата дюза, този двигател вече не е D-CAT и няма нищо по-различно от Д4Д с изключение на дюзите, които са пиезо и още малко незначителни неща.
Според мен проблемът ти е в гарнитурата, която е сменяна преди 20 000км, но пиши едно ЛС на мехаННика от форума, за да ти прегледа колата и да ти каже какъв е проблемът.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 07 Дек 2019 18:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV 4 DCAT 2006
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Ще пиша, благодаря, дано да успее да открие и отстрани проблема... и ако се окаже гарнитурата - ще видя дали може да търся отговорност към официалният сервиз, пазя всички документи и фактури.
- veso_hds
- Мнения: 1429
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
И аз съм на мнението на Kiki.За да можеш да пишеш ЛС драсни още едно мнение и чак тогава пиши на мехаННика.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 03 Мар 2020 00:58
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Тойота Корола Версо 2007г.
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Колега, може ли да споделиш как се разви проблемът ти. Свърза ли се с Механика и как се стекоха нещата при теб!
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Здравейте
Почти съм сигурен, че е гарнитурата.
Когато са шлайфали главата трябвало да се шлайфа и блока.
Почти съм сигурен, че е гарнитурата.
Когато са шлайфали главата трябвало да се шлайфа и блока.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Според мен такава отговорност трудно би могла да се търси - от сервиза за неизправна гарнитура винаги могат да те изкарат виновен теб, например че си прегрял колата.
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Официалните сервизи поемат гаранция за монтираните от тях материали и свързаната с това работа. Обикновено е 6 или 12 месеца...
Много често издуханата гарнитура (особено ако е карано известно време така) води до едновременна ерозия на двете повърхности - главата и блока...
При подобен случай на времето 'тунинговахме' една Шкода така, че от там нататък се караше само с високооктанов бензин - доста материал смъкнахме от повърхностите за да станат отново без язви
Много често издуханата гарнитура (особено ако е карано известно време така) води до едновременна ерозия на двете повърхности - главата и блока...
При подобен случай на времето 'тунинговахме' една Шкода така, че от там нататък се караше само с високооктанов бензин - доста материал смъкнахме от повърхностите за да станат отново без язви
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
[/quote]
Ще пиша, благодаря, дано да успее да открие и отстрани проблема... и ако се окаже гарнитурата - ще видя дали може да търся отговорност към официалният сервиз, пазя всички документи и фактури.
[/quote]
Освен ако не са ти дали гаранция, което не вярвам при положение че колата ти е отдавна извънгаранционна. А са минали над 2 години - така че едва ли те са проблема. Кофти с тия гарнитури. Прави я че може скоро да търсиш двигател ако я караш така. 2 литра антифриз и да не тече никъде и бял дим... А има и тестове за газове в антофриза. Ако искаш да си сигурен си направи.
Ще пиша, благодаря, дано да успее да открие и отстрани проблема... и ако се окаже гарнитурата - ще видя дали може да търся отговорност към официалният сервиз, пазя всички документи и фактури.
[/quote]
Освен ако не са ти дали гаранция, което не вярвам при положение че колата ти е отдавна извънгаранционна. А са минали над 2 години - така че едва ли те са проблема. Кофти с тия гарнитури. Прави я че може скоро да търсиш двигател ако я караш така. 2 литра антифриз и да не тече никъде и бял дим... А има и тестове за газове в антофриза. Ако искаш да си сигурен си направи.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- valioman
- Мнения: 71
- Регистриран на: 01 Фев 2015 23:13
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1CD-FTV
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
При толкова антифриз ... ако е голяма язвата би трябвало да надува доста сериозно в охладителната система.Маслото как е ? Имаш ли "майонеза" на капачката на маслото ? Сигурен ли си ,че не тече в краката на пасажера ?
Toyota Corolla Verso D4D 2003г.
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Тази гаранция обаче не важи, ако допуснатата неизправност е по вина на шофьора.slowtraveler написа: ↑04 Мар 2020 08:38 Официалните сервизи поемат гаранция за монтираните от тях материали и свързаната с това работа.
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Да, но прегравяне се причинява от неизправност в системата и не е по вина на шофьора - при изправна система няма как да бъде прегрят автомобила...
А и като цяло - няма как шофьора да е виновен за пробив в гарнитура на ДВГ...
А и като цяло - няма как шофьора да е виновен за пробив в гарнитура на ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Revenger
- Мнения: 830
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Това не е точно така, защото шофьорът е длъжен да следи уредите на таблото и при прегряване на колата, т.е. когато температурата на охлаждащата течност превиши критичната, е длъжен да спре и да отстрани проблема.
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
То по вашата логика взимаме една стара бангия, ремонт в официален сервиз и получаваме доживотна гаранция. Няма как да стане това.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Toyota RAV 4 DCAT 2006 - бял пушек и сериозна загуба на антифриз
Никой не говори за доживотна гаранция... Официалните сервизи ДАВАТ гаранция на това, което са монтирали за горепосочният срок...
Разбира се ако видят още нещо, което възпрепятства нормалната експлоатация на монтираният детайл/агрегат - изискват подмяната и на другият износен детайл...
И поради горните причини - не работят с части на клиента - няма как да дадат гаранция при този случай...
Ето пример (придатък към някоя от фактурите, които съм плащал)...
Разбира се ако видят още нещо, което възпрепятства нормалната експлоатация на монтираният детайл/агрегат - изискват подмяната и на другият износен детайл...
И поради горните причини - не работят с части на клиента - няма как да дадат гаранция при този случай...
Ето пример (придатък към някоя от фактурите, които съм плащал)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта