Страница 1 от 4

Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна

Публикувано на: 03 Дек 2019 07:52
от solun
Здравейте колеги. Ще се радвам ако ми помогнете да разгадая болежките на моята кола. Става дума за Тойота Корола 1.4 VVTI 97к.с. 2000г. Онзи ден както си карах и забелязах, че колата започна да прекъсва, няма мощност, работи на два три цилиндъра, отначало чека премигваше след това остана да свети постоянно. Спрях угасих колата, запалих отново с по-продължително въртене и тя пак прекъсваше по същия начин. На колата има поставена аларма още при закупуването й като нова (купуване е нова от Тойта БГ, аз съм втория собственик). Тази аларма е с някакъв имобилайзер и трябва всеки път когато решиш да запалиш първо да завъртиш ключа на контакт да светнат лампите на таблото, след това натискаш копче на дистанционното на алармата и тогава вече въртиш ключа за да запалиш. Та аз помислих, че може нещо имобилайзера да е проблема и за това заключих, отключих колата с алармата, дадох контакт натиснах копчето на имобилайзера и си запалих все едно нищо не се е случвало преди това. Продължих да си пътувам и си се прибрах благополучно. На следващия ден трябваше да отскоча на 20 км извън града.На там добре, но вече на връщане пак същия проблем. Пак същата процедура с алармата и пак си се прибрах без да се проявяват някакви симптоми. Трябва да отбележа, че от известно време забелязвам при натискане на педала на газта до край или почти до край колата някак си се набира тромаво, а ако върна леко педала на газта вече започва по-чевръстичко да се ускорява, другото което забелязах е , че проблема с прекъсването се проявява когато съм след 2500 -3000об/мин, при по-ниски обороти като че ли го няма тоя проблем. Закачих на ОБД буксата от тези ELM327 (май така се казваше) и през телефона ми изписа грешки в запалването на 2 цилиндър, на 3 , на 4 цилиндър, множествени проблеми в запалването - явно компа гаси цилиндрите. Изписа още Р0343 (датчик положение разпределителен вал А , банк1 високо ниво на входния сигнал) , и още една грешка изписа Р1346 (това е грешка свързана с vvt i системата. Май означава честа промяна или нестабилно положение на самата система. - или поне така аз я тълкувам). Автомобила е на 412000км , преди 8500км смених ангренажната верига - комплект (обтегачи, плъзгачи, VVTI зъбното колело, другите зъбни колела), занесохме и главата за припасване на клапаните. Преди 700км смених скоростната кутия (ръчна е ), защото имаше шум в лагера на първичния вал и започна при натоварване да изключва четвърта скорост (попадна ми изгодно втора употреба ск.кутия , а и не ми се занимаваше да разглобявам моята - само за работата щяха да ми вземат повече пари отколкото аз платих за сваляне,качване и за "новата" кутия). Проверих букси, връзки, да не би нещо да не е закачено от кабеляците при тая интервенция със ск. кутия, но всичко ми се видя както си трябва. Ако някой има идея или се е сблъсквал с такъв проблем ще се радвам да сподели.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 09:08
от nakoadr
Здравей ,имал съм проблеми с аларма на предишна кола , окислена маса ,това само като вариант . А свещите в какво състояние са , сменяни ли са ?

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 16:23
от solun
Свещите са сменени преди 8500км заедно с ангренажната верига. Днес изминах около 120 км и не се появи никакъв проблем. Но управлението ми беше следното - при ускоряване подавах плавно газ ( даже подавам малко и задържам педала докато колата набере, после още малко натискам педала за да доускори желаната от мен скорост, а не направо да подам две трети от хода на педала или пък до край и да я изчакам да ускори както обикновенно се прави при изпреварване или когато се включваш от някоя пряка в движението на булеварда).
Пробвах одеве варианта с изключена букса на този клапан на VVTI и като подавах газ на място не усетих никаква разлика във форсирането на двигатела. По един и същи начин се форсира със и без буксата - единствено дето ми светна чека и грешката е Р1345 (което всъщност е този клапан).

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 16:37
от slowtraveler
Да не би да имаш проблем с горивото (нисък дебит на подаваното от резервоара гориво)..

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 03 Дек 2019 19:40
от solun
Ами и аз първо това си помислих, но после я изключих тази версия. Като подам газ до край за да изпреваря , колата се набира , но е "една даже две идеи" по-спъната. Все едно го няма предварението, а е само на закъснение и за това е по-тромавичка - такова впечатление се създава у мен. Все си мисля, че този клапан на VVTI ако се е счупил (видях такива клипове в ютюб) или се е прецакал, повредил няма да има предварение (ако той управлява това, условно казано) когато подадеш газ и съответно всмукателните клапани няма да отворят по-рано за да влезе въздух веднага ами ще отворят със забавяне и от там и спънатото ускорение.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 07:50
от solun
Друго, което пропуснах да напиша е, че както си карам със 100км/ч и около 3000об/мин като се появи прекъсването и спадането на мощност забелязах, че стрелката на оборотомера пада директно на нула все едно съм изгасил колата и след 2-3сек пак си отива на 2800-3000об/мин и така може би два три пъти до като не спра и изгася колата - вкл алармата, изкл алармата, въртя на контакт ключа, натискам копчето на имобилайзера и въртя на стартер и паля и все едно, че нищо не се е случвало до преди минутка. И така до следващото "забиване" на муцуната.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 07:59
от urb
Защо не отидеш в Тойота за една диагностика само, а после ти ще си я оправиш. Проблема може да е малък, но трудно да се открие. Освен ако не си ентусиаст.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 08:32
от solun
Мислех да отида до Тойота както каза колегата urb (а това е и може би най-добрия вариант), но в момента не мога да отсъствам целия ден (три часа ми е само пътуването да не кажа и повече до Сф и обратно до Вр и в сервиза вече колко ще се забавя един Бог знае само и деня замина), а във Враца не се сещам в момента за такъв "специалист" на .....Тойота (не ми допада майстора да работи на принципа проба-грешка....аз тая попара съм я сърбал с други автомобили, трябва да смениш това казва майстора, аз купувам сменямего и нищо, а то не било в това проблема, я да смениме и еди си кое, а то и това не е и така докато накрая стана нещата, но през това време сме подменили здрави и работещи части докато майстора е стигнал до вярната част, а целия масраф го плащам аз и за това сега гледам да съм по-предпазлив в чии ръце ще оставя колата).

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 09:45
от urb
Сега когато прочетох по внимателно най вероятно имаш проблем наистина с газоразпределението. Vvti се движи от маслото. Иска си хубаво масло. С какво масло си? На колко километра? Може да минеш сами с почистване. Има клипове в нета, но не е лесно.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 13:43
от solun
Маслото е IGAT 10W40 сменено преди 8500км заедно с ангренажа, но и преди си карах със същото масло от същия човек и маслото си е от същата партида като предните пъти когато съм взимал от него. Тези 8500км са навъртяни само извън градско каране без да е имало екстремни натоварвания на двигателя --- 90-100-110 км/ч.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 18:46
от urb
Този клапан се чисти. Виж как, или дай на някой да го направи.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 04 Дек 2019 19:31
от solun
Самия клапан не знам да ли се чисти, но под него има болт завит в блока и като се развие болта от там се вади една цедка (с цилиндрична форма, която трябва да се почисти, промие), която е за маслото на VVTI механизма - поне така видях на клипчета в нета. Кофти е отвиването на болта , защото мястото да вкараш ключ и да го завъртиш е много ограничено и вероятно ще се наложи да разхлабя пистовия ремък и да преместя напред динамото та да се яви повечко място. Пак в нета видях , че този клапан се чупи отпред и ваденето му е малко "приключениице".

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 07 Яну 2020 23:24
от Simo
Колега отстрани ли проблема.Според мен не е от цедката или клапана, а по скоро тоците.Имам подобен проблем и ще се радвам да разбера от какво може да е

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 12 Яну 2020 08:40
от solun
Проблема още не съм го разрешил/открил. Чистих и тази малка цедка дето се намира зад динамото - беше си може да се каже чистичка, та и от нея не е проблема.
Като карам с до 100 км/ч проблема не се проявява. Обаче ако карам със 120км/ч вече го има. Спирам, гася двигателя, паля на ново и "воала" всичко си работи както трябва. Някъде четох, че VVTI механизма работи на пълно след 3000 -3500 об/мин, а 120 км/ч са при този диапазон на оборотите. Та вече незнам какво да мисля, но е нещо свързано с тези обороти и VVTI.

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Публикувано на: 12 Яну 2020 09:01
от urb
Според мен си за бобина. Имам една в багажника за такива случаи. Два пъти ми се случва. Докато работи колата вади една по една буквите на богините и ще разбереш кой цилиндър не работи. Просто бобината ти е тръгнала. При мен така прави - три четири дена играе и после отказва.
Далече си иначе бих ти я дал за проба.
Направи каквото ти казах. То диагностиката правилно ти е казала.