Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от ufer » 27 Яну 2022 15:50

Да, потвърждавам! Ползвам съм им услугите и досега не съм имал проблем, само че сам си ги монтирах...иначе... stretcher.gif bash.gif

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 27 Яну 2022 18:10

Може ли да ме ориентираш кои са колегите във форума дет предлагат оригинални части.
Сори ма аз с търсачката нещо не можах да попадна/открия, явно още не съм я разгадал как да я подкарам.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от ufer » 27 Яну 2022 18:30

Не знам дали имам право, пък и ако пропусна някого, може да се обиди. Затова влез в рубриката "Сервизи и магазини" и се разрови малко... :thumbsup:

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 02 Фев 2022 08:11

Здравейте!
Вчера взех колата си от майстора със сменени нови части.
Нова ангренажна верига комплект на SKF , смених и водната помпа превантивно (предната беше на над 160 000км GRAF) сегашната е AISIN.
Подменихме и гарнитурата на капака на клапаните с нова на VICTOR REINZ.
Причината веригата да е с изпотрошени и в последствие паднали ролки вероятно е зъбното колело на коляновия вал - имаше 2 счупени зъба.
Но каква е причината тези зъби да се счупят не успях да разбера - на прима виста остава обяснението за калпав материал на това зъбно колело или шупли при тези зъби. Защото останалите зъби са си ОК, другите две зъбни колела на разпред.валовете нямат никакво забележимо износване или нараняване, vvti муфата си работеше и всичко това си беше един комплект когато го сменявах преди време.
Благодаря на всички за съпричастността към моя проблем. Желая успех и по-малко проблеми с МПСтата си.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна

Мнение от Akima » 02 Фев 2022 09:36

Темата е оформена като приключена и с правилно заглавие, за да е полезна и в бъдеще.
solun написа: 02 Фев 2022 08:11GRAF
ОЕМ е AISIN - добре сте направили.
solun написа: 02 Фев 2022 08:11 Но каква е причината тези зъби да се счупят не успях да разбера
При предния ремонт сменяна ли е тази зъбчатка и ако да с каква марка?

По-напред в темата Ви писах в посока ГРМ и зъбни колела...

За ГРМ най-сигурно е да се залага на оригинална част - друг е въпросът дали е рентабилно при такава възраст на автомобила.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна

Мнение от solun » 02 Фев 2022 10:19

Да, при предния ремонт е сменено всичко и това зъбно колело на коляновия вал - комплекта беше на BGA, максимално пълния.
Тази зъбчатка на коляновия вал, зъбното колело на изпускателния разпред.вал, зъбното колело на всмукателния разпред.вал в комплект с vvti муфата, "бананите", хидравличния обтегач и семеринга на кол.вал - и по спомен беше доста скъпичко.
Съгласен съм с Вас, че е най-добре за ГРМ да се заложи на оригинала. В сегашния случай нямаше как - колегата с когото писах за оригиналната част и се отзова адекватно (за което му благодаря) ми каза доставка около 10тина дена. Сервизчето дет си ремонтирах колата разполага с три клетки, две от които заети (в една уреди за диагностики , машина за климатици, преса и др такива.....а в другата клетка кола разглобена "паран парче"), имаше една свободна клетка в която вкараха моята кола и няма как да седи и тя там десетина дена докато пристигне оригинала - няма такъв майстор дет да си "върже " така ръцете колкото и да ми се иска на мен да си сложа оригинала.
Надявам се новия ангренаж да излезе читав и да е с добро качество на изработката.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта