Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 14 Яну 2020 06:35

Мисля, че не е бобина - на тихи обороти мотора работи равномерно без прекъсвания. А и преди време ги подмених и четирите (не на веднъж де). И аз имам такава бобина в багажника на колата за проба :D

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от urb » 14 Яну 2020 08:05

Когато почне да прекъсва пробвай. Нищо не ти пречи.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от slowtraveler » 14 Яну 2020 10:04

solun написа: 14 Яну 2020 06:35 Мисля, че не е бобина - на тихи обороти мотора работи равномерно без прекъсвания.
Също съм имал проблем с бобина, пробиваща само на високи обороти :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 17 Яну 2020 08:12

Може би има някакъв резон да е бобина. При високите обороти натоварването на свеща е по-голямо и се иска по-силен ток за да се възпламени по-голямото количество горивовъздушна смес и ако бобината си е "тръгнала", точно при високите обороти първо ще се прояви.
Обаче защо като се появи проблема , компа гаси по два цилиндъра и защо ако е от бобина при поява на проблема оборотомера както си е на 3500об пада на 0 за две три секунди все едно съм изгасил ДВГ колата забива муцуна и после пак се връща на 3000+об като разбирасе вече е угасила два цилиндъра и страшно прекъсва. Трябва да спра, да я угася и ......така на татък, като я запаля отново вече си работи както трябва - до следващата проява на проблема. Не зная дали бобината/те могат да предизвикат такива симптоми - бих ги сменил пак стига да съм убеден, че е в тях проблема.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 19 Яну 2022 09:05

Здравейте колеги!
Лятото след продължително поддържане по магистралата със 120км/ч, поради задръстване се наложи да намаля и на моменти лазех, ииии колата угасна. Пробвах да запаля и нищо,върти но не ще да пали. Понеже беше на долу наклона та леко отбих в аварийната лента, пробвах пак да запаля - нищо. И така след няколко опита тя припали угасна, завъртях пак и вече си запали и заработи нормално. Закачих и от тези ЕЛМ327 и на тел ми се изписаха грешки: Р1346 Р0335 Р0170. Зачистих ги и си продължих пътуването безпроблемно, но не вдигах повече от 100км/ч.
В началото на темата бях написал подробности около моята Одисея с колата още от 2019год, които още не съм успял да разгадая, и ако не преминавам 100 км/ч колата не ми прави проблеми с гасненето........но последно време забелязвам, че вече и при тази скорост има понякога гаснене, оборотомера директно пада на 0 нищо , че съм със скорост. После пак си запалва още докато се движи колата, и все едно нищо не се е случвало. Изписва грешка Р1346 и Р0170. Аз я трия, след няколко дена тя пак си се явява, в някои случаи даже и преди 100км да съм изминал. Тази Р0170 си ми я е изписвало винаги, още от както сме взели колата 2011год.
Снощи както си карах (до около 100...110км/ч) и при влизане в града намалих на 50 км/ч, и изведнъж оборотомера ми падна на 0 все едно съм изгасил колата, то тя си и беше угаснала де......пробвах още докато е по инерция 3...2... но не иска да запали , а и оборотомера не помръдваше. Пробвах с алармата - заключих, отключих, не ще да запали. И така след 5...6 опита припали...угасна, после запали и си заработи нормално. Изминах около 85км и не ми е гаснала. Грешката която ми се изписа е Р0335.
Някакви идеи..какво може да бъде ?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от ufer » 19 Яну 2022 09:16

Полтъргайст! Допълнително в кръга на шегата - военни или извънземни технологии... Вчера и днес има силно слънчево изригване или магнитна буря! При толкова много електроника човек вече не знае, какво може да го споходи. Ако се разровиш малко и помниш датите, когато се е проявявал проблемът с гасненето, може да излезе нещо интересно. Другата алтернатива е диагностика до припадък или Супер Марио (супер майстор)... :thumbsup:

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от BOz » 19 Яну 2022 09:46

solun написа: 19 Яну 2022 09:05 Някакви идеи..какво може да бъде ?
Датчик на колянов вал, който ти измерва оборотите.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 19 Яну 2022 09:55

На тези дати е имало магнитни бури , отделно от това много прелитащи НЛО , които пръскат с Омикрон (това до колегата ufer).
То е ясно, че без майстор няма да се мине. Съвет за такъв в района на Враца и близките градове (за тм ауто е ясно,там се чака до второ пришествие)?
Да, грешка Р0335 това означава, но не би ли трябвало симптомите да са други ако е този датчик?
Да влезе в авариен режим или да прекъсва но да работи двг.
При мен направо гасне от раз, без нищо друго, все едно съм изгасил колата от контактния ключ.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от Akima » 19 Яну 2022 11:21

solun написа: 19 Яну 2022 09:05 Изписва грешка Р1346 и Р0170. Аз я трия, след няколко дена тя пак си се явява, в някои случаи даже и преди 100км да съм изминал. Тази Р0170 си ми я е изписвало винаги, още от както сме взели колата 2011год.
Колко мъка има на този свят...
Защо според вас я изписва...
Какво ли означава P0170:
https://www.autocodes.com/p0170_toyota.html

Проблемът ви е комплексен по мое мнение - от 2011 насам и с неоторизирания "ремонт" на ГРМ - вериги и т.н. сте довършили автомобила.
1.Кой и как извърши този ремонт?
2.Какви части са ползвани?
3.Четено ли е внимателно ремонтното ръководство от производителя?
4.Шлайф базата какво ремонтира и как са регулирани хлабините на клапаните?
5.Толкова неща сте изписал, че забравих дали имате поставен ГИ?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 19 Яну 2022 12:58

Колега Akima.....разбира се, че техническия ми интелектът достига поне до толкова, че да проверя какво аджеба е Р0170 и да осъзная, че неслучайно излиза след изтриване пак, т.е. има нещо , което го принуждава да се появява. Ходил съм по майстори и .....тя си се появяваше пак след тяхната намеса, обяснения от тяхня страна различни, но клоняха към това, че не е проблем колата да се кара и т.н. и т.н.
След ремонта на ГРМ вериги и т.н . съм изминал близо 100 000км - ако е имало нещо не както трябва по механиката то за тези км щеше отдавна да се е проявило, разпаднало, строшило.... (веригите до колкото знам се произвеждат само от 2 пройзводителя / аз части не съм поръчвал, майстора го прави и то от места дет всеки път поръчва, и части(вериги и др. с които вече е работил, изпитал, има им доверие в надежността).
Това за четенето на рем.ръководство - от къде мога да знам дали този дет ремонтира го е чел, предполагам че е.
Шлайфа е направен от хора , които само с това се занимават от поне 25 год, те подмениха и отрегулираха клапаните и т.н.
Да, доста неща изписах, прав сте. Това е за да е по-пълна информацията за проблема и евентуално по-удачно да се стигне до неговото разрешаване.
Нямам ГИ и никога не е имало.
И започването на поста Ви (Akima) към мен с "Колко мъка има на този свят...
Защо според вас я изписва...
Какво ли означава P0170:" оставя у мен усещането, че по-скоро ме упреквате за това, отколкото опит за помощ.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от BOz » 19 Яну 2022 13:32

Къде не си дал 40-50 лв.
Пробвай с един датчик, примерно този (провери го дали отговаря като част по твоя ВИН) и сподели резултата.
Ако пробата ти се струва скъпа, може да експериментираш и с половин цена. tooth.gif

Сега разбирам защо Тойота имали скъпи части. Баси оферти за по 300 лв. за този датчик, много яко. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от Akima » 19 Яну 2022 15:26

solun написа: 19 Яну 2022 12:58 Защо според вас я изписва...
Какво ли означава P0170:" оставя у мен усещането, че по-скоро ме упреквате за това, отколкото опит за помощ.
Никой не Ви упреква - но за да получите помощ е необходимо да предоставите точни, пълни и детайлни данни.

Например не сте правили диагностика с Toyota Techstream - потърсете във форума - търсачка работи перфектно.
Ако бяхте ползвали програмата по-горе щяхте да разберете, че има кодове P0171 и P0172 - ето ви информация:
P0171 P0172 - ZZ-FE.pdf
(589.1 KiB) Свалено 82 пъти
С голяма вероятност мога да заложа, че цилиндровата ви глава не е правилно направена - нормално е 100к км след некоректен ремонт без смяна на лифтъри и без подменени легла да е приключила:
viewtopic.php?p=401951#p401951
viewtopic.php?p=402003#p402003

Говоря от практика - тук има хора с много обширни познания, но не всички са с емпиричен опит.

Подменени ли са всички гарнитури по мотора с оригинални?

Датчикът на коляновия вал, който ви предлагат по-горе може да се измери - 1850-2450 Ом при 20°C на пинове 1-2 на датчика.

Въпросът е пластината /зъбно колелце/ за положение на коляновия вал дали е сменена или е сцепена, защото е неоригинална и т.н.
ZZ-серия мотори са вече 20 годишни и се вграждат е в E15 например - има толкова боклуци-части за тях, че си нямате представа.

Въобще толкова много неща са разбутани по този автомобил, че без ПЕРФЕКТНО ОПИСАНИЕ от ваша страна едва ли ще може някой да Ви помогне, освен да нацели с голям късмет диагнозата.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 19 Яну 2022 21:07

Колега Akima, не ми се влиза в спора на "кой му е по-голям....", защото отговорите Ви към това клонят, а и би било глупаво да го правя - тук съм за да си помогна/открия/реша проблема ....не да споря и доказвам каквото и да е.
Описал съм това, което смятам, че би помогнало да разреши проблема ми и то достатъчно коректно, според познанията ми в тази област , като нямам претенции за инженерна прецизност, защото самия аз не съм участвал в извършването на тези дейности, а са извършвани от майстори, които са ми казвали какво са сменили, ремонтирали и аз се осланям единствено на тяхната коректност/честност към мен.
Пластината /зъбно колелце/ за положение на коляновия вал не мисля, че е сменяна и защо да се сменя ако е здрава (тя няма как да се износи, сцепи, ако не се въздейства със сила върху нея). ""С голяма вероятност мога да заложа, че цилиндровата ви глава не е правилно направена - нормално е 100к км след некоректен ремонт без смяна на лифтъри и без подменени легла да е приключила:"" - ами според мен не е приключила....защото всичко по главата е направено "от до", включая и нещата които сте изброили, на практика стана като нова. И както споменах, тези хора се занимават с това от 25+ години (познавам ги, ползвал съм услугите им и преди, отзивите за тях са положителни, да не казвам, че е трудно в рамките на месец да се вредиш при тях).
Наясно съм, че има мноооого некачествени части на пазара. Опитвам се да се предпазя до колкото ми е възможно, стремя се да ползвам опита на майсторите с това ,кои са качествени части и кои не (разбира се и според финансовите ми възможности).
И представете си , знам че има грешки Р0171 и Р0172 и т.н., но това с нищо не ми помага.
И не разбрах защо да са разбутани толкова много неща по моето МПС...та нима не е нормално да има амортизация след като се експлоатира колата, ами аз точно за това съм я купил - за да я карам и да ми върши работа, пък като се повреди ще я ремонтирам, а и може някой да "нацели с голям късмет диагнозата" според това как съм описал/изложил нещата или да е имал същия проблем с колата си и да го е разрешил.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от solun » 24 Яну 2022 07:42

Здравейте!
Никъде не успях да прочета какво трябва да е съпротивлението на електромагнитния vvti клапан. Моя сочи на мултицета 9-9,1ом, а в ютюб гледах някакъв клип на който една кака спомена, че параметрите трябва да са 6,9 - 7,9ом (горещ - студен). На друго място пък се казваше в друг клип, че параметрите са 835-1,400ом студен и 1,060-1,645ом горещ.........
За датчика на коляновия вал 985-1,600ом студен, 1,265-1,890ом горещ.....като под студен е от-10 до 50градуса, а под горещ е от 50 до 100 градуса.
Моя датчик сочеше 2,100 ом студен.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?

Мнение от Akima » 24 Яну 2022 09:27

VVTi Ohm.png
VVTi Ohm.png (82.92 KiB) Преглеждано 1208 пъти
Четете.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 34 госта