вентилатор за охлаждане на антифриза
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 16:24
- Местоположение: panagiurishte
- Автомобил: toyota corola verso
вентилатор за охлаждане на антифриза
Здравейте колеги!Искам да ВИ попитам нещо просто за информация.Имам корола версо 1,8куб .129к.с,2006г.Колата няма проблем всичко е нормално.Когато колата е загряла и се включи вентилатора за охлаждане на антифриза ,при гасене на двигателя вентилатора и той спира,не трябва ли да продължи да охлажда?Понеже при някои други марки коли вентилатора продължава да работи известно време и след това спира.
- slowtraveler
- Мнения: 4920
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
В повечето свестни марки вентилатора се изключва при изгасване на двигателя...
Да, при Рено и т.н. може да се включи и доста време след изгасване на двигателя..
Да, при Рено и т.н. може да се включи и доста време след изгасване на двигателя..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 256 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Бързото изстудяване не е на добре, т.е. при загасен двигател е добре да не работи охлаждащата система. Какво се печели или прикрива при продължаване на работата не мога да кажа
-
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
След загасяне на двигателя, все тая, дали духа, циркулация на течност няма.
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Има правило, че не трябва да се гаси двигателят, ако в момента работи перката за охлаждане на антифриза.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Понякига остава вентилатора който е за климатика понеже автомибила "заспива" по късно.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 256 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Добро правило! И да не работи е хубаво да се изчаква малко преди загасяне след натоварване на двигателя, но в случая дали като върти перката се върти и антифриза или е ей така
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Аааа не винаги,имаме коли и с ел.помпа за REST функцията на климатика.И тогава при загасен мотор антифриза пак си циркулира.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
вентилатор за охлаждане на антифриза
Има да.
Трябва да се поясни обаче че тези допълнителни мерки/ел.помпи/не ги има при по старите модели на някои марки и са за удобство/съхраняване топлината в купето когато е студено/ или дурако -защита /против резки темп.промени на отд.агрегати/
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Имаше, май, подобна тема. Според мен, чрез работа на вентилатора се стимулира "естествената" циркулация на охладителната течност през радиатора и двигателя.
След като вентилатора се е включил, температурата на охлаждащата течност е относително висока. И тъй като в двигателя, в следствие на повишено натоварване, има по силно нагряти зони - е възможно да се стигне до интензивно кипене на "неподвижната" течност в охладителните канали около тези зони. При кипенето - топлоотнемането рязко нараства - и, според мен, може да се стигне до деформации. Тези по силно нагряти зони - сравнително бързо ще се охладят в следствие на кипенето.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 16:24
- Местоположение: panagiurishte
- Автомобил: toyota corola verso
вентилатор за охлаждане на антифриза
Благодаря за отзивите и съветите,знам,че не се гаси двигстеля при работещ вентилстор и не го правя,онзи ден тъкмо натиснах бутона за гасене на колата и той се включи и се иключи с двигателя.Просто няма как знаем кога ще се включи перката.Предполагам,че не трябва да има проблем.
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Гаси дилемата. Ще му бая и ще слизам да чуя дали случайно перката работи или не, за да знам дали да си изключа двигателя. И като съм в гараж в чакането си да взема да пукна. Хайде по-сериозно.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Ако беше валидно правилото да не гасиш двг при включен вентилатор щеше да има ламба на таблото кога върти перката. На по-модерните с бутонче щеше да излиза попъп съобщение "Не барай тва копче оти върти перката"/" Don't press the button, the fan is currently operational"
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
вентилатор за охлаждане на антифриза
Затова на някой модели са решили просто да не се "гаси" вентилатора след изключване на двигателя, а се изключва по температура. Имало модели с ел "водни" помпи - които не изключвали и помпата при силно нагрят двигател. (Може би затова няма бутони и лапички )
(Вероятно не при всеки двигател е възможно такова кипване, ако всичко е наред - не е "прегрят" например. Зависи и какъв температурен режим поддържа.)
(Вероятно не при всеки двигател е възможно такова кипване, ако всичко е наред - не е "прегрят" например. Зависи и какъв температурен режим поддържа.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 107 госта