Страница 1 от 1

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 23 Юли 2019 14:58
от justyasen
Здравейте,
От скоро карам Land Cruiser Prado 120 и в един голям дъжд сякаш влезе вода в импелерите на турбото, което изкриви леко перките, карайки го да свири силно. Отидох да бъдат сменени импелерите и след тази смяна има много рязък спад на мощността. Исках да попитам от какво според Вас е породена тази загуба на мощност и какви са опциите за поправяне. Не съм запознат технически затова само казвам какво предполагам, че е станало и ще се радвам ако някой ми обясни по-добре.

Благодаря предварително.

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 23 Юли 2019 16:24
от slowtraveler
Да изкриви перките дъжда - за мен е абсурд...
Да свири по-силно - ако е бил откачен въздуха след компресионното колело - може и така да го чуваш...
Смяната на компресионното и турбинното колело със същите не би трябвало да се отрази на мощността ако са със същите размери...
Но малка разлика в диаметъра може да промени възможностите / налягането на агрегата.
Ако е управляемо турбото - може и да не са наместили правилно променливата геометрия...
Щом там са пипали - значи там търси проблема.
Но ако ДВГ е бил глътнал много вода (хидроудар на буталата), то тогава бих измерил и компресията по цилиндри - да нямаш изкривена биела, която да редуцира общата мощност...

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 24 Юли 2019 17:02
от justyasen
Наскоро се забеляза отново покачване в мощността, но беше без никакви промени, настройки или нещо подобно. Един приятел имаше същия проблем с мощността, а именно да я има или няма когато си поиска. При него се оказа, че вакумният маркуч е бил изваден и затова налягането генерирано от турбото е излизало в атмосферата. Някой знае ли как да проверя дали е това и ако е, как да се оправи?

Благодаря предварително.

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 24 Юли 2019 18:59
от slowtraveler
Накратко - управлението на турбото МОЖЕ да бъде чрез вакуум.
Въздухът след компресионното колело на турбокомпресорът е под налягане (а не вакуум), и от там може да се чува съскане ако има някъде пропуск и компресираният въздух излиза в атмосферата...
Както споменах - това е частта между компресионното колело (студената част на турбокомпресора) и всмукателният колектор...
Трудно да се обясни на човек, който смята че турбината генерира вакуум, и затова налягането излизало в атмосферата, така, че ако горното не ти говори нищо - по-добре отиди на сервиз или попитай човек на място, който може да ти покаже отделните компоненти на турбинираният ДВГ...

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 25 Юли 2019 15:38
от justyasen
Нямах предвид, че турбото генерира вакум, запознат съм с начина на работа на турбокомпресора. Просто този приятел каза точните думи "вакумен маркуч". Много се зачудих какво означава и реших да попитам тук.

Благодаря Ви за помощта, приятен ден.

Загуба на мощност след смяна на импелери

Публикувано на: 25 Юли 2019 15:55
от slowtraveler
Вакуумният маркуч би трябвало да отива към мембраната за управление променливата геометрия на турбокомпресора... Ако имаш поне малко понятие - ще я разпознаеш.
И можеш да направиш експеримент с откачане на маркуча и проверка - дали въобще 'е пълен с вакуум' :) И дали има разлика в поведението с включен и затапен вакуумен маркуч...
Ако има видимост - и дали се движи актуатора...