Здравейте колеги! Исках да попитам относно охладителната система. Колата е авенсис т25 двигател 1CD-FTV 2003. Снощи карайки нормално и спокойно извънградско колата прегря и стрелката се покачи над нормалното. Спрях няколко пъти, почаках малко и така се прибрах до вкъщи. Перките не се включиха и при радиатора беше доста хладно, а двигателя доста горещ. Мисля, че термостата не се отвори. Днес погледнах казанчето и нямаше почти никакъв антифриз. След доливане около 2 литра, почаках да вдигне температура и направих няколко обиколки. В техстрийма температура достигна максимум 102 градуса и перките се включиха на 100 градуса. Стрелка стоеше точно където трябва да е. Също така пак около 100 градуса и радиатора и маркучите бяха горещи. Въпроса ми е дали това е нормално? Да вдигне 100 градуса и при колко градуса трябва да отвори термостата? При какъв диапазон трябва да работи двигателя? Ще пробвам пак на по-дълго разстояние. Трябва ли да се смени термостата, защото не съм го сменил никога и да почистя цялата система и нов антифриз? Няма масло в казанчето, не идват и балончета.
Благодаря Ви предварително!
T25 D4D прегрява
- Akima
- Мнения: 7132
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 34 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
T25 D4D прегрява
А къде е отишъл антифриза, 2L
1.Изтекъл и оставил следи
2.В ауспуха
3.Няма го в маслото
4.През разширителя и вън.
5.Никога не е гледан.
Ето малко варианти.?
1.Изтекъл и оставил следи
2.В ауспуха
3.Няма го в маслото
4.През разширителя и вън.
5.Никога не е гледан.
Ето малко варианти.?
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
T25 D4D прегрява
След като нивото е било ниско и е долята може временно да е работила на 100 гр. докато се обезвъздуши, това не е проблем ако след което работи с нормална температура. Но след като нивото на антифриза изобщо е паднало- следи за теч, мокро петно по радиатора, капка по долната част на водната помпа или някое съединение. С термостата едва ли има проблем, но нивото трябва да се следи по-често докато се установи за какво става въпрос.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
T25 D4D прегрява
Колеги малко развитие по темата. Бях на почивка. Преди седмица оправихме проблема. Оказа се термостат. За сега всичко изглежда добре. Имам още един въпрос. След всичко това трябва ли да се направи промивка на системата преди да налея антифриз? Антифриза беше зелен цвят,но оригинала на Тойота мисля, че е червен цвят. Да продължа ли със зеления цвят или източвам всичко, правя промивка и минавам на червено. Какво посъветвате?
- veso_hds
- Мнения: 1429
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
T25 D4D прегрява
Цветът на антифриза няма значение, а спецификацията му.Ползвай търсачката,има писано по този въпрос.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], karatista и 75 госта