Премигване на лампа за масло - Toyota Celica 1.8i 1996

Аватар
tonick4u
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Юли 2017 15:54
Местоположение: Перник

Премигване на лампа за масло - Toyota Celica 1.8i 1996

Мнение от tonick4u » 15 Юни 2019 07:45

Здравейте! Имам няколко технически въпроса, за които не съм сигурен дали реално са свързани, като един от тях ме притесни доста днес сутринта. Колата е Toyota Celica 1.8i 96' газ/бензин, по показания - на 320 000 км. Както си карах, първоначално на прав път, започна да премигва лампата за (налягане на?) маслото. До колкото знам моята дърта чанта няма 2 лампи (налягане и ниво), а само червената лампа за налягане. Естествено, след като знам, че това е доста лошо, като чинно момче отбих и отидох да проверявам какво става на щеката. Тук е моментът да уточня, че колата си похапва масло. Доливам по литър на около 3/4000 км. Сменям на 10 000 км. Бях доливал преди 2 дни, но някакво скапано, дори не помня името - от бензиностанция. Обикновено доливам Castrol или Total, но това беше някакво кучо. При проверка щеката показа 1/3 до средния маркер между min и max. Тоест масло има. Проверявам често и често се случва да карам под това ниво, без проблеми. Тъй като бързах за работа, продължих да дерзая и да се кръстя да не остана на пътя, запалих и потеглих - лампата беше угаснала. След няколко километра, лампата отново започна да премигва първоначално, а в последствие и да свети трайно за минута/две. Тогава се движех и по изкачвания/спускания. Освен това наблюдение искам да спомена още 2 неща, като не знам дали са реално свързани. Преди 2 дни ме спря КАТ с фиш за не работещи задни светлини, останах изключително учуден при условие, че преди седмица бях на Технически преглед, където всичко работеше. Казах си майната му, ще я карам при майстора другата седмица. Проверих за всеки случай бушончетата и нямаше изскочили. И трети странен фактор, този път от около седмица - случи се 3 пъти в рамките на седмица. Колата ми е с ГИ (на 1 година), след запалване на бензин, преминава на газ без проблем и след известно време изпиуква и спира да работи на газ. Газ има. Днес сутринта отново се случи и то след като лампата за маслото беше светнала и бях гасил колата да проверявам на щеката. Има ли връзка между всичко това? Някакъв ел. проблем може би? Или просто лошо стечение на обстоятелства, нуждаещо се от дълбок джоб?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Премигване на лампа за масло - Toyota Celica 1.8i 1996

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2019 09:32

Дали има връзка - ще разбереш след установяване на причината за всеки един проблем...
Относно лампата на маслото - бих измерил с манометър какво е налягането. Тъй-като автомобилът е старичък - може наистина да е спаднало налягането (дали поради задръстване на цедка или общо износване на помпа или двигател) и това да потроши ДВГ в скоро време...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Премигване на лампа за масло - Toyota Celica 1.8i 1996

Мнение от Toyo_driver » 15 Юни 2019 10:29

Здравей!
Поздравления за доброто гледане на колата. За съжаление годинките си казват думата затова иска и повече внимание. Като за начало огледай кабела на датчика за налягане на маслото(може да се е протъркал или скъсал и затова да светва). По отношение на обръщането на газ трябва да видиш да не са се задръстили филтърчетата защото инжекциона(предполагам твоята газова е такава) следи налягането на газта и като вземе да пада, обръща на бензин wink.gif Това се получава от скапана газ(газаджиите да кажат дали е така). Крушките може да са си изгорели (аз вадя от моята оригинални крушки на Koito на 16 години w00t.gif ) трябва да ги провериш. А по отношение на горенето на масло има много причини (проблеми в ДВГ, испаряемост на маслото и т.н.) обикновено тези количества като твоите са свързани с износени сегменти. Ако кабела и датчика на маслото са ОК, провери с манометър налягането както ти е казал slowtraveler . Само че дали е маслена помпа или хлабини на коляно-мотовилковата група няма как да се каже еднозначно без да се отвори ПОНЕ картера. Така вероятността за основен ремонт се увеличава wacko.gif

Аватар
tonick4u
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Юли 2017 15:54
Местоположение: Перник

Премигване на лампа за масло - Toyota Celica 1.8i 1996

Мнение от tonick4u » 15 Юни 2019 15:57

Абе аз се снабдих още преди време (предполагайки неизбежната гибел след 300 000 км) с един резервен 7AFE от моргата за всеки случай, пък ще видим. Изпитвам силни съмнения дали няма общо с еднолитровата разфасовка боклук, който взех от ОМВ, ама зорлем да избутам поне 9000 км преди да го сменям. Ще видим днес като се кача дали ще се държи прилично и мисля да й метна още един литър някакво по-качествено на път за вкъщи, че са 40 км и ме е страх. Дето се вика - пази си колата, да те пази тя.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта