tora написа: ↑12 Юни 2019 21:01
Русенци да кажат...
Преди може би 7-8 години работих за фирма която им беше поддръжка на компютрите и принтерите. Задавал съм "тъпия" въпрос: "Аз мога ли да си купя от вас филтър за колата, ако го правите днес?"
Отговора беше: Не. Не продаваме директно в България. Филтрите се поръчват от големите клиенти и се връщат пред дистрибуторските им канали в България.
Другият факт - въздушен филтър за купе на BMW:
Първият ден, докато матрицата е нова - произвеждаха ги и ги опаковаха в бели кутии, на които отбелязваха със стикери ОЕМ номера и "BMW internal usage". Обясниха ми че с тези, май сглобявали новите коли във фабриката.
Втората вълна, на мисля второто денонощие (имаха 3 смени по него време, сега не знам) - кутийките бяха Bosch.
Следващите кутийки бяха Valeo, и 2-3 дни по-късно - бели само с етикет на етикетен принтер: BMW, OEM p/n:, batch:, Made in EU. Мисля че даже и AL filter не пишеше на етикета.
Имаха си и две стаи OTK контрольори (нещо от сорта на 10 човека), и много вероятно не излизат дефектни/куци бройки от там, но ми казаха че за "големите" Bosch, MANN, Valeo се пращат бройките които са веднага след тези за директния производител на автомобила, и после за другите. Идеята е че първите бройки били с най-малки отклонения в размерите, докато матрицата не е износена. После със всяка следваща партида, предполагам, нараства допуска в размерите и пада качеството на изпълнението - те отиват за "някъде на майната си" и остава за въпросния търговец да си ги брандира ако иска. Вероятно има разлика в цената на партидите, но като цяло филтрите които си купуваме тук, много вероятно са произведени в България, пътували са с ТИР до някъде нагоре из Европа и са се върнали на по-висока цена. При всички положения, има смисъл от "брандиран" филтър на голям дистрибутор/производител спрямо бялата кутийка с термо етикета лепен от машината, освен ако не са намесени финансови фактори.