Страница 1 от 2

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 10 Юни 2019 16:29
от svilen_c.a@abv.bg
Здравейте, колеги!
Става въпрос за Авенсис 2004 г., дизел 2.0. Карам колата от година и половина, нямам никакви забележки. От скоро обаче започна да се чува едно почукване при студено палене сутрин. Най-вероятно идва от клапаните, но не съм сигурен и продължава 2-3 секунди, след което изчезва. Въпросът ми е, каква може да е причината за това чукане? Мисля, че проблемът е в налягането на маслото, но до колко е нормално е друг въпрос. Наливам едно и също масло - Gastrol edge в един и същ сервиз вече 23 хил км. Възможно ли е проблемът да е в маслената помпа и изобщо, колко сериозно е това, или да не му обръщам внимание? Пак казвам, чукането се появява само сутрин, при първото палене, за 2-3 секунди. Нямам загуба на мощност, или увеличаване на разхода.
Благодаря предварително! smile.gif

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 08:30
от ufer
Защо не пробваш първо с друго масло... Пък старото го запази, защото може и да не е от него. Винаги можеш да го използваш отново... Чувал съм, че при Кастрол има много ментета, а ако в сервиза маслото е от бидон, качеството може и да не е много добро.

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 08:58
от svilen_c.a@abv.bg
Обмислям да направя точно това. Ако и това не помогне ще мина към посещение на сервиз и някаква диагностика. А възможно ли е чукането да е от запушен горивен филтър? Сменян е преди около 20 хил км., зареждам само от Ромпетрол, но вече никъде няма гаранция за качеството на нафтата. Благодаря!

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 09:38
от ufer
Всичко е възможно. Ако можеш да правиш някои неща сам, прави ги от простото към сложното. Иначе винаги можеш да я хвърлиш в сервиза и да чакаш да ти отрежат главата през кръста, което е много типично за Тойота - сервизите...

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 10:02
от Оги
Клапана на масления филтър най-вероятно изпуска и след като се остави в покой- маслото пада в картера, а система, която работи с масло под налягане докато не се вдигне то почуква. Според мен не е беда за сек-две, вътре всичко е мазно, не може да изсъхне.
-Ако маслото и филтъра са нови може да смениш само филтъра с възможно по-качествен и долееш 200 г.

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 10:17
от ufer
Аз и вчера попитах в друга тема за филтри с вграден възвратен клапан. Проблемът се проявява само при по-дълъг престой на колата. Знае ли някой, кои филтри със сигурност имат такъв клапан. Колега сподели за Mann. Има ли такъв при оригинален филтър на Тойота или при други марки?

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 14:50
от Оги
Всички са с възвратен, някои са и с нагнетателен- имам предвид масовите филтри, които се сменят заедно с корпуса. Втория клапан сработва ако филтъра се запуши поради някаква причина и пропуска нефилтрирано масло към мазителната уредба. След като не е изключено да се запуши цедка на маслоподемник- ясно за какво е втория клапан.
Възвратния представлява гумена мембрана, която е постоянно потопена в масло и при работа на мотора с температура едни 100 гр. за 10-15 х.км. или година таз гумена шайба понякога се изкривява, втвърдява, и леко пропуска. Клапана на нов филтър се вижда под периферните отвори, че изглеждат като запушени отвътре. В качеството на гумата е проблема.
Лично аз поради такива причини избягвам евтини филтри, но това не е гаранция, че и някой истински филтър няма да остарее.

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 16:10
от ufer
Аз сложих хубаво масло и уж оригинален маслен филтър, но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал". Има известно подобрение, но отчасти проблемът остава, макар и не толкова зловещ. Купих и един Mann, да видя кога ще го пробвам и него...

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 16:49
от svilen_c.a@abv.bg
Благодаря за съвета! И аз клоня към това, че най-вероятно филтъра прави проблеми. Тези дни ще го сменя и ще споделя какъв е резултатът, за да може и други колеги да са наясно какво да правят при такава ситуация. Не знам каква марка филтър да взема, тъй като всичките са със съмнително качество. Ще пробвам с филтър на Тойота. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 11 Юни 2019 19:42
от tora
ufer написа: 11 Юни 2019 16:10 и уж оригинален маслен филтър, но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал".
ufer написа: 11 Юни 2019 16:10 но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал".
http://www.alfilter.com/market-bulgaria/

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 12 Юни 2019 12:42
от ufer
Разгледах горепосочения каталог, но той се занимава с по-нови модели. Моят модел е 1 генерация и не фигурира. Само не разбрах това пример за добро качество ли е или за "китайски "оригинал"? :D

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 12 Юни 2019 21:01
от tora
Русенци да кажат...

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 26 Юни 2019 08:15
от Geoboz
Препоръчвам филтърa на MANN с възвратен клапан. Малко по-скъп е, но задържа маслото и вдига налягане на маслото веднага след палене. С другите филтри, които съм слагал, налягането започва да се вдига след секунди и доста по- бавно. В някои случаи лампата след запалване оставаше да свети за няколко 5-10 секунди.

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 26 Юни 2019 19:29
от eckrimo
Колега би ли оставил номера на филтъра? Понеже и на мен лампата за налягането на маслото понякога гасне със закъснение а ми предстои подмяна на маслото...

Чукане на клапаните при студено палене

Публикувано на: 27 Юни 2019 13:10
от ufer
Довечера ще видя номера на моя Манн, но той е за МР2. Не знам за РАВ4 дали е същият. Най-добре е да потърсиш из каталозите...