Чукане на клапаните при студено палене

svilen_c.a@abv.bg
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
Местоположение: Троян
Автомобил: Тойота Авенсис 2.0

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от svilen_c.a@abv.bg » 10 Юни 2019 16:29

Здравейте, колеги!
Става въпрос за Авенсис 2004 г., дизел 2.0. Карам колата от година и половина, нямам никакви забележки. От скоро обаче започна да се чува едно почукване при студено палене сутрин. Най-вероятно идва от клапаните, но не съм сигурен и продължава 2-3 секунди, след което изчезва. Въпросът ми е, каква може да е причината за това чукане? Мисля, че проблемът е в налягането на маслото, но до колко е нормално е друг въпрос. Наливам едно и също масло - Gastrol edge в един и същ сервиз вече 23 хил км. Възможно ли е проблемът да е в маслената помпа и изобщо, колко сериозно е това, или да не му обръщам внимание? Пак казвам, чукането се появява само сутрин, при първото палене, за 2-3 секунди. Нямам загуба на мощност, или увеличаване на разхода.
Благодаря предварително! smile.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 11 Юни 2019 08:30

Защо не пробваш първо с друго масло... Пък старото го запази, защото може и да не е от него. Винаги можеш да го използваш отново... Чувал съм, че при Кастрол има много ментета, а ако в сервиза маслото е от бидон, качеството може и да не е много добро.

svilen_c.a@abv.bg
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
Местоположение: Троян
Автомобил: Тойота Авенсис 2.0

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от svilen_c.a@abv.bg » 11 Юни 2019 08:58

Обмислям да направя точно това. Ако и това не помогне ще мина към посещение на сервиз и някаква диагностика. А възможно ли е чукането да е от запушен горивен филтър? Сменян е преди около 20 хил км., зареждам само от Ромпетрол, но вече никъде няма гаранция за качеството на нафтата. Благодаря!

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 11 Юни 2019 09:38

Всичко е възможно. Ако можеш да правиш някои неща сам, прави ги от простото към сложното. Иначе винаги можеш да я хвърлиш в сервиза и да чакаш да ти отрежат главата през кръста, което е много типично за Тойота - сервизите...

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от Оги » 11 Юни 2019 10:02

Клапана на масления филтър най-вероятно изпуска и след като се остави в покой- маслото пада в картера, а система, която работи с масло под налягане докато не се вдигне то почуква. Според мен не е беда за сек-две, вътре всичко е мазно, не може да изсъхне.
-Ако маслото и филтъра са нови може да смениш само филтъра с възможно по-качествен и долееш 200 г.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 11 Юни 2019 10:17

Аз и вчера попитах в друга тема за филтри с вграден възвратен клапан. Проблемът се проявява само при по-дълъг престой на колата. Знае ли някой, кои филтри със сигурност имат такъв клапан. Колега сподели за Mann. Има ли такъв при оригинален филтър на Тойота или при други марки?

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от Оги » 11 Юни 2019 14:50

Всички са с възвратен, някои са и с нагнетателен- имам предвид масовите филтри, които се сменят заедно с корпуса. Втория клапан сработва ако филтъра се запуши поради някаква причина и пропуска нефилтрирано масло към мазителната уредба. След като не е изключено да се запуши цедка на маслоподемник- ясно за какво е втория клапан.
Възвратния представлява гумена мембрана, която е постоянно потопена в масло и при работа на мотора с температура едни 100 гр. за 10-15 х.км. или година таз гумена шайба понякога се изкривява, втвърдява, и леко пропуска. Клапана на нов филтър се вижда под периферните отвори, че изглеждат като запушени отвътре. В качеството на гумата е проблема.
Лично аз поради такива причини избягвам евтини филтри, но това не е гаранция, че и някой истински филтър няма да остарее.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 11 Юни 2019 16:10

Аз сложих хубаво масло и уж оригинален маслен филтър, но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал". Има известно подобрение, но отчасти проблемът остава, макар и не толкова зловещ. Купих и един Mann, да видя кога ще го пробвам и него...

svilen_c.a@abv.bg
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
Местоположение: Троян
Автомобил: Тойота Авенсис 2.0

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от svilen_c.a@abv.bg » 11 Юни 2019 16:49

Благодаря за съвета! И аз клоня към това, че най-вероятно филтъра прави проблеми. Тези дни ще го сменя и ще споделя какъв е резултатът, за да може и други колеги да са наясно какво да правят при такава ситуация. Не знам каква марка филтър да взема, тъй като всичките са със съмнително качество. Ще пробвам с филтър на Тойота. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от tora » 11 Юни 2019 19:42

ufer написа: 11 Юни 2019 16:10 и уж оригинален маслен филтър, но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал".
ufer написа: 11 Юни 2019 16:10 но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал".
http://www.alfilter.com/market-bulgaria/

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 12 Юни 2019 12:42

Разгледах горепосочения каталог, но той се занимава с по-нови модели. Моят модел е 1 генерация и не фигурира. Само не разбрах това пример за добро качество ли е или за "китайски "оригинал"? :D

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от tora » 12 Юни 2019 21:01

Русенци да кажат...

Geoboz
Мнения: 40
Регистриран на: 20 Мар 2016 21:05
Местоположение: Sofia

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от Geoboz » 26 Юни 2019 08:15

Препоръчвам филтърa на MANN с възвратен клапан. Малко по-скъп е, но задържа маслото и вдига налягане на маслото веднага след палене. С другите филтри, които съм слагал, налягането започва да се вдига след секунди и доста по- бавно. В някои случаи лампата след запалване оставаше да свети за няколко 5-10 секунди.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP

eckrimo
Мнения: 3
Регистриран на: 14 Фев 2019 14:32
Местоположение: Харманли
Автомобил: Toyota RAV4

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от eckrimo » 26 Юни 2019 19:29

Колега би ли оставил номера на филтъра? Понеже и на мен лампата за налягането на маслото понякога гасне със закъснение а ми предстои подмяна на маслото...

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане на клапаните при студено палене

Мнение от ufer » 27 Юни 2019 13:10

Довечера ще видя номера на моя Манн, но той е за МР2. Не знам за РАВ4 дали е същият. Най-добре е да потърсиш из каталозите...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта