Чукане на клапаните при студено палене
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Чукане на клапаните при студено палене
Здравейте, колеги!
Става въпрос за Авенсис 2004 г., дизел 2.0. Карам колата от година и половина, нямам никакви забележки. От скоро обаче започна да се чува едно почукване при студено палене сутрин. Най-вероятно идва от клапаните, но не съм сигурен и продължава 2-3 секунди, след което изчезва. Въпросът ми е, каква може да е причината за това чукане? Мисля, че проблемът е в налягането на маслото, но до колко е нормално е друг въпрос. Наливам едно и също масло - Gastrol edge в един и същ сервиз вече 23 хил км. Възможно ли е проблемът да е в маслената помпа и изобщо, колко сериозно е това, или да не му обръщам внимание? Пак казвам, чукането се появява само сутрин, при първото палене, за 2-3 секунди. Нямам загуба на мощност, или увеличаване на разхода.
Благодаря предварително!
Става въпрос за Авенсис 2004 г., дизел 2.0. Карам колата от година и половина, нямам никакви забележки. От скоро обаче започна да се чува едно почукване при студено палене сутрин. Най-вероятно идва от клапаните, но не съм сигурен и продължава 2-3 секунди, след което изчезва. Въпросът ми е, каква може да е причината за това чукане? Мисля, че проблемът е в налягането на маслото, но до колко е нормално е друг въпрос. Наливам едно и също масло - Gastrol edge в един и същ сервиз вече 23 хил км. Възможно ли е проблемът да е в маслената помпа и изобщо, колко сериозно е това, или да не му обръщам внимание? Пак казвам, чукането се появява само сутрин, при първото палене, за 2-3 секунди. Нямам загуба на мощност, или увеличаване на разхода.
Благодаря предварително!
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Защо не пробваш първо с друго масло... Пък старото го запази, защото може и да не е от него. Винаги можеш да го използваш отново... Чувал съм, че при Кастрол има много ментета, а ако в сервиза маслото е от бидон, качеството може и да не е много добро.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Чукане на клапаните при студено палене
Обмислям да направя точно това. Ако и това не помогне ще мина към посещение на сервиз и някаква диагностика. А възможно ли е чукането да е от запушен горивен филтър? Сменян е преди около 20 хил км., зареждам само от Ромпетрол, но вече никъде няма гаранция за качеството на нафтата. Благодаря!
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Всичко е възможно. Ако можеш да правиш някои неща сам, прави ги от простото към сложното. Иначе винаги можеш да я хвърлиш в сервиза и да чакаш да ти отрежат главата през кръста, което е много типично за Тойота - сервизите...
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Клапана на масления филтър най-вероятно изпуска и след като се остави в покой- маслото пада в картера, а система, която работи с масло под налягане докато не се вдигне то почуква. Според мен не е беда за сек-две, вътре всичко е мазно, не може да изсъхне.
-Ако маслото и филтъра са нови може да смениш само филтъра с възможно по-качествен и долееш 200 г.
-Ако маслото и филтъра са нови може да смениш само филтъра с възможно по-качествен и долееш 200 г.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Аз и вчера попитах в друга тема за филтри с вграден възвратен клапан. Проблемът се проявява само при по-дълъг престой на колата. Знае ли някой, кои филтри със сигурност имат такъв клапан. Колега сподели за Mann. Има ли такъв при оригинален филтър на Тойота или при други марки?
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Всички са с възвратен, някои са и с нагнетателен- имам предвид масовите филтри, които се сменят заедно с корпуса. Втория клапан сработва ако филтъра се запуши поради някаква причина и пропуска нефилтрирано масло към мазителната уредба. След като не е изключено да се запуши цедка на маслоподемник- ясно за какво е втория клапан.
Възвратния представлява гумена мембрана, която е постоянно потопена в масло и при работа на мотора с температура едни 100 гр. за 10-15 х.км. или година таз гумена шайба понякога се изкривява, втвърдява, и леко пропуска. Клапана на нов филтър се вижда под периферните отвори, че изглеждат като запушени отвътре. В качеството на гумата е проблема.
Лично аз поради такива причини избягвам евтини филтри, но това не е гаранция, че и някой истински филтър няма да остарее.
Възвратния представлява гумена мембрана, която е постоянно потопена в масло и при работа на мотора с температура едни 100 гр. за 10-15 х.км. или година таз гумена шайба понякога се изкривява, втвърдява, и леко пропуска. Клапана на нов филтър се вижда под периферните отвори, че изглеждат като запушени отвътре. В качеството на гумата е проблема.
Лично аз поради такива причини избягвам евтини филтри, но това не е гаранция, че и някой истински филтър няма да остарее.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Аз сложих хубаво масло и уж оригинален маслен филтър, но няма да се изненадам, ако е китайски "оригинал". Има известно подобрение, но отчасти проблемът остава, макар и не толкова зловещ. Купих и един Mann, да видя кога ще го пробвам и него...
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Чукане на клапаните при студено палене
Благодаря за съвета! И аз клоня към това, че най-вероятно филтъра прави проблеми. Тези дни ще го сменя и ще споделя какъв е резултатът, за да може и други колеги да са наясно какво да правят при такава ситуация. Не знам каква марка филтър да взема, тъй като всичките са със съмнително качество. Ще пробвам с филтър на Тойота.
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Разгледах горепосочения каталог, но той се занимава с по-нови модели. Моят модел е 1 генерация и не фигурира. Само не разбрах това пример за добро качество ли е или за "китайски "оригинал"?
Чукане на клапаните при студено палене
Препоръчвам филтърa на MANN с възвратен клапан. Малко по-скъп е, но задържа маслото и вдига налягане на маслото веднага след палене. С другите филтри, които съм слагал, налягането започва да се вдига след секунди и доста по- бавно. В някои случаи лампата след запалване оставаше да свети за няколко 5-10 секунди.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP
Чукане на клапаните при студено палене
Колега би ли оставил номера на филтъра? Понеже и на мен лампата за налягането на маслото понякога гасне със закъснение а ми предстои подмяна на маслото...
- ufer
- Мнения: 2599
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Чукане на клапаните при студено палене
Довечера ще видя номера на моя Манн, но той е за МР2. Не знам за РАВ4 дали е същият. Най-добре е да потърсиш из каталозите...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 92 госта