Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Черен пушек при подаване на газ?

bmborisov71
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
Местоположение: София
Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF

Черен пушек!

Мнение от bmborisov71 » 10 Мар 2020 06:40

При ниски обороти има по-малко сажди, а при високи повече черни сажди. Масло видимо на пръчката не гори.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Черен пушек!

Мнение от WoLF » 10 Мар 2020 10:23

Дали са сажди? Дебитомер, въздухопроводи,турбо, дюзи е пътя. Но на диагностика не излиза ли нещо?
ИзображениеИзображениеИзображение

memorex

Черен пушек!

Мнение от memorex » 10 Мар 2020 11:16

bmborisov71 написа: 09 Мар 2020 19:39 Мирише от време на време, но по принцип не миришат изгорелите газова, защото има два катализатора.
Най-вероятно на този автомобил системата е от типа CCO+DPF.Следователно едното тяло е катализатор а другото филтър за тв.частици.Има вероятност регенерация да не произтича по ред причини.Хардуерни или софтуерни.Саждите просто не изгарят и затова биват изхвърляни от аспуха навън визуално като черен дим.В сервизите предлагат принудителна регенерация (софтуерна).Може да се пробва и види резултата.И както каза колегата по горе от диагн.ще се разбере причината за липса на самоинициализираща се регенерация .Евентуално.Замяната на хардуер от един тип система за тв.частици с друг понякога води до липса регенерации

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Черен пушек!

Мнение от Hursa » 10 Мар 2020 12:38

bmborisov71 написа: 09 Мар 2020 06:47 не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

memorex

Черен пушек!

Мнение от memorex » 10 Мар 2020 14:13

Hursa написа: 10 Мар 2020 12:38
bmborisov71 написа: 09 Мар 2020 06:47 не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)
ДПФ-а улавя и спира частиците(т.е се задръства защото тези частици полепват по вътр.по-ти) до едно време след което би трябвало да се инициализира регенерация по команда от ЕКУ-то.По тозиначин тези частици изгарят но,една определена част се и отделят от повърхността и отлетяват през аспуха навън .
Колегата Борисов може да провери /да проверят в сервиз ,дали регенерацията бива завършена (което май не се получава)и каква е евентуалната причина

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Черен пушек!

Мнение от Hursa » 10 Мар 2020 15:14

Но разглеждайки структурата на филтъра за твърди частици - състои се от канали (не проходни), в които постъпва входящия поток и съседстващи с тях канали (също не проходни) през които изходящите газове се отвеждат към ауспуха. Връзката между входящите и изходящите канали е през порите в стените между тях. Т. е. при задръстване се запълват входящите канали, твърде много частиците са се отложили по техните стени - и така намалявайки пропускната способност на филтъра. Така, че при задръстване на филтъра - няма особени причини да отделя повече частици. До определена степен на "запълване" на филтъра - да. Но над тази "граница" не би трябвало да се увеличава пропуска на твърде малките частици (преминаващи през порите и неуспяващи да се отложат по техните стени), а дори може да се стигне до намаляване. (Това според мен, може да греша.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

memorex

Черен пушек!

Мнение от memorex » 10 Мар 2020 17:19

Тези черни неизгорели сажди поради липса на вторичното изгаряне/регенерация,до едно време биват издухвани навън от намаляване на сечението и увеличеното налягане в каналите и порите(повече обороти ,по голямо налягане,повече чернилка).А са черни на цвят защото не са изгорели поради непълноценна регенерация(температура ,доп.впръскване и т.н)
В другия случай когато дима е бял или синкав на цвят причината е недоизгоряло излишно гориво което се впръсква допълнително за вторичнотоизгаряне.Лични разсъждения.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Черен пушек!

Мнение от Hursa » 10 Мар 2020 18:54

Вероятно е така, както пишете (голямото количество отложени "сажди" при силно "задръстен" филтър и поради това повишената разлика в наляганията, значителна при високи обороти, а поради голямото им количество може да не успеят да изгорят и при изправна система).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

bmborisov71
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
Местоположение: София
Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF

Черен пушек!

Мнение от bmborisov71 » 10 Мар 2020 19:25

Благодаря на всички за информацията. Моля, препоръчайте ми къде да направя диагностика или ако някой има опит.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.

bmborisov71
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
Местоположение: София
Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF

Черен пушек!

Мнение от bmborisov71 » 13 Мар 2020 15:36

Моля за информация, при корекции на дюзи: -0.8; +0,8; -0.6; +0.8; възможно ли е някоя от дюзите да остава отворена или да не зазваря на време и като резултат - черни сажди. Благодаря.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Черен пушек!

Мнение от biro » 13 Мар 2020 17:29

Не е от дюзите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Черен пушек!

Мнение от Hursa » 13 Мар 2020 18:42

А други проблеми има ли? Загуба на мощност, как държи "празни обороти", лесно ли пали при студен или топъл двигател.
Имаше ли някакви проблеми преди да ползвате добавката.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

bmborisov71
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
Местоположение: София
Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF

Черен пушек!

Мнение от bmborisov71 » 13 Мар 2020 23:12

Няма загуба на мощност, стабилни обороти на празен ход и пали веднага при -10"С. Дюзите много "тракаха" и ползвах Бардал за дюзи и два пъти Протек. Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво. "Тракането" почти изчезна, но светна check engine DTC Р2002 и в сервизен режим. Последваха три прехода на магистралата, изтриване на грешката и последваха черните сажди от аспуха. Сега я закачихме на Тechstream и показа компенсации -1.1, 0, -1.1,+2.1. Двигателя чувствително "тресе" и е малко по-шумен. Не показва DTC. Утре ще сменя горивния филтър, проверка на турбо пътищата и почистване на ЕГР. Не зная какви са референтните стойности на отделните параметри, но програмата показва някакъв проблем с ЕГР.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Черен пушек!

Мнение от Hursa » 14 Мар 2020 13:06

bmborisov71 написа: 13 Мар 2020 23:12 Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво.
Това - преди или след ползването на добавките?
Ако ЕГР клапана не затваря или има проблем с управлението му и подава по големи количества изгорели газове към всмукателния колектор, може да се стигне до бедна на кислород среда в цилиндрите, недобро изгаряне и отделяне на много повече сажди (до колкото разбирам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

bmborisov71
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
Местоположение: София
Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Черен пушек при подаване на газ?

Мнение от bmborisov71 » 01 Апр 2020 21:15

Черният пушек се появи след добавките. ЕГР е почистен, сменен е горивния и въздушния филтър. Разхода почти се нормализира. Усетих няколко пъти проявлението на "after injection" и двигателя работеше много равномерно. Преди по ауспуха имаше бял прах (изготели сажди), но това сега го няма. Провериха турбо пътищата и всичко е наред. Но при студен двигател, при работа на място някой път се появяват неравномерни обороти и забелязах, че лостчето за управление на геометрията на турбото се движи в синхрон с оборотите. Дали датчика за управление на геометрията на турбото предизвиква това или е от управлението от ECU? При последната диагностика нямаше грешки. Иначе върви прекрасно, но има сажди в ауспуха. Каква друга възможна причина освен дюзи може да има?
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 50 госта