Страница 1 от 3

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 14:14
от Тинк
Привет, колеги

Колата е Авенсис, 2008 г, 2,0 дизел, 126 к.с.
Свалих капака на двигателя и видях, че имаше текло масло, около 1-2 кафени лъжички. На снимката съм очертал мястото, където е теча. Сега ще се смеете, ама не знам какви са тия "дюзи". Предполагам, че са подгревните свещи или как? tooth.gif

Та въпросът ми е как се отстранява този проблем, какво трябва да се смени или затегне?

Бих отишъл при нашия приятел мехаННика, знам че ще го оправи, обаче вече не живея в София и няма как да стане. blush.gif
t01uiwe8.jpg
t01uiwe8.jpg (345.86 KiB) Преглеждано 4221 пъти

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 14:37
от biro
Това ограденото на снимката не са подгревни свещи, а дюзи. По металните тръби пред тях идва нафта.

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 14:48
от Тинк
Благодаря, колега. :D

Значи гумените уплътнения на тия дюзи, по-точно на една от тях, са заминали.
Лесно ли се сменят или си иска майстор?

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 16:55
от Kiki
Не се сменят лесно! Трябва да се сваля капака на главата.
Не те съветвам да се захващаш сам, щом не си наясно.

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 17:26
от iovkito
Карай така докато се наложи някой ден да сменяш дюзите. Не пречи, че тече малко.

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 17:27
от memorex
Нямаш грижи колега.Поне на снимката няма теч от под капака навън. tooth.gif

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 18:55
от Kiki
memorex написа: 17 Май 2019 17:27 Нямаш грижи колега
Грижата си му е грижа. Трябва да оправи теча. :)

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 19:56
от memorex
Да събира и да го долива.Гледам чисто масло излиза. tooth.gif
Така де и от мойта взе да цапа но го забърсвам и карам до откат.Стана на 11г.безаварийни.Дано доде на едно голямата офанзива и да ги мятаме съединители ,дюзи турбини и т.н tooth.gif

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 20:17
от Тинк
memorex написа: 17 Май 2019 17:27 Нямаш грижи колега.Поне на снимката няма теч от под капака навън. tooth.gif
Колега, не се вижда, защото забърсах маслото. Добре че има малка вдлъбнатина, та там да се събира, а не да се разлива по двигателя, мих го наскоро.

Значи да не пипам. Капак на двигателя нямам намерение да свалям. dry.gif
Благодаря, колеги! :cheers:

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 17 Май 2019 20:26
от Kiki
Колега, рано или късно ще трябва да се оправи. :whistle:
Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект. Не съм сигурен колко точно е този пробег, но някъде около 200 000 км.

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 18 Май 2019 09:25
от Тинк
Kiki написа: 17 Май 2019 20:26 Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект.
Колега, не знам какви са тия дРифтунги, но ще помисля за варианта с оправянето на теча, щото не намирам за нормално по двигателя да тече масло. tooth.gif
Благодаря още веднъж на всички.

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 18 Май 2019 09:42
от martod
Тинк написа: 18 Май 2019 09:25
Kiki написа: 17 Май 2019 20:26 Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект.
Колега, не знам какви са тия дРифтунги, но ще помисля за варианта с оправянето на теча, щото не намирам за нормално по двигателя да тече масло. tooth.gif
Благодаря още веднъж на всички.
То прословутите "дРифтунги" са най вероятната причина за теча, та най напред за тях трябва да помислиш .
Там горе за да избие масло, значи имаш високо картерно налягане, а при тези мотори първия заподозрян за налягането са дихтунгите. Най вероятно имаш и загуба на масло, ама си забравил да споменеш за нея .
Развий капачката за наливане на масло при работещ двигател и ако видиш пушЪци-пушЪци, няма какво да се чудиш, бЕгай за дихтунги .

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 18 Май 2019 14:35
от Тинк
А бе колеги, какво ме мъчите, да бяхте казали "дюзодържачи" вместо "дихтунги", да не се чудя какво е това. :)

Не знам как въпросните дюзодържачи ще увеличават картерното налягане, освен ако не играят функцията на някакви клапани, ама щом казвате ще ги сменяме.
Иначе проблемите с тоя двигател не са ми от вчера. Преди година и половина сменяхме гарнитура на главата и гръмнал интеркулер. bash.gif Гумичките на горивопроводите, тия дето влизат в цилиндрите (виждат се горе на снимките) също ги сменяхме, че и от там хвърляше масло. wacko.gif Това беше преди гарнитурата като хронология. ermm.gif

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 18 Май 2019 16:28
от Kiki
Тинк написа: 18 Май 2019 14:35 А бе колеги, какво ме мъчите, да бяхте казали "дюзодържачи" вместо "дихтунги", да не се чудя какво е това. :)
ДиФтунги-дихтунги не са никакви дюзодържачи, ами са уплътнители, за да не изпуска компресия от цилиндрите. Дюзодържача на този двигател ти е капакът на клапаните. ohmy.gif

Теч на масло от подгревните свещи?

Публикувано на: 18 Май 2019 17:53
от Тинк
Kiki написа: 18 Май 2019 16:28ДиФтунги-дихтунги не са никакви дюзодържачи, ами са уплътнители, за да не изпуска компресия от цилиндрите. Дюзодържача на този двигател ти е капакът на клапаните. ohmy.gif
Ами не знам колега, така пишеше в един сайт за авточасти. tooth.gif
Но твоето обяснение е напълно логично и му се доверявам.

Ей, добре че има хора като вас да помагат на лаиците като мене. Наздраве! :cheers: