двигател

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 07 Апр 2019 11:56

Притежавам РАФ4 2.2 Д-КАТ 177к.с. Проблема ми е: Автомобила пали нормално. При запалване при студен двигател оборотите на празен ход са около 900.Като загрее малко двигателя оборотите на празен ход се вдигат до 1100. При спиране оборотите за секунда две са 900 и започват да се повишават до 1100.При спрял автомобил натискам педала за гориво за секунда ,отпускам го, ефекта е същия -за секунда около 900 и повишение до 1100.Смених маслото, налято е 5,9л както е по каталог, веднага го направи същото. Преди време ми светна сигналната лампичка за ЕГР-а или ДПФ филтъра. По това време беше в ТМ -Ауто запад. Казаха ,че са го почистили ЕГР, но напълно споделям мнението на много хора от форума ,че там са абсолютни некадърници и мошеници. Счупиха ми алтернатора и стартера заради една повреда в шайбата на алтернатора. Някой имал ли е такъв проблем с оборотите? Моля да го споделите или изкажете някакви предположения.

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

двигател

Мнение от jacob12 » 07 Апр 2019 19:16

Може да е слаб акумулатор или заминаващ си акумулатор, може да има проблем с ДПФ или датчика му, да прави опити за регенерация. Може кофти генератор, зарядката да не е добре, нестегната маса. Та това се сещам като най чести причини. Бих почнал с проверка генератор, акумулатор първо

memorex

двигател

Мнение от memorex » 07 Апр 2019 19:23

В една др.тема стана въпрос за оборотите на пр.ход.Аз бих направил теста ,да изключа вентилатора на климатика и светлините и да видя дали ще бъде пак така.

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 07 Апр 2019 20:20

Има логика в това алтернатора да не работи добре.Предвид ,че претърпя ремонт в ТМ Запад е напълно възможно да не работи нормално. Ще го проверя. Доколкото до светлини и климатика, пробвал съм ,оборотите не се влият от никакви консуматори.Заковават на 1100 без да играят. Благодаря са препоръките.

memorex

двигател

Мнение от memorex » 07 Апр 2019 20:47

Не стана ясно каква е работната температура на охл.течност на двигателя при тези 1100 об/мин. а това е доста важно.

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 07 Апр 2019 20:55

Точните показания на температурата на охлаждащата течност не мога да ги посоча. На скалата няма цифри.Ако си приеме ,че стрелката като стигне средата е около 90 градуса. Повишението на оборотите на празен ход се получава малко след като премине долната граница отбелязана с червено на показателя за температура при студен двигател.Вероятно между около 50-90.

memorex

двигател

Мнение от memorex » 07 Апр 2019 21:09

Според мен или не е загряла достатъчно като го прави или както Джейкъб писа за регенерацията ва ДПФ-а

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 07 Апр 2019 21:18

След като смених маслото с ТМ 5/30 минах около 180км. без да спирам. Няма начин как да не загрее. Стрелката никога не надвишава средата на показателя. Но тя при студен двигател стрелката е в границите на червеното за ниска тем. поддържа нормални 900оборота.След като се качи нагоре тогава при празен ход ги кове на 1100.Ще се насоча и към ДПФ ,но все си мисля ,че ако е от него те ще играят поне малко нагоре надолу. А при мен застават като заводска настройка на 1100. Не знам картерните газове дали може да оказват някакво влияние.

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

двигател

Мнение от jacob12 » 09 Апр 2019 22:04

Имам 3 въпроса:
Сутрин пали ли лесно, от четвърт, или пали със затруднение, провлачване на стартера?
Оборотите до 70 градуса са нормални, над 70 град- се вдигат на 1100 и това е винаги ли?
Закачана ли е на диагностика, има ли грешка някаква?
Общо казани причините са няколко, да се систематизират най добре:
1. Кофти зарядка, кофти генератор, кофти акумулатор - бърза и лесна диагностика, трябва ти мултицет, 2 измервания, върху генератора и върху батерията, разлика в напреженията на заряд по Дин стандарт - макс. 0,5-0,6 волта
2. Регенерация на ДПФ
3. Смущения в датчика за обороти, уреда ти за измерване, оборотомер - добре е да се разбере кое дава информация за таблото- дълги години беше звезния център на генератора, после блока на мотора почна да подава информация на база на датчика за обороти. Правен ти е генератора, дали той ( релето) не подава тази информация. За тази цел бих свалил схема на зарядката и схема на оборотомера за да разбера източника
4. Кофти маса - някои системи са на различна маса, да не забравяме, че при правенето на стартера и генератора ти е откачена масата на акумулатора. Малко наизуст говоря, понеже не познавам колата ти, но съм виждам, работещи коли, а един кабел до акумулатора е забравен да се стегне или подкачи
5. Ами то не остана какво, вероятността за друго е под 5 процента - пример, някаква информация за пуснат компресор климатик, а не си го пуснал, подгрев на предно или задно стъкло, пуснат друг вид подгрев ( някои коли имат ПТЦ елементи за подгряване на купето и в определена позиция на климатика, ротативка или панела на климатика повишават оборотите). Малка скоба за температурен датчик, отчитащ отворена верига ( -40 градуса, колата е в Оймякон, Сибир)
6. Изключваме друго ( мислим, че не пропускаме нищо, включително маслени пари и т.н.)

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

двигател

Мнение от Hursa » 09 Апр 2019 22:31

Велин написа: 07 Апр 2019 11:56 Притежавам РАФ4 2.2 Д-КАТ 177к.с. Проблема ми е: Автомобила пали нормално. При запалване при студен двигател оборотите на празен ход са около 900.Като загрее малко двигателя оборотите на празен ход се вдигат до 1100. При спиране оборотите за секунда две са 900 и започват да се повишават до 1100.При спрял автомобил натискам педала за гориво за секунда ,отпускам го, ефекта е същия -за секунда около 900 и повишение до 1100.
Да не би да имате включваща се функция за (бързо) подгряване на двигателя. Не съм много запознат, но при много японски СУВ с дизелови двигатели, имали такава функция - задействаща се с бутон. И ефекта е като описания от вас. (А може да има реализирана автоматична такава функция и да има проблем с датчик за температура.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 10 Апр 2019 10:04

До jocobc 12: Да пали лесно. Няма провлачане. Акумулатора е нов от м.09. Мисля 85 Ач както е по каталог. На така ми казаха за Ач не съм го видял лично. Смених след ремонта на алтернатора и от магазина провериха зареждането. Но всичко е възможно. Нямам как. Какъв трябва да е зарядния ток. Няма откъде да сваля схеми за техническото устройство. Информацията е оскъдна. Не съм фиксирал 70 градуса но малко след като загрее ги кове на 1100. Оборотите са устойчиви не играят. Те в ТМ -Ауто слава богу не са ремонтирали Стартера и Алтернатора а както проверих са ги дали на фирма с която работят а тя е с традиции в тази област но.... Алтернатора не съм убеден че беше повреден но им се доверих. Получи се едно скрибуцане откъм шайбата което не се променяше в зависимост от оборотите. Мисля ,че беше шайбата която е по специална. Като си взех колата тя едвааам запали и веднага смених акумулатора. Тръгнах да паля -- ама дуки. Обадих се и веднага е върнах пак в ТМ. След ден ми казаха ,че стартера е повреден изкривена ос и трябва нов. А те некъдърниците решиха че няма да се сетя е ги е мързяло когато е била без алтернатор да е прибутат за да е преместят и малумниците са я въртяли на стартер. Малоумния приемчик е Илиян а монтьора май Тошо. Едно и на външен вид недоразвито и малоумно русоляво кюфте. Насовам се към ДПФ. Другото разсъждавам какво се променя като загрее колата. Дали не е някоя клапа която да заклинва.
До Nursa: Няммам такъв бутон. Запознат съм с тази вероятност. За вградена автоматична функция за бързо подгряване не съм се интересувал.

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

двигател

Мнение от мехаННика » 10 Апр 2019 13:03

Пич, още ненаучил как се изписва модела на колата ти, ръсиш богато с всякакви квалификации и говориш неща които не разбираш. Друг интересен факт е че това не прави впечатление на борците за толерантност, толкова ревностни напоследък. Може ли колата да запали без ремък, всеки път ли криви вал на стартера? Кой е виновен че си купил огризка от РАВ? Не ми отговаряй, все ми е едно. Отговори на себе си.

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 10 Апр 2019 15:36

До Механика. Приемам критиката за неправилно изписания модел на колата. Правописна грешка. Но за паленето и ремъка малко помисли и си дай отговор за себе си. Когато е демонтиран алтернатора колата може да я придвижиш на разстояние от точка А до точка В в автосервиза по два начина. Първи логичен за умни хора , слага скоростния лост на нулева предавка и колата се премества без да се върти стартера.
Втори начин за неграмотни и мързеливи. Откачват се клемите на акумулатора, те и без това се откачват за демонтиране на алтернатора,слага се скоростния лост на втора предавка,върти се стартера и на тласъци колата се измества на някакви 10м. В резултат изкривена ос на стартера. Ти да не си служител на ТМ Ауто. Не ми отговаряй сещам се за отговора.

e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

двигател

Мнение от e 10 » 10 Апр 2019 16:16

Велин написа: 10 Апр 2019 15:36 До Механика. Приемам критиката за неправилно изписания модел на колата. Правописна грешка. Но за паленето и ремъка малко помисли и си дай отговор за себе си. Когато е демонтиран алтернатора колата може да я придвижиш на разстояние от точка А до точка В в автосервиза по два начина. Първи логичен за умни хора , слага скоростния лост на нулева предавка и колата се премества без да се върти стартера.
Втори начин за неграмотни и мързеливи.Откачват се клемите на акумулатора, те и без това се откачват за демонтиране на алтернатора,слага се скоростния лост на втора предавка,върти се стартера и на тласъци колата се измества на някакви 10м. В резултат изкривена ос на стартера. Ти да не си служител на ТМ Ауто. Не ми отговаряй сещам се за отговора.
Е те това в червеното малко не мога да го подредя като последователност, ама явно толкова си и разбирам... ermm.gif
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

двигател

Мнение от мехаННика » 10 Апр 2019 16:20

Знаех си че не разбираш. Ако сваляш алтернатор, откачаш акумулатора заради постоянния плюс към алтернатора и опасността от късо. Ако плюеш на опасността от късо или изолираш този кабел, то спокойно може да запалиш така. Отделно, за да се свали алтернатора на тази кола се разглобява и част от окачването, тоест, най вероятно колата не е местена докато е траел ремонта на алтернатора. И не, не съм служител там.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта