двигател

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

двигател

Мнение от Hursa » 10 Апр 2019 20:15

Велин написа: 10 Апр 2019 18:06 от човек като мехаННика
Не, че винаги репликите на мехаННика са "симпатични". И още по-малко се нуждае от нещо написано в негова защита. Но след написаното - звучи прекалено абсурдно да критикувате така.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

двигател

Мнение от slowtraveler » 11 Апр 2019 11:11

Я каква интересна тема съм изтървал guns.gif
Велин, мехаННика е разглобявал лично доста повече такива РАВ-ки отколкото си мислиш...
Така, че по-добре се заслушай малко и се опитай да вникнеш в обясненията...
Явно си чувал някъде какво може да се направи, но така и не си вникнал в същината на обясненията, а още по-малко в техническата обосновка на дадено действие....
Накратко да обясня като за лаик:
1. При откачен акумулатор колкото и да искаш - няма ток, с който да завъртиш стартера
2. При откачено навесно оборудване (климатици, алтернатори, водни помпи), автомобилът си пали безпроблемно. За твое успокоение - дори и без водна помпа (не знам дали е вързана на аксесоарният ремък, но дори и да е вързана там...), студен двигател може да работи без никакъв проблем няколко минути и то без антифризът в най-горещите части да му се нагрее до 60-70С дори и без циркулация на течност..
3. При опит за преместване със стартер (да, има къде къде по-умни начини да се премести автомобил, но понякога се налага аварийно - например по средата на кръстовище) се ползва най-ниската предавка - 1-ва, а съвсем не 2-3 и т.н.... Може да се замислиш защо е така...
4. Я проиграй още веднъж в главата си при какъв вариант ще въртиш щатно стартер, пък двигателя няма да запали, дори и да е на скорост.

Така, че изпитвам огромни съмнения, че наистина си отишъл в сервиза с 'гробница', а си поискал да получиш нов автомобил без съответния ремонт/замяна на 'умрелите' части... Който някога се е занимавал с какъвто и да е ремонт, знае, че процесът има няколко етапа - първоначална диагностика, разглобяване, повторна диагностика (след разглобяването на стар агрегат обикновено изникват/се откриват и други дефекти), ремонт, сглобяване и тестване...
И почти винаги след повторната диагностика (или още по време на разглобяването) изникват и се виждат проблеми в други агрегати...
За стартера - сигурно си забелязал тук едни теми за ремонт на стартери - какво мислиш че става ако не се ремонтира навреме (поне смяна на втулките)... В добро състояние ли ти бе стартера, и 'само оста бе изкривена', докато всичко друго (лагери втулки) по него бе изправно?
Офтопик
► Виж съдържание
Затова и призовавам към по-спокойни обяснения и толерантност (за ужас на мехаННика tooth.gif )...
Също така съветвам ВСИЧКИ участници в дискусията да запазват добрия тон. guns.gif

Темата е почистена от част от 'талаша' и се надявам отново да се върне в правилното техническо русло :whistle:


П.С. сега видях другата тема на Велин... Несъобразяване с правилата - заради писанията там (включително заради решението да се пълни техническия раздел с офтопик тема за заяждане) слагам официално предупреждение bash.gif А другата тема - директно в коша - тук няма място за необосновани и неаргументирани дрънканици bash.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Велин
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Апр 2019 11:39
Местоположение: София
Автомобил: РАВ-4 2.2 177

двигател

Мнение от Велин » 11 Апр 2019 12:09

 ! Съобщение от: slowtraveler
Темата отново е почистена...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

двигател

Мнение от slowtraveler » 11 Апр 2019 12:30

Велин написа: 11 Апр 2019 11:44 преместиш автомобил със задно предаване 4х4
Малко неразбираемо обясняваш - не разбрах какво имаш предвид под автомобил със задно предаване, но 4х4...
Aко с горното визираш РАВ-ката, която през 90% от времето се движи само на предно предаване, а задното от тези години се включва само при наличие на електрика, означава, че не си познаваш автомобила си.
В допъление и за да е напълно ясно - НЯМА НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ да запалиш двигател с откачен аксесоарен ремък. Какво върти той при автомобилите - алтернатор (акумулатора може да издържи няколко часа този товар), климатик (ами няма да работи), евентуално хидроусилвател на волана (да, малко по-трудно ще въртиш волана), вискозитетна печка (само в малък брой комплектации на LC)...
До тук - абсолютно нищо критично. Остава един критичен за продължителна експлоатация агрегат - водната помпа.
Без циркулация на антифриз студеният двигател може да си работи безпроблемно и без никакви последствия няколко минути.
Така, че силно ме съмнява някой да си играе да мести на стартер автомобил, който първо би запалил при такъв опит, и второ - при условие че дори да искаш такова преместване, можеш да си го направиш по 'щатния' начин с нормално запален ДВГ...
Относно демонтаж на окачване - нямам причини да не вярвам на мехаННика. Гледам на Авенсиса се смъква полуоска за демонтаж на алтернатора... Най-лесно би било Велин все пак да отвори капака и да направи някоя снимка или поне да огледа как би могъл да се демонтира, защото навярно е наврян на майната си долу зад двигателя.



А опитите (въпреки предупреждението) отново да вкараш офтопик заяждания водят до две действия:
1. Заключване на темата
2. Бан за седмица...
icon_n_bann
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта