Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 22 Мар 2019 18:15

Здравеите !
Имам сериозни проблеми с въпросната кола . В момента пак е разглобен мотора а идеите се изчерпаха !
При ускорение в диапазона 1400-2000 оборота има силни вибраций от мотора. Чука като аванс. Мотора е с променен звук . При студен мотор звука е нормален за кратко като с повишаване на температурата звука се променя драстично а вибрациите се усилват .
Колата закъса на път . В доверен сервиз на техник работил дълги години в Тойота отвотиха колата и установиха тотално запушена дюза на 3 цилиндър , както и превъртял биелен лагер на същият цилиндър . В нафтата имаше стружки . Кофти ... 4 дюзи се ремонтираха и се смениха 4 разпръсквача . Коляновият вал също се подмени.Новият мина стенд . Биелата се възтанови . След сглобяване на мортора се появиха въпросните симптоми . Колята бе преместена в друг доверен сервиз . Установи се че корекциите са големи отново . Дюзите минаха отново стенд и се оказаха пълни отново сас стужки . Този път свалихме цялата горивна система и помпата - ХП3 за почистване . Работи след това и изхвърлихме още 5 литра обратна нафта в която не се забелязват никакви струьки . мисля че този проблем се отстрани напълно . В помпата няма задирания и текущият механик я изключва като прооблем . Реши че стружките са от кофти помпа на бензиноколонката . Нямам представа с колко скапан нафтов филтур е била преди това . Събрахме колата с почистените дюзи и проблема си остана .Разменихме и прекодирахме дюзите от 1 и 3 цилиндър . голямата корекция пак остана на 3 цилиндър. смятам че може да изключим дюзите . Отворихме мотора да премерин буталата колко се показват над блока . Всичко е в граници и е подбрана точният размер гарнитура . Колеги даите някаква идея по въпроса . сметката набъбна много сериозно а колата все още е на парчета а идеи няма никакви .
Буталата се показват над блока както следва
1- 0,26мм , 2-0,24мм , 3-0,21мм ,4-0,18мм
Гарнитурата е 3 размер .
Прикачени файлове
Snoshti.JPG
Snoshti.JPG (1.11 MiB) Преглеждано 11160 пъти
tazi sutrin studen.JPG
tazi sutrin studen.JPG (1.12 MiB) Преглеждано 11160 пъти
tazi sutrin topla.JPG
tazi sutrin topla.JPG (1.12 MiB) Преглеждано 11160 пъти

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 23 Мар 2019 09:04

Извинете ме но забравих да спомена ,че помпата за високо налягане е HP3(малката ) и компресията по спомен е 27-29 бара .

dvanew
Мнения: 33
Регистриран на: 07 Сеп 2017 07:50
Местоположение: Велико Търново

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от dvanew » 25 Мар 2019 07:52

Здравей колега!

Имам подобен проблем с чукане на загрял двигател - при мен се получи бих казал след маслен глад от запушена цедка в картера. Мотора го прегледаха за лагери и валове / и на главата. Уж добре - но стопли ли чука. По идея на Механика проверихме и вакуум помпа и клапаните как са но промяна няма. Дюзите ми не са ходили на стенд, но според дигностиката са в нарма . Колата пали лесно, не пуши и върви прилично, сякаш обаче гори малко повече.
За сега и аз боря проблема безуспешно - успех на теб и пиши, ако има развитие!

Успешна нова седмца на всички!
TOYOTA AVENSIS VERSO 2005 D4D 116 k.c.

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 25 Мар 2019 12:37

Ще пиша ако открия нещо . Лошото е че при мен са вибрации и е неприятна за каране. Сега се прави пълна ревизия на главата . Започваме да се съмняваме в управлението на мотора и дюзите. Това са следващите набелязани цели .

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 28 Мар 2019 14:42

Рециклирана дюза на няма и 100 км.
Прикачени файлове
IMG_20190328_144132.jpg
IMG_20190328_144132.jpg (784.28 KiB) Преглеждано 10921 пъти

memorex

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от memorex » 28 Мар 2019 14:52

Този разпръсквач изглежда(може и да греша)не е почистен от тактиловата грес.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от geniya » 28 Мар 2019 15:53

memorex написа: 28 Мар 2019 14:52 Този разпръсквач изглежда(може и да греша)не е почистен от тактиловата грес.
Колега осветли ме, какво е тактилова грес?
Никъде няма информация каква е тая грес!
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

memorex

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от memorex » 28 Мар 2019 17:50

Макар и не често някой производители консервират такива елементи с подобна на восък смазка ,която върши добра работа но преди инсталиране елемента трябва да се промие и дюзата да се стендова .
Това имах предвид колега .

Vladko Markov
Мнения: 36
Регистриран на: 09 Апр 2017 10:43
Местоположение: Vidin

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от Vladko Markov » 28 Мар 2019 19:00

Здравейте колеги. От калпава нафта, може би, едната дюза даде фира- показание 5 от техстрима. Колата работеше на 3 цилиндъра. Рециклирах 4-те дюзи и утре трябва да им вкарам кодовете в компютъра на колата. Въпроса ми е нещо специално има ли в тази функция? Трябва ли да внимавам за нещо? Благодаря Ви предварително.
Toyota Avensis T25 2,2 D4D 150 к.с.

Vladko Markov
Мнения: 36
Регистриран на: 09 Апр 2017 10:43
Местоположение: Vidin

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от Vladko Markov » 28 Мар 2019 19:17

Извинявам се, пускам нова тема.
Toyota Avensis T25 2,2 D4D 150 к.с.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2019 20:04

ГНП сменяхте ли? Стружките в горивната система обикновено са точно от нея...
На моя двигател ако стане такова нещо (недай си боже) пише 'хвърляш цялата горивна система, барабар с тръбички, дюзи, ГНП и слагаш нова система'..
Разбира се - майсторите мият, продухват и т.н. цялата система, ама винаги има шанс някъде да е останало парче метал, което да направи белята в последствие...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от iovkito » 28 Мар 2019 20:47

По принцип, цената на колата е такава, че не си струва много да се занимавате с нея. Ако бях аз, щях да намеря катастрофирал авенсис, да сваля двигателя и цялата горивна система и да си ги монтирам на моята. Колкото и да ги рециклирате тези дюзи, винаги може да попадне отново една стружка и всичко да е било напразно. За нови дюзи също не може да става и дума, защото там загубите ще са още по-големи. Желателно е да се използват оригинални горивни филтри или качествени такива. Не си слагайте филтри от 10-12лв, които са с неясен произход. Относно компенсациите на дюзите - моите бяха много по-зле, преди да ги подменя с нови, колата чукаше при ускорение и пропушваше черно. След подмяната, двигателят работи напълно нормално и разходът спадна незначително.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 29 Мар 2019 23:06

Колата е готова. Работи за сега нормално . Подробности ще напиша скоро.

kebappa
Мнения: 41
Регистриран на: 14 Сеп 2017 17:57
Местоположение: Plovdiv

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от kebappa » 31 Мар 2019 23:38

Подмяната на мотора е неразумно за мен решение защото колата е на РЕАЛНИ 220 000 . Ремонта при правилният техник е под цената на гол мотор с неясна история и т.н .Този мотор е прост и вероятността за грешки са малки . Всеки сам си прави сметката в крайна сметка . Насмятай грубо частите и ще се съгласиш с мен .Горивната система не е нищо особенно. С желание и малко труд можеш да почистиш системата по добре отколкото да купуваш втора употреба.А нея също ще миеш . Е по-трудоемко е отколкото да смениш горивната система но аз реших да процедирам . Всеки луд с номера си :)

Относно проблема който имах . Всички симптоми водят към дюзи , драйвер или еку. Прецених ,че не вярвам на стендовете на дюзите и след дебат с техника решихме да ги тестваме на трето място. Първият тест и ремонт се оказа на стенд Бош. В Пловдив дюзите са минали отново на стенд Бош . И двата стенда дават прекрасно поведение . Е да ама не. Намерих проверен човек който разполага и със стенд Бош и с друг стенд. Не му помня марката . Без много обяснения споделихме за чукане на аванс и големи корекции . След теста се оказа 3та дюза тотален аут. 4та дюза почти тотален аут. Рециклирахме двете дюзи . Качихме дюзите. Неможах да ги прекодирам . Колата работи прекрасно . Няма чукане на аванс, вибрации и подобни ...... Брат ми чу колата и сподели че така е работила като я купи . Опита до тук показа ,че дюзи денсо с номер 23670-09030 не се тестват коректно на стенд Бош. Поне при мен се оказа така.
Успех на всички !

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Мнение от veso_hds » 01 Апр 2019 20:56

Съгласен съм с kebappa напълно.И аз го играх този филм миналата година,но за кратко.Само за 5 минути Яни Петров постави диагнозата-заминала 3-та дюза.И тук вече идва тънкия момент-кой ще я рециклира.Оказа се,че доста сервизи рециклират дюзи денсо,но какъв е резултата.И пак Яни ме прати при правилния човек,който за един ден ми рециклира дюзата и оттогава нямам проблеми.Разбрах ,че денсо не всеки може да рециклира,а и да тества коректно.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 36 госта