Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19 Фев 2019 15:40
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Здравейте колеги! Искам да опиша моята сага с горепосоченият автомобил и неговите прословути дюзи. В началото / средата на миналата година / когато купих тойотката и след няколко дни каране, като посвикнах с повечето шумчета в купето , започнах лекичко да чувам онова досадно причукване от дюзите за което може би всеки от вас е чувал и чел в този форум....лекичко, едва доловимо, но го има и дразни....питане насам,питане натам всеки казва карай си колата, дизел е чука си, голям праз....примирих се.Нещеш ли обаче реших,че ми е малко тромавичка и реших да и сложа чип и малко да я посъбудя.......и започна филма
Един мъжага преди да предприемат чипосването закачи някаква джаджа и каза цък, няма да и сложим чип,ще я строшиш - има две дюзи които са с много високи стойности и може да стане беля.....и като почна едно разглобяване и стендоване на дюзи, четири пъти в четири различни сервиза на четири различни стенда , всеки с различно мнение от предходния, а колата все по-зле и по-зле.Чукането се засили, направо на моменти си беше тракане, абе направо си отива на трошене....Псувайки късмета си и скубейки косите си почнах мислено да се разделям с още около 2000 и кусур лева за нови дюзи и при 10 бона за колата и около хилядарка за обслужване и сервизи, тя работата стана дявол на магаре...И ей така както си изплаквах мъката пред верни мои другари, единият ми записа номер на негов познат майстор, който много читаво и съвестно си гледал работата, много му разбирал пък и в сервиз със име работел.....един път повече или по-малко....какво пък, той удавника и за сламка се хваща Звъннах на човека, той пое ангажимент да ги провери на стенд при положение, че си сваля дюзите, и аз нали съм вече спец, след 40 мин бях в сервиза с четири дюзи в ръка . След още 3 часа човечецът ми даде дюзите с протоколи от измерването на стенда и със заключение ,че дюзите са си ОК. Но ми зададе и въпрос който изостри вниманието ми- дали съм сменял местата на дюзите и съответно да променя кодовете им.....ами като не си спомням.....Изчетох почти всички теми в който фигурира думичките "Код за дюза", позапознах се с материята благодарение на доста изчерпателните обяснения на колеги които явно са доста на ти с нещата и реших да направя днешният експеримент, а именно да разменя местата на кодовете с помоща на съответната опция в Techstream програмката. На третото разместване, влизам Дейта листа и о ЧУДО......всички инжектори със стойности между 0.1 и 0.5. Пропуснах да спомена че две от дюзите варираха между 1.8 и 2.7 даже и до 3. Нетърпеливо подкарах колата да видя дали ще се усети ралика в двигателя. Ами да има! Двигателя мърка като котенце, чукането изчезна , ама безследно изчезна.След около 50-60 км кеф реших да проверя дали има някакви промени в инжекторите - има малко завишения в показанията ,но най - високата е 0.8 което е далеч далеч по поносимо спрямо стоиности около 3.
Нямам абсолютно никаква представа, какво означава всичко това, дали стойностите които виждам на монитора само радват очите или ознават, че наистина двигателя работи по адекватно, но мотора осезаемо утихна чукането изчезна и това е факт.
С цялото си това словоизлеяние просто споделям горчивият си опит по една от доста коментираните теми във форума, пък ако е полезна за някой и успее по някакъв начин да помогне на някой, още по-добре !
Успех и хубав ден на всички!
Ще пробвам да кача снимки в стил преди сега, дано се получи. Ако случайно някой разбиращ забележи стойности с отклонения от нормалните
бих се радвал да сподели, че хал хабер си нямам....
Един мъжага преди да предприемат чипосването закачи някаква джаджа и каза цък, няма да и сложим чип,ще я строшиш - има две дюзи които са с много високи стойности и може да стане беля.....и като почна едно разглобяване и стендоване на дюзи, четири пъти в четири различни сервиза на четири различни стенда , всеки с различно мнение от предходния, а колата все по-зле и по-зле.Чукането се засили, направо на моменти си беше тракане, абе направо си отива на трошене....Псувайки късмета си и скубейки косите си почнах мислено да се разделям с още около 2000 и кусур лева за нови дюзи и при 10 бона за колата и около хилядарка за обслужване и сервизи, тя работата стана дявол на магаре...И ей така както си изплаквах мъката пред верни мои другари, единият ми записа номер на негов познат майстор, който много читаво и съвестно си гледал работата, много му разбирал пък и в сервиз със име работел.....един път повече или по-малко....какво пък, той удавника и за сламка се хваща Звъннах на човека, той пое ангажимент да ги провери на стенд при положение, че си сваля дюзите, и аз нали съм вече спец, след 40 мин бях в сервиза с четири дюзи в ръка . След още 3 часа човечецът ми даде дюзите с протоколи от измерването на стенда и със заключение ,че дюзите са си ОК. Но ми зададе и въпрос който изостри вниманието ми- дали съм сменял местата на дюзите и съответно да променя кодовете им.....ами като не си спомням.....Изчетох почти всички теми в който фигурира думичките "Код за дюза", позапознах се с материята благодарение на доста изчерпателните обяснения на колеги които явно са доста на ти с нещата и реших да направя днешният експеримент, а именно да разменя местата на кодовете с помоща на съответната опция в Techstream програмката. На третото разместване, влизам Дейта листа и о ЧУДО......всички инжектори със стойности между 0.1 и 0.5. Пропуснах да спомена че две от дюзите варираха между 1.8 и 2.7 даже и до 3. Нетърпеливо подкарах колата да видя дали ще се усети ралика в двигателя. Ами да има! Двигателя мърка като котенце, чукането изчезна , ама безследно изчезна.След около 50-60 км кеф реших да проверя дали има някакви промени в инжекторите - има малко завишения в показанията ,но най - високата е 0.8 което е далеч далеч по поносимо спрямо стоиности около 3.
Нямам абсолютно никаква представа, какво означава всичко това, дали стойностите които виждам на монитора само радват очите или ознават, че наистина двигателя работи по адекватно, но мотора осезаемо утихна чукането изчезна и това е факт.
С цялото си това словоизлеяние просто споделям горчивият си опит по една от доста коментираните теми във форума, пък ако е полезна за някой и успее по някакъв начин да помогне на някой, още по-добре !
Успех и хубав ден на всички!
Ще пробвам да кача снимки в стил преди сега, дано се получи. Ако случайно някой разбиращ забележи стойности с отклонения от нормалните
бих се радвал да сподели, че хал хабер си нямам....
- Cealtex
- Мнения: 362
- Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Честито 1во мнение, DGamolov! Поздравления и за подробния пост, който със сигурност ще помогне и на други колеги, изпаднали в тази от една страна дразнеща, а от друга притеснителна ситуация
Офтопик
Лаптопа ми харесва
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Защо дюзите са били с много високи стойности преди чипосването? Какво е станало с тези високи стойности?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19 Фев 2019 15:40
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Нямам представа защо дюзите са били с такива високи стойности. Просто човека отказа да чипоса колата заради опасения, че могат да се прецакат нещата с мотора. А стойностите на дюзите се нормализираха след като разместих кодовете, както съм писал по-горе.
- Cealtex
- Мнения: 362
- Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Ами всъщност те са му отказали на колегата да му чипосат колата точно поради високите стойности на дюзите и той затова е тръгнал по мъките да провери какво става. В крайна сметка някой велик майстор му е разменил дюзите и колата е искала да се самоунищжи от този видимо НЕпрофесионален факт
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Аз си мисля, че ако можеш да споделиш информация за този
темата ще стане още по-полезна.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19 Фев 2019 15:40
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Avensis
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Може би си прав, homie. Става въпрос за Варна, сервиза е Мотор Консулт, а името на човека е Стойчо. За съжаление номерът му съм го затрил някъде...
Изключително коректен и отзивчив .
Изключително коректен и отзивчив .
- iovkito
- Мнения: 2840
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Това, че колата се е оправила, е по-скоро някаква случайност. Кодовете на дюзите почти нямат общо с работата на двигателя, защото компенсациите променят работата им минимално. Пробвал съм да паля колата и единия си трактор с чисто нови дюзи Denso, и преди и след въвеждането на кодовете, работата на двигателя е перфектна.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Щом като компенсациите променят работата на дюзите минимално, защо след въвеждане на компенсациите в софтуера спират да "чукат", и заработват тихо?iovkito написа: ↑16 Мар 2019 10:50 Това, че колата се е оправила, е по-скоро някаква случайност. Кодовете на дюзите почти нямат общо с работата на двигателя, защото компенсациите променят работата им минимално. Пробвал съм да паля колата и единия си трактор с чисто нови дюзи Denso, и преди и след въвеждането на кодовете, работата на двигателя е перфектна.
При мен пробвах следното нещо.Тъй като първа дюза е с корекции -3.5 и доста чука и поради това мислех да я сменям, проверих кодовете върху дюзите дали съвпадат със запаметените в колата.Оказа се, че са 1:1, та реших да запиша код от друга дюза добре работеща дюза на първа дюза.Записах го и колата заработи без почукване и вибрации, все едно е друга кола.ДА, може да е случайност, но пробвах и с всички кодове на другите дюзи, резултата е същия , дюзата си заработи перфектно все едно е била на стенд.Все пак се чудя, това нещо докога ще е...
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/
Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално
Привет, за жалост не познавам Стойчо, но също мога да споделя много позитивно мнение за Моторконсулт. Предходните коли са били при Станимир и Николай. Ако има нужда, бих могъл да дам координати.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 91 госта