Обучение на дроселова клапа

memorex

Обучение на дроселова клапа

Мнение от memorex » 07 Мар 2019 19:53

Яков е прав отново.Сега дали катализатора е изтърбушен или прегорял и издухан...Яков ако кодовете грешки при смяна на сондите не се изчистят подкрева няма ли да се спре от блока на двигателя?

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Обучение на дроселова клапа

Мнение от dokkito » 07 Мар 2019 20:05

Здравейте. За какво обучение говорите на дроселовата клапа? Не се си самообучава ?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Обучение на дроселова клапа

Мнение от jacob12 » 07 Мар 2019 21:15

Сензорите за ламбда сонда са различни, като се почне от старите модели с 3 кабела( 2 подгрев, третия сигнален, маса през корпус) напрежение от 0,1 -0,9 волта, премине се през 4 кабелните ( нормални , със същия волтаж или с изместено напрежение ( 1,5-2,5 или 2,5-3,5 волта), и се стигне до широколентовите сонди с 6 кабела ( управление по ток на помпения елемент, за да е постоянен волтажа). Ако имаш съмнения дали си взел правилната сонда прати шаси, мотор и номер на сондата да проверя дали е точна. Иначе може да се попрочете малко тук:
https://www.hella.com/techworld/au/Tech ... nsor-4379/
Широколентовите могат да се ползват на бензин и на дизел, има ръководства с по 40-50 страници, макар че са и те около 3 подвида, трябва човек да е сигурен, че е купил нещо подходящо. При откачена сонда трябва да записва 2 грешки- отворена верига подгрев и липса на сигнал. Ако имаш проблем със сондата разхода ти трябва да е поне 1,5 литра по висок, също и на студен основно двигател след минута работа да колебае оборотите. Разбира се трябва ти и диагностик със знания и опит, тестер и уред. Аз се задоволявам с това:
https://www.fluke.com/en-ca/product/ele ... s/fluke-78
Подгрева на сондата не се спира ако работи, отделно си е. И ако няма късо по линията. Нормално подгрева е няколко ома 1-4 ома. Подава се 12 волта, може през реле или през извод на компютъра. Втория извод 100 процента винаги е от компютъра и е с променлив коефициент на запълване, с идея да се подържа температура на сондата около 350-400 градуса. Периодично подгрева се изключва и се мери съпротивлението му от компютъра, ползва се като температурен датчик за да се разбере температурата на катализатора ( в този случаи винаги и двата извода за подгрев са свързани с блока на мотора )
Колкото до клапата за дросела, адаптивна, почти винаги няколко паленета и гасенета са необходими за да се запаметят крайните положения

Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Обучение на дроселова клапа

Мнение от Cealtex » 07 Мар 2019 22:24

jacob12 написа: 07 Мар 2019 21:15 Аз се задоволявам с това:
https://www.fluke.com/en-ca/product/ele ... s/fluke-78
Офтопик
И аз като прочета Fluke и ми става едно хубаво... tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

Penyo63
Мнения: 17
Регистриран на: 06 Яну 2019 19:22
Местоположение: с. Синапово
Автомобил: рав 4

Обучение на дроселова клапа

Мнение от Penyo63 » 07 Мар 2019 22:46

Колеги, Проблема на човека е, че не е попаднал на свестен диагностик. Проблема хич не е за подценяване, защото може да си сменя ламди сонди докато му свършат парите. Попаднал е на сервиз на болтаджии дето четат грешки и сменят датчици на поразия. А повредена ли е сондата......,Ако да ..от какво е повредена. Следващата която сложат ,за колко време ще се повреди, и т.н. Колега търси си друг майстор. Като гледам във форума има мислещи колеги. Кое е по евтино, да си стоиш в родния си град и да даваш пари на всяка дупка, именуваща се сервиз или да сложиш някой литър гориво и да отидеш при компетентен човек. А можеш просто да сложиш черното тиксо както сам предлагаш.

pashata
Мнения: 26
Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота корола версо

Обучение на дроселова клапа

Мнение от pashata » 07 Мар 2019 23:17

Penyo63 написа: 07 Мар 2019 22:46 Колеги, Проблема на човека е, че не е попаднал на свестен диагностик. Проблема хич не е за подценяване, защото може да си сменя ламди сонди докато му свършат парите. Попаднал е на сервиз на болтаджии дето четат грешки и сменят датчици на поразия. А повредена ли е сондата......,Ако да ..от какво е повредена. Следващата която сложат ,за колко време ще се повреди, и т.н. Колега търси си друг майстор. Като гледам във форума има мислещи колеги. Кое е по евтино, да си стоиш в родния си град и да даваш пари на всяка дупка, именуваща се сервиз или да сложиш някой литър гориво и да отидеш при компетентен човек. А можеш просто да сложиш черното тиксо както сам предлагаш.
Проблема, че в сервиз на марката на колата където живея, ми казват, че колата ми няма проблем и ЕВЕНТУАЛНО може да се реши срещу.........
А дали ще решат проблема е друг въпрос.
За това искам помощ.

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Обучение на дроселова клапа

Мнение от jacob12 » 08 Мар 2019 10:14

Пробвай на телефон : 0889346067 Антон

pashata
Мнения: 26
Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота корола версо

Обучение на дроселова клапа

Мнение от pashata » 08 Мар 2019 17:59

jacob12 написа: 08 Мар 2019 10:14 Пробвай на телефон : 0889346067 Антон
Благодаря, ще го търся.

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Обучение на дроселова клапа

Мнение от Двигателист » 08 Мар 2019 23:37

Колата карана ли е с изолирана газова уредба? Само на бензин, стотина км, с няколко студени старта? Има ли пропуски по изпусктелната уредба? Какъв е реално сигнала от ламбдата? Ако няма осцилоскоп, може да се използва и софтуер за връзка с газовата, за тази цел.

pashata
Мнения: 26
Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота корола версо

Обучение на дроселова клапа

Мнение от pashata » 01 Апр 2019 18:44

Отчет за сагата - спрях напълно газовата, закупих диагностика за андроид и две седмици се дебнехме с грешката/ите само на бензин. Накрая ми писна и купих една някаква руска гадост ( препоръча ми я газаджия ) за почистване на инжектори, хакнах я в бензина, карах само на бензин и има подобрение, но намерих и маркуч за вакум с дупчици.
Явно водородното почистване в комбинация с тази руска гадост дава ефект ( за инжекторите ).
Но все още се дебнем с грешките, но вече и на газ.

pashata
Мнения: 26
Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота корола версо

Обучение на дроселова клапа

Мнение от pashata » 03 Апр 2019 18:43

За да не отварям нова тема, от къде мога да намеря стандартните стойности при диагностика и нормалните отклонения за двигателя, както и за всякакви датчици и сензори закачени по него.
Луд умора няма tooth.gif и ще им м.....та на тези светещи жълти гадини на таблото.

memorex

Обучение на дроселова клапа

Мнение от memorex » 03 Апр 2019 18:59

Стандартните с-ти не да ли заложени в софтуера за диагностика.Не съм сигурен защото не съм диагностик ,но иначе какво е преднаназначението на такъв софтуер.

pashata
Мнения: 26
Регистриран на: 25 Мар 2015 18:21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота корола версо

Обучение на дроселова клапа

Мнение от pashata » 03 Апр 2019 22:56

memorex написа: 03 Апр 2019 18:59 Стандартните с-ти не да ли заложени в софтуера за диагностика.Не съм сигурен защото не съм диагностик ,но иначе какво е преднаназначението на такъв софтуер.
Със сигурност са заложени, но искам да знам границите, т.е. долна и горна граница за мое успокоение или да продължавам да търся причините за жълтите мънички гадове светкащи/ светещи / на таблото, това ме интересува, защото ме дразнят, може да е келешлък, но ме дразнят.

Аватар
donko
Мнения: 71
Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
Местоположение: София
Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012

Обучение на дроселова клапа

Мнение от donko » 08 Окт 2020 13:29

Здравейте,
Ето го и моя проблем.
Преди няколко дена децата са оставили плафона да свети и резултата беше паднал акумулатор.
След зареждане много трудно запали и ми даде две грешки: Р2118 и Р1047.
След доста ровене в нета установих, че е изгорял бушон 10А.
След смяната колата си запали нормално. Изтрих грешките и всичко си заспа.
Но ми се струва, че двигателя от време на време не работи нормално и малко ми качи разхода.
Та за това се интересувам как мога да обуча дросел клапата ( според мен е от това ) всичко да си дойде на мястото.
Колата е Авенсис 1,8 бензин 2012 г.
Моля за мнение.

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Обучение на дроселова клапа

Мнение от batececo » 08 Окт 2020 13:39

Според мен трябва да покараш малко, за да се адаптира ECU-то.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 39 госта