Страница 2 от 3

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 14 Яну 2020 20:44
от terminator71
Здравейте и от мен,наскоро колата ми започна да пуше(ярис 1,4д) като локомотив,и загуби мощност....Отивам при майстор и ми каза че не е от клапан, може да е от турбо или ауспуха....Ела другата седмица да я погледна.Тръгвам си аз лека полека....и след едно изпреварване стана чудо.....колата се оправи.Та въпроса ми е-какво е било според вас? Колата е 2007.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 14 Яну 2020 21:30
от slowtraveler
Прилича на турбо...

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 14 Яну 2020 23:05
от Shishkovi
terminator71 написа: 14 Яну 2020 20:44 Здравейте и от мен,наскоро колата ми започна да пуше(ярис 1,4д) като локомотив,и загуби мощност....Отивам при майстор и ми каза че не е от клапан, може да е от турбо или ауспуха....Ела другата седмица да я погледна.Тръгвам си аз лека полека....и след едно изпреварване стана чудо.....колата се оправи.Та въпроса ми е-какво е било според вас? Колата е 2007.
Здравейте, колега! Оскъдно сте описали проблема си ! Какъв е режима ви на каране? Ако е предимно градско се стига понякога до това. Да не би да я карате постоянно на ниски обороти?! Щом при изпреварване се е самооправила, по-често трябва да и давате газчица ! :cheers:

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 15 Яну 2020 10:02
от sstefan
Shishkovi написа: 14 Яну 2020 23:05 предимно градско се стига понякога до това.
Яриса е вече на 220 к /реални/,кара се на 100 % само градско,винетка не е помирисвала от години...и никога не е се е стигало до горното.
Shishkovi написа: 14 Яну 2020 23:05 режима ви на каране
Режимът е според пътни условия,ситуации,лично усещане-никога нещо специално.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля без лични нападки и квалификации bash.gif
Темата е почистена - придържайте се към нея :whistle:

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 15 Яну 2020 14:29
от todorakis
Щом така "рязко" се е отпушила, според мен задръстена геометрия на турбото, заради 100% градското. Също никак няма да е лошо да се свалят за почистване ЕГР и всмукателните колектори.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 15 Яну 2020 16:40
от memorex
Здр.
Не го пожелавам на никой,но понякога рязкото "отпушване" е предизвестие за runaway .Особено след споменатото.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 15 Яну 2020 16:56
от todorakis
memorex написа: 15 Яну 2020 16:40 Здр.
Не го пожелавам на никой,но понякога рязкото "отпушване" е предизвестие за runaway .Особено след споменатото.
Прав си, но с оглед на даденото инфо...

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 08:52
от terminator71
Здравейте!Колега memorex какво искаш да кажеш?Ако можеш да обясниш малко по подробно....!Колата наистина се кара на ниски обороти и повече градско.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 09:23
от slowtraveler
Колегата препоръчва да провериш турбото за пропуск на масло, защото при турбо-дизелите има такъв ефект на 'внезапна смърт' - ускорява двигателя до обороти, които го разрушават...
А причината е тази, че маслото също е гориво за дизела - ако турбината на входа на двигателя пропуска масло - двигателят го изгаря и повишава оборотите все едно си подал газ, дори и 'да си изгасил двигателя' от ключа...
Тъй-като съм имал турбодизел съм мислил каква трябва да е реакцията при такъв случай и стигнах до еднозначен извод - първата попаднала под ръка дреха се навира във въздуховода - щом има повече гориво, което не можеш да спреш, поне спри въздуха - пак няма да има горене :)

А за твоя случай както препоръчах първоначално - прегледай си турбото - предполагам ефекта на 'отпушване' не е заради начало на runaway, а просто задействане на турбината, която преди това или е била блокирала, или геометрията е била 'отворена' и турбината не е могла да нагнети въздух...

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 12:43
от terminator71
Благодаря много колега-slowtraveler маслото не е е мръднало,след отпушването изминах 1000км без никакъв проблем(Пловдив-Солун и обратно) rolleyes.gif

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 14:10
от Shishkovi
Хубав жанр е Драмата, но рядко такива филми имат Happy End ! В сценария на Колегата обаче такъв присъства! Много се радвам, че колицата е заработила нормално! Хубав ден на всички съфорумци !

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 14:30
от boyanmt
Kiki написа: 08 Фев 2019 16:49 При големи обороти на двигателя пък, турбината се развърта с максимални обороти 120 000 - 150 000, което предразполага за по-бързото ѝ износване...
Кики,не са ли много нулите,относно максималните обороти на турбината?
При мен..на големи КСУ,гледам че турбо чарджерите,на пълен ход се развъртат до към 20К оборота,и се чува едно пищене...ама за тези много хиляди,за които си писал...малко ме съмнява какъвто и да е било лагер да издържи? wacko.gif

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 16:22
от Kiki
boyanmt написа: 16 Яну 2020 14:30 Кики,не са ли много нулите,относно максималните обороти на турбината?
Боянчо, не са много.

http://www.autoreview.bg/advice/technic ... a-za-nego/

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 16:26
от todorakis
Толкова са оборотите на турбините. Там няма съчмени лагери, а подобни на месинг втулки, именно затова е важно качествено масло. Ето пример:
Capture.PNG
Capture.PNG (31.74 KiB) Преглеждано 2781 пъти

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 16 Яну 2020 16:36
от slowtraveler
Kiki написа: 16 Яну 2020 16:22
boyanmt написа: 16 Яну 2020 14:30 Кики,не са ли много нулите,относно максималните обороти на турбината?
Боянчо, не са много.
Мисля, че реалните експлоатационни са около 20х.об/мин на празен ход и до около 80-90х.об/мин при натоварване...
При балансировка ги тестват до около 110х.об/мин (имам някъде сертификат)...