Страница 1 от 3

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 02 Дек 2018 18:03
от GABAHA
Здравейте,от известно време имам следния проблем с Ярис 1400 D4D 2007г. автомат:
Колата губи мощност и започва да пуши много черен дим. При форсиране може и да се оправи след минута може и след няколко минути. При самото форсиране се чува нещо като пристъргване и след като мина този етап колата се оправя все едно нищо не е било.Карал съм я на две диагностики и казват,че всички параметри са в норма. Според единия майстор е EGR клапана а според другия може и турбото но и давамата не ми звучяха много убедително и казаха карай докато не го прави постоянно.Според вас колеги какъв може да е проблема?

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 31 Яну 2019 14:21
от Тео
Колега има ли (DPF) ФАП колата, да не се е задействала регенерацията т.е. самопочистването на ФАП.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 01 Фев 2019 08:46
от todorakis
На 99% няма DPF тази кола. Ако регенерира няма как да пуши черно колега, нали това е функцията на DPF. Залагам на проблем с EGR клапана. Черният пушек може да е признак за не доброто му затваряне. Най- лесно, бързо, евтино и безпроблемно е да се свали и почисти. Щом се оправя след минути и ако видиш, че е затлачен от сажди може би в него да е проблема.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 06 Фев 2019 22:03
от GABAHA
Проблема се оправи поне за сега с добавка normfest DC980 за ЕГР клапан.Направих го на 12 декември и от тогава не го е правил проблемa. Също гледам и на всеки 100км да я изкарвам извън града да я изфорсирам повечко.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 07:46
от Kiki
GABAHA написа: 06 Фев 2019 22:03 Също гледам и на всеки 100км да я изкарвам извън града да я изфорсирам повечко.
Само си губиш времето и харчиш гориво. Това се прави, ако имаш DPF, а ти нямаш такъв.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 09:12
от metro_d4d
Kiki написа: 07 Фев 2019 07:46 Само си губиш времето и харчиш гориво. Това се прави, ако имаш DPF, а ти нямаш такъв.
Не е напълно лишено от смисъл. Не е излишно да я изфорсираш малко колата да позихвърли сажди от тръбите, да раздвижи егр-а и тн. Не да я режеш излишно, но 1-2 хубави ускорения на 3та примерно ако позволява пътя няма да и навреди.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 09:18
от Kiki
metro_d4d написа: 07 Фев 2019 09:12 Не да я режеш излишно, но 1-2 хубави ускорения на 3та примерно ако позволява пътя няма да и навреди.
Това не е ли излишно рязане? :whistle: :D

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 09:32
от metro_d4d
Имах предвид примерно да речем спрял си на бензиностанция на магистралата и се включваш в движението..криво-ляво нормално може да се включиш като сменяш на 2000 и нещо 3000, в случая магистралата позволява да я изрежеш на трета примерно до края и после си превключваш нататък.
Или не си съгласен че има смисъл да се развърти един път хубаво мотора, да се раздвижат там егр-и, меганизми по турбото и тн и да издуха всичко по тръбите?

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 16:08
от Kiki
metro_d4d написа: 07 Фев 2019 09:32 Или не си съгласен че има смисъл да се развърти един път хубаво мотора, да се раздвижат там егр-и, меганизми по турбото и тн и да издуха всичко по тръбите?
За един път съм съгласен, ама ти май не си го правиш само един път?! Това разбира се си е твоя работа.
Аз съм учил, че всяко прекомерно вдигане на оборотите на един двигател е изключително вредно.
Ако си мислиш, че с издуване на двигателя ще почистиш ЕГР-а, жестоко се заблуждаваш. За турбината пък да не говорим.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 16:46
от mfandakov
Kiki написа: 07 Фев 2019 16:08жестоко
Е как бе колега tooth.gif с run away diesel чисти се супер,даже можеш целият двигател да изчистиш

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 07 Фев 2019 19:10
от memorex
GABAHA написа: 06 Фев 2019 22:03 Проблема се оправи поне за сега с добавка normfest DC980 за ЕГР клапан.Направих го на 12 декември и от тогава не го е правил проблемa. Също гледам и на всеки 100км да я изкарвам извън града да я изфорсирам повечко.
Този продукт казваш е за почистване на ЕГР ,който ЕГР се чисти ръчно поради факта че за да изчистиш нещо ,трябва да изцапаш друго, а в случая е по-добре легена и парцала за 1/2 час отколкото клапани ,цилиндри ,бутала и турбина.
Отделно от това аз не бих подложил турбината на такова чистене защото колкото и да е внимателно по инструкция би могло да предизвика фатален дисбаланс на турбини с повече часове.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 08 Фев 2019 09:39
от metro_d4d
Kiki написа: 07 Фев 2019 16:08 Ако си мислиш, че с издуване на двигателя ще почистиш ЕГР-а, жестоко се заблуждаваш. За турбината пък да не говорим.
Не казвам че ще ги почситя, просто казвам че се издухват бая сажди, които са застояли по тръбите. При пълнене на оборотомера предполагам се раздвижват геометрия на турбо, егр-а си минава през всичките "позиции" и тн. Далеч не казвам че юркам мотора, просто специално на магистрала като съм спрял да пия кафе винаги се включвам с пълна газ , използвайки че съм на магистрала и мога да си вдигна законно и безопасно 120 на трета. Това ясно че не се случва всеки ден. А за мотора колко да е вредно.. за сега за 235 хиляди чека не ми е светвал, колата не ми е "забивала" нищо. А бая теми има по други форуми не само тук за забили геометрии и егр-и , за чистене, сваляне и какво ли не. Аз по мотора съм на 2 подревни свещи до тук и нищо друго. Да имах проблеми със скорости, но това е друго не е мотор. Дори няма разход на масло на 10хиляди е в момента сутринта го проверявах не е мръднало и милиметър надолу.

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 08 Фев 2019 16:49
от Kiki
metpo_d4d, колега, прочети малко литература и тогава ако искаш продължавай да си си чупиш колата!
Рециркулацията на газовете чрез ЕГР-а се осъществява само в режими на частично натоварване. При пълно натоварване рециркулацията на газовете би била контрапродуктивна, тъй като тогава двигателят се нуждае от максимално голямо количество свеж въздух, богат на кислород.
Поради тази причина, при издуване ЕГР.а се затваря и нищо не издухваш от него. :)
При големи обороти на двигателя пък, турбината се развърта с максимални обороти 120 000 - 150 000, което предразполага за по-бързото ѝ износване, което не вярвам да те устройва. tooth.gif
Така че попрочети малко и тогава ако искаш продължавай да си трошиш колата. :whistle:

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 08 Фев 2019 17:49
от boyanmt
mfandakov написа: 07 Фев 2019 16:46
Kiki написа: 07 Фев 2019 16:08жестоко
Е как бе колега tooth.gif с run away diesel чисти се супер,даже можеш целият двигател да изчистиш
Барабар с клапани,мотовилки и бутала.. tooth.gif

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност

Публикувано на: 15 Дек 2019 02:59
от Shishkovi
Аз съм съгласен и с двамата колеги ! Единият е прав на теория, а другият на практика ! Всеки си преценява дали да се вози леко с колата си и да чисти по-често ЕГР или да шофира по начин, който да не влияе толкова на замърсяването на Клапани, Турбини и ДПФ-и. Ще дам пример с един колега и приятел с Голф 5 тди, който сам стигна до този извод. След 2 месечно каране до работа-около 400 км градско каране(4 км в посока) и колата му започна да пропушва, да гори повече и да върви по-малко(намалена мощност). Обещах да му помогна с чистенето на ЕГР клапана и отивам в угововорения ден и час, но човекът от нетърпение, веднага след нощната смяна беше извършил манипулацията успешно. За няма и 1 час работа, ефекта беше повече от добър! Мотора заработи както трябва.
Имам запитване относно тези добавки за почистване на ЕГР: удачни ли са за превентивна употреба( когато нямаме видни проблеми )? А сега през зимата ползвате ли добавка за дизел и какви марки препоръчвате? Преди 10 години ползвах на Castrol и бях доволен от нея.