Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 26 ное 2018 08:54

Здравейте, от няколко месеца притежавам автомобила, но на скоро забелязах, че маслото (сменено преди 4к км) е паднало от горна до долна граница, а петна из гаража, а и видимо по двигателя няма. Мой познат механик изкара маркуча, който отива към турбината, видя как духа и каза, че според него става въпрос за високо картерно налягане и най-вероятно е за смяна на сегменти и ремонт, но няма условия да помогне, та отидох в сервиз. Погледнаха я и ми казаха същото, заминали сегменти. Обясниха ми, че ще излезе около 1000, а може и отгоре лева и може би ще излязат и други неща покрай сегментите. Колата ми харесва, удобна ми е, обслужил съм си я, сменил съм и някои неща по нея и ми е кофти да си мисля за подмяна с друг автомобил, за това бих се радвал на мнение от колега, който е по-запознат от мен или вече е минал през този проблем, дали си струва да се прави ремонт или да се търси друг начин. Евентуално нов двигател или просто нов автомобил.

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 972
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 83
Местоположение: Бургас

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от veso_hds » 26 ное 2018 19:27

След като автомобилът ти харесва просто намери читав майстор и направи ремонт.Нов(стар) двигател е нож с две остриета.Пък и си вложил средства за обслужване и поддръжка.Всичко ще стане ясно след отваряне на двигателя.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 511
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 45
Местоположение: Бургас

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от ufer » 27 ное 2018 09:44

Ами по принцип първо се мери компресията и ако се потвърдят съмненията за износени сегменти, се отваря двигателят... Друг употребяван може наистина да те вкара в същите разходи и после да ремонтираш 2 двигателя... :thumbsup:

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 27 ное 2018 11:10

Да, след няколко консултации и известни размишления, в момента търся читав майстор, който адекватно да оцени положението и съответно да извърши качествен ремонт на двигателя. Ще пиша какъв е крайният резултат, след като намеря подходящите хора за целта.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1326
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 40
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от martod » 28 ное 2018 09:18

sno написа:
27 ное 2018 11:10
Да, след няколко консултации и известни размишления, в момента търся читав майстор, който адекватно да оцени положението и съответно да извърши качествен ремонт на двигателя. Ще пиша какъв е крайният резултат, след като намеря подходящите хора за целта.
Преди да си изгорял с едни излишни 1000 лв. да взема да "оценя адекватно положението" , защото за ремонт си ми далече .
Японски дизел трудно се предава и основните ремонти обикновено се правят след 6-700 хиляди километра, които не вярвам да си минал . smile.gif
Винаги се започва от по лесните и евтини неща, а именно от дихтунгите на дюзите, защото единствената слабост на комънрейл системата Денсо е, че дюзите са вътре под капака и при изтървали дихтунги започва да надува в картера и да гори масло колата, все симптоми като за ОР, ама както казваше Петко Бочаров, да- ама не . :D
Та не започвай нещата отзад напред, защото при ОР ако не ти подменят дихтунгите на дюзите, после ще има тема "колеги направих ОР на двигателя и колата пак гори масло" .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 28 ное 2018 11:22

Благодаря за отговора! Предните два огледа на колата включваха измъкването на маркуча, който отива към турбината и до там. Отговора беше - високо картерно налягане, ремонт на двигател, което от начало ме стресна, тъй като съм наясно, че ще удари 1000лв, а може и да ги мине, което не ме притеснява толкова, колкото да не се стигне до ситуацията от последното ти изречение "колеги направих ОР" :) . Поради тази причина и пуснах тема тук, за да получа съвети като твоя. Снощи разговарях с човек, който поне от нещата, които ми обясни ми се стори надежден. Неговото предложение е да му оставя колата и да я прегледа в рамките на ден до два и да прецени как би следвало да се процедира, защото цитирам "Може да се окаже нещо по-малко и по-евтино от ремонт на двигател". Надявам се скоро да се освободи и да я прегледа, тъй като тук е пълно със сервизи, но за доста такива чувам предимно негативни коментари от близки и приятели. В тази връзка, ако има някой колега от Шумен или региона, който е доволен от определен сервиз бих се радвал на такава информация. След предстоящата диагностика ще пиша пак какво е положението.

мехаННика
Мнения: 1610
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 211
Местоположение: София

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от мехаННика » 28 ное 2018 12:27

Дайте малко по сериозно, как се прави ОР без да се сменят ДД? Може ли разхода на масло да е от ГК? Виждал съм извадени от водачите на не една кола. А от ТК? :) Гадничко с тия "Профи" съкращения деа ....

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 28 ное 2018 14:44

В моят случай просто цитирам колегата smile.gif , но да кажем да, гадничко си е. Нека все пак темата да бъде полезна и за други хора, които търсят насока към решението на проблем, както аз съм си намирал в други теми. smile.gif

мехаННика
Мнения: 1610
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 211
Местоположение: София

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от мехаННика » 28 ное 2018 22:02

За да е полезно и за други, общо взето съвета на Марто не е грешен. При други марки смяната на седлата на дюзите се прави на определен пробег без да се чака да се появи проблем. Успеха обаче не е гарантиран на сто процента.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1326
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 40
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от martod » 29 ное 2018 09:09

мехаННика написа:
28 ное 2018 12:27
Дайте малко по сериозно, как се прави ОР без да се сменят ДД? Може ли разхода на масло да е от ГК? Виждал съм извадени от водачите на не една кола. А от ТК? :) Гадничко с тия "Профи" съкращения деа ....
Че аз съм по сериозен от ИМ(инфаркт на миокарда), :) миналата година имахме такъв участник във форума, след ОР и сменени ГК разхода на масло същия . :D Най вероятно майсторите са преценили, че ДД са добре, сигурно изобщо не са ги свалили от дюзите за да ги видят и от двете страни и те така те.
Освен на него и в доста други теми съм им писал за прословутите дихтунги, ама няма кой да чете, народа е свикнал само да пита, пък на "профитата" ни омръзва понякога да пишем едни и същи дълги понятия и по някое време започваме да съкращаваме, ppp.gif щото освен писането трябва и да работим от време на време . smile.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

мехаННика
Мнения: 1610
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 211
Местоположение: София

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от мехаННика » 29 ное 2018 11:17

На "про"-тата ни е ясно че "всичко е проверено и всичко е сменено" не значи нищо. Проверено от кого, сменено с какво е важното.

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 24 дек 2018 12:40

Здравейте, може ли някой да ми каже колко трябва да е компресията при студен двигател и при работна температура, не намерих информация никъде и се извинявам ако аз съм го пропуснал. Двигателя е 1CD-FTV. Относно проблемите с маслото поради ред причини все още няма развитие, надявам се след празниците всичко да е точно и ще пиша отново какъв се е оказал проблема и решението.

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 02 яну 2019 15:59

Здравейте и честита нова година на всички. Малък ъпдейт по темата, макар и късно. В момента колата е със сменени дихтунги на дюзите и тези за обратна нафта. Три от дюзите са били много мръсни около дихтунгите. Към момента съм изминал малко километри, за да се каже нещо със сигурност, но поне пушилката, която беше зад колата към момента я няма (като изключим кратко трудно забележимо припушване, непосредствено след запалване). След около 1000км ще пиша пак какво е положението с разхода на масло.

dimitur1231rr
Мнения: 3
Регистриран: 08 май 2018 20:47
Репутация: 0
Местоположение: Radomir
Автомобил: corrola e12wagon

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от dimitur1231rr » 03 яну 2019 23:14

И аз да се включа в темата, карам Корола Е12 д4д 2.0 90коня от 2 години. На първата смяна на маслото с 5/30 тотал, забелязах че харчи масло. Сменихме го с 10/40 Кастрол след което изминахме още 4000км и долях 4,5литра масло. Сутрин при първо палене пуши много бяло-синкав пушек с примеси на черно. На студен двигател когато я изрежа на 1ва 2ра 3та пуши много. Като загрее колата почти не се забелязва пушека. Когато повдигна щеката на маслото излиза бял пушек. Свалях маркуча на турбото и се вижда омаслено.Дюзи проверени на компютър и са в нормата.Сменени 4 подгревни свещи. И започва да пали все по трудно в студените сутрини. Ако може Механника или някои друг да даде своето мнение.

sno
Мнения: 37
Регистриран: 26 юли 2018 09:15
Репутация: 6
Местоположение: Shumen
Автомобил: Avensis T25 2.0 d-4d 116

Avensis T25 2.0 116 - Гори масло

Мнение от sno » 07 яну 2019 10:00

Към момента положението при мен е следното, изминати 600км, маслото не е мръднало (преди интервенциите гореше литър на 1000), няма ги пушилките от преди, не духа и през щеката, а преди това освен, че духаше, също така и пушеше. Ще продължавам да следя нивото на маслото, но за сега всичко изглежда да е наред. Благодарности към martod и механика, че ме насочиха към това, тъй като на няколко места ме пращаха за основен ремонт, а за сега се разминах само с дихтунги, масло и гарнитура.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта