Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

nedelcho1
Мнения: 4
Регистриран: 24 окт 2018 16:24
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 D-Cat 2.2л

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от nedelcho1 » 24 окт 2018 22:39

Здравейте колеги,
Имам едно питане за странен проблем на Toyota Avensis T25 D-CAT дизел 2.2л 177к.с. от 2007г. Проблемът е със следните симптоми:
1. Сутрин като запаля колата, оборотите на двигателя се качват до 1200 и чак след половин-една минута се връщат на 800, както би трябвало да е нормално при работа на празен ход.
2. Когато подкарам колата, тя е "спъната" и не вдига повече от 2000 оборота (понякога при много подаване на газ до 2200), все едно е в сервизен режим, но не дава такива индикации.

Така, когато загрее колата и я изгася и запаля отново, се оправя проблемът (но пак я усещам леко спъната, все едно върви на 90%). Ако изгася няколко пъти преди да загрее и запаля отново, проблемът си стои. Трябва да е само на загрял двигател. Освен това усещам, че двигателя не работи съвсем равномерно, дори когато се "оправи" проблема. Един път ми го направи на магистралата, след като беше загрял отдавна двигателя: усетих леко придърпване и край, скоростта почна да пада, докато не влезе двигателя в 2000 оборота. Когато стане това не ми дава да включвам автопилота.

Водих я на майстор и след няколко дни тестове, "установи" че проблемът е в MAF (дебитомер). Бил сложил друг временно и не е правило проблем. Сменихме датчика и си взех колата, но още на следващата сутрин, проблемът се появи пак.

Освен това, по колата са правени следните ремонти:
1. Смяна на масла и всички филтри преди две седмици.
2. Премахване на DPF + катализатор + софтуерно "шунтиране" на EGR.

Колата съм я карал 4000км след махане на DPF-а, та не ми се вярва да е от това, но знам ли. Моля някой да помогне, че се изчерпах от идеи и не знам на кой майстор да я водя вече. Не ми се наливат пари в бездънна яма, да сменям датчик, след датчик, докато уцелим.

Потребителски аватар
hallowe_en
Мнения: 56
Регистриран: 06 сеп 2015 03:55
Репутация: 8
Местоположение: София

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от hallowe_en » 25 окт 2018 01:27

Здравей колега,
след тези интервенции по софтуера трудно някой ще ти каже какво става с колата ти.
2000 оборота си е точно сервизен режим, сигурно е подтиснат чека и за това нищо не ти свети.Махни куплинга за дебитомера и я запали ако не светне нищо по таблото значи е ясна работата.
От там компютъра си прави смесообразуването по зададени фабрични стойности и за това не работи добре.
Без да те ангажирам - аз бих върнал заводския софтуер и търсил някой друг да се справи с липсващия ДПФ.
ЕГР-а неразбирам защо си го запушил колкото повече се пипа по системите за екологията толкова повече проблеми си навличаш(14.5:1) :)

Поздрави,
Стани
Тoyota Avensis II
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 465
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 61
Местоположение: София

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от batececo » 25 окт 2018 10:47

Ако не е тайна къде ти махнаха дпф-а и затапването на ЕГР-а? Може и на лични. Обмислям влизане в нафтовата секта (макар и да съм върл противник) и ми е интересно.
Иначе може да звучи клиширано, но без читава диагностика (при хора, които не гадаят и не сменят скъпоструващи модули на принципа "проба-грешка") не виждам как ще разбереш какъв е проблемът...

nedelcho1
Мнения: 4
Регистриран: 24 окт 2018 16:24
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 D-Cat 2.2л

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от nedelcho1 » 25 окт 2018 19:07

hallowe_en написа:
25 окт 2018 01:27
Здравей колега,
след тези интервенции по софтуера трудно някой ще ти каже какво става с колата ти.
2000 оборота си е точно сервизен режим, сигурно е подтиснат чека и за това нищо не ти свети.Махни куплинга за дебитомера и я запали ако не светне нищо по таблото значи е ясна работата.
От там компютъра си прави смесообразуването по зададени фабрични стойности и за това не работи добре.
Без да те ангажирам - аз бих върнал заводския софтуер и търсил някой друг да се справи с липсващия ДПФ.
ЕГР-а неразбирам защо си го запушил колкото повече се пипа по системите за екологията толкова повече проблеми си навличаш(14.5:1) :)

Поздрави,
Стани
Здравей колега,
Изпробвах твоето предложение с изключване на куплунга на дебитомера - веднага светнаха engine check, VSC и Track OFF, така че си записва грешки, ако не е добре. EGR-а е запушен по съвет от майстора, заедно с премахването на DPF-а и катализатора. А ги махнах поради финансови причини. Нови доколото видях струват 2500+лв., пари които не съм готов да отделя за ремонт на 10+ годишна кола.

nedelcho1
Мнения: 4
Регистриран: 24 окт 2018 16:24
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 D-Cat 2.2л

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от nedelcho1 » 25 окт 2018 19:10

batececo написа:
25 окт 2018 10:47
Ако не е тайна къде ти махнаха дпф-а и затапването на ЕГР-а? Може и на лични. Обмислям влизане в нафтовата секта (макар и да съм върл противник) и ми е интересно.
Иначе може да звучи клиширано, но без читава диагностика (при хора, които не гадаят и не сменят скъпоструващи модули на принципа "проба-грешка") не виждам как ще разбереш какъв е проблемът...
ЕЛИА АУТО ООД или по - точно техен подизпълнител, т.е. не работи на щат във фирмата. Майсторът от тази фирма с който контактувам е много свестен човек и смятам, че няма да ме излъже или прецака съзнателно. Но наистина вече съм изчерпан от идеи, а и той откъде може да проблема. Обмислям ходене в официалния сервиз на тойота, но ако някой може да ми препоръча свестен майстор (че трудно се намират), който разбира ще отида и пробвам и при него.

Потребителски аватар
mishoona
Мнения: 9
Регистриран: 19 сеп 2016 19:03
Репутация: 2
Местоположение: София, Пловдив
Автомобил: T25 2AD-FХV, Е11 4A-FE

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от mishoona » 13 яну 2019 21:30

Колега, имам аналогичен случай от няколко дена. И към момента за 2 дена почти всичко е проверено или сменено по горивната система , стигам до извода, че или изолирането на егр води до по висока работна температура в определено натоварване на двигателя и от там да базика горивната смес, или е необходима друга програма за екуто. Тези дни ще ти пиша за егр, ще го връщам в употреба. Ако имаш решение вече, били писал?

Потребителски аватар
mishoona
Мнения: 9
Регистриран: 19 сеп 2016 19:03
Репутация: 2
Местоположение: София, Пловдив
Автомобил: T25 2AD-FХV, Е11 4A-FE

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от mishoona » 14 яну 2019 19:22

Грешки с1241 и някоя вторична могат да те докарат до това положение също.

Penyo63
Мнения: 17
Регистриран: 06 яну 2019 19:22
Репутация: 3
Местоположение: с. Синапово
Автомобил: рав 4

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от Penyo63 » 23 яну 2019 13:44

Колеги, имах подобен случай само че с Мазда. Оказа се че има дупчица във въздуховода преди турбото. Там е гофре и между витките на гофрето се беше притрила пласмасата. Пиша го тук макар че е Тойота, защото случая е аналогичен и проверката не струва пари.

nedelcho1
Мнения: 4
Регистриран: 24 окт 2018 16:24
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 D-Cat 2.2л

Toyota Avensis T25 губи мощност и е ограничена до 2000 об

Мнение от nedelcho1 » 28 апр 2019 21:58

Здравейте колеги,
Моята драма с колата се разреши. Просто исках да напиша все пак какво е било, за да помогна евентуално и на някой друг. В крайна сметка, след като карах колата пак в Тойота и обратно в сервиза в който ми премахнаха ДПФ филтъра и никъде не успяха да ми помогнат, намерих един майстор Владо в сервиз Авто Тоци във Враждебна, който прие проблема присърце и направи всичко възможно да открие причината. В крайна сметка се оказа нагар по дроселната клапа, който ѝ пречи на движението и колата реално се е задавяла. Защо не записваше никаква грешка не знам, но това направи откриването на проблема много трудно. Нищо в крайна сметка всичко свърши благополучно и в момента мога да разчитам на колата си!😀😀😀

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MSN [Bot], Shtaigata и 4 госта