Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

silas1
Мнения: 1
Регистриран на: 23 Авг 2018 21:51
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4 1AZ-FE

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от silas1 » 23 Авг 2018 21:59

Здравейте колеги, имаме Toyota Rav-4 от 2007-ма с код на мотора 1AZ-FE 2.0 VVTi. Колата е в семейството от чисто нова и е на реални 86 000 км.
Сложихме и газов инжекцион Бардолини с OBD четене, свещи за газ, но познат ми каза, че на този мотор газта грам добре не се отразявала.
Газта вредяла на блока, тъй като измивала маслото от цилиндъра и така той си заминавал, както и клапаните.
Това за клапаните съм го чувал за Хонда, а съм карал Сивик с ГИ и нямаше никакви проблеми доори без тази система за мазане.
Интересува ме, дали има нужда от притеснение или да си карам спокойно за напред? :help: :help:

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 24 Авг 2018 09:09

Привет!
В семейството използваме по-старата генерация Rav4, кода на двигателя е същия, но не мога да твърдя, че механично са еднакви.
Та нашият беше на малко преди 100 000км, когато монтирахме газ.Имаше и омаслител, но аз премахнах след по-малко от 1000км.
В момента двигателят е на 220 000 км и е за ремонт на леглата на изпускателните клапани(възможно е и клапаните да са годни за подмяна).
В една фирма за подмяна на легла на клапани споделиха , че самата отливка на главата е много плитка и подмяната на леглата е почти невъзможно( поне те не били успявали). Не съм в страната в последно време и не съм се съветвал с други специалисти в тази сфера, надявам се горното твърдение да не се потвърди. За мен калкулацията е ок, както и да го смятам.Не бих се поколебал да сложа отново.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от Двигателист » 24 Авг 2018 10:40

Това за блока и газта при AZ двигателя ми звучи като виц и може да го каже само някой, който не е виждал двигател. Колкото до клапаните - провери хлабините сега и си ги запиши. После след 40-50 хил.км.пак. Така ще добиеш представа за темповете на износване. Правилно настроената уредба е много важна. Ако ще слагаш устройства с течност за клапаните, гледай да не са с вакуумно управление, много е неграмотно и няма смисъл.
За клапанните седла skydiver е прав. Тойота въведе лазерно наваряване, или по скоро нанасяне още при ZZ моторите и те наистина са тънки, а и стената на главата е тънка. Предполага, че и тук е така. Не знам как може изобщо да смени с ново по стария начин с охлаждане/загряване и набиване, но пък може да са измислили нещо.

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от chukich » 24 Авг 2018 12:06

Ако искаш да си спокоен си сложи една автоматична омаслителна система, която да предпазва клапаните.
Не е скъпо, а би могло да ти спести главоболия. А на тези твои познати им кажи да си...../
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 24 Авг 2018 12:54

Блокът не е усетил нищо.Двигателя го карам с 0W-30 и за 10к км липсват около 200мл(което в прав текст е нищо).
Според моите измервания изпускателните клапани пропадат средно с около 0.02 мм на всеки 10000 км.
При мен при монтажа бях доста близко до заводския максимум.
Intake - между 0.25 и 0.3 мм ( 0.3 не влизаше)
Exhaust - 0.35 и 0.4мм (0.4 не влизаше, 0.35 влизаше на границата.
След 120к км положението е следното:
Intake - между 0.2 и 0.25мм (почти няма промяна)
Exhaust- на един от цилиндрите (1ви)на единия пул съм на 0.12( липсват 0.24мм ), при другарчето му луфтът е 0.15. На останалите съм между 0.15 и 0.20 мм. Съветът ми е наближиш ли 0.15 - спирай колата за ремонт, за да не търсиш после и валове, клапани...
И нагледно - лява гърбица при луфт 0.12, дясна гърбица при луфт 0.15:
Изображение
Валът няма износване, но видимо е побелял от частично триене при загрял двигател.
За омаслителя - ще дадеш едни пари за система и течност с неясен краен резултат.
Но пък ако си готов да инвестираш с тестова цел - ще следя темата отблизо.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от mgrigorov » 24 Авг 2018 14:09

Аз на моята Равка ХА20 съм минал ВЕЧЕ 6000км на газ за 9 месеца . 100К и аз не знам за колко ще ги навъртя, колата сега е на 118000км. Карам я с масло 5/30 Репсол. Като му дойде времето ще го мисля. В прочем колко струва една глава втора употреба от кола без газова. Там клапаните не би трябвало да се вкопават, нали.

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от Двигателист » 24 Авг 2018 15:57

skydiver написа: 24 Авг 2018 12:54 Блокът не е усетил нищо.Двигателя го карам с 0W-30 и за 10к км липсват около 200мл(което в прав текст е нищо).
Според моите измервания изпускателните клапани пропадат средно с около 0.02 мм на всеки 10000 км.
...............
Просто е трябвало да регулираш хлабините по средата на пробега. Клапанът с 0.12 може би не затваря на топло и е въпрос на време да изгори.

Впрочем, какъв разход на газ ти дава рав-4 ?

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 27 Авг 2018 17:26

Здравейте,

Аз също се интересувам за бензиновите мотори 2.0 на RAV4 след 2006 г., имат ли проблеми с монтажа на газов инжекцион? Прочетох мненията за клапаните, наистина ли след определен пробег (примерно 50-100 000 км) ще е необходим ремонт?

За информация - имам две бензинови Мазда 323 и Мазда 6, с който съм минал съответно 130 000 км. и 100 000 км. на газ без абсолютно никакви проблеми :whistle: Да разбирам ли, че при RAV4 това ще е трудно постижимо, без много средства за ремонт?

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 27 Авг 2018 19:26

Помислих как бих могъл да го обясня по-добре, но не намерих начин.
Иначе : не, да, благодаря за информацията,да,не.
:thumbsup:
Двигателист написа: 24 Авг 2018 15:57 Впрочем, какъв разход на газ ти дава рав-4 ?
Смесен режим около 10.5-11/100.
Средният ми разход за последните 5к км , но само на на магистрала , е твърдо под 9.8/100 ( според torque pro).
Последно промяна от Akima на 29 Авг 2018 11:01, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 28 Авг 2018 11:31

Колега, благодаря за отговора, разбрах те много добре :) Следващия въпрос е - колко ориентировъчно излиза ремонт на клапаните?
Последно промяна от Akima на 29 Авг 2018 11:01, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 28 Авг 2018 15:56

Зависи какво искаш да направиш/трябва да направиш като ремонт.
Дали ще вземеш "нова" глава и ще я сложиш директно или ще я ревизираш, или ще ревизираш твоята, дали само ще шлайфаш пуловете, или ще сменяваш легла.
Фирми много, специалисти/ майстори също.
Може да има сериозен % разлика в крайната цена и качеството.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 29 Авг 2018 09:40

Напълно съм съгласен с теб, но все пак някакъв ориентир - 500, 1000 или до 2000 лева?
Питам подробно, понеже сериозно се замислям за такава инвестиция и искам да преценя всички предвидими рискове :whistle:

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 29 Авг 2018 13:10

От 500 нагоре :D

radoooo
Мнения: 4
Регистриран на: 30 Авг 2018 10:37
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA Land Cruiser 95 3.4I

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от radoooo » 30 Авг 2018 11:22

Здравей колега. За газовите уредби много се е изписало. Добри-лоши, да-не.... Аз карам на газ различни а-ли повече от 20г. До момента никога не съм имал ядове, което не означава, че такива не съществуват. :D Имал съм на газ Рав4-1997г, Ярис-2001г(1.3 VVTI) и настоящата ми гордост - ТЛК95 3.4I. С първите две не съм имал грам проблем, за последната ще видим. Газовите съм ги слагал чисто нови. От досегашният ми опит и най-вече "разузнаване" знам, че клапаните на Тойота са доста чувствитени към газта, без значение дали се омасляват допълнително. След първоначално монтиране на газ клапаните изкарват м/у 90-100000км. и заминават. Аз не съм навъртал такива километри с една кола и може би затова не съм страдал. :D Привърженик съм на газта, понеже при моя начин на каране, не намирам разлика в динамиката или мощтността. Карам доста на година и финансово ми е доста изгодно. Чета, че Хонда имали проблем на газ. Жена ми кора ЦРВ-2003г. на газ седма година и не слиза от него (градско). На всеки 40000км. правя реглаж на клапаните и с това приключва проблема. И като финал - ако ще караш а-ла под посочените км. - слагай смело газ и се радвай на евтин транспорт!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта