Всичко за lean burn

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Всичко за lean burn

Мнение от Ivanov » 04 Авг 2018 17:51

Здравейте, колеги. Понеже много от нас карат двигатели с lean burn система, но никъде няма цялостно обяснение на устройството и принципа на действие на този вид двигатели, предлагам в тази тема да съберем всичко, което знаем (и не знаем) по въпроса, за да станат ясни много неща, признаци, симптоми и така нататък. Напоследък много чета в нета и ще напиша това, което съм разбрал, или недоразбрал по въпроса, пък нека всеки, който има информация, да допълни.

Lean burn двигателите на тойота са направени така, че да се използва по - малко количество гориво и повече въздух (кислирод) за получаване на не по - малка мощност от тази на двигателите, при които се използва смес, при която пропорцята гориво - въздух е такава, че да се получи максимално пълна и завършена (стехиометрична) физико - химична реакция (горене), в природни условия. Тоест, надхитря се природата. В lean burn двигателите е ускорен потока на постъпващия въздух, чрез по - аеродонамична форма на всмукателните тръби и допълнителна завихряща гърбица в "работния" всмукателен канал. Знаем, че 4 от 8 - те всмукателни канала са затворени в повечето време, чрез подвижна система от клапи, която се отваря в зависимост от натоварването, за да достави повече кислород, за повече мощност. В lean burn (беден) режим, в горивната камера постъпва силно завихрена бедна смес, за чието правилно изгаряне трябва по - голямо налягане (скорост на пълненето) и по - силна искра. Заради искрата се използват свещи, които правят силна и устойчива искра. В беден режим и температурата на изгаряне е по - висока, отколкото в нормалния стехиометричен режим и затова трябва тези свещи да имат по - добри топлоотвеждащи характеристики (по - "студени" свещи). Lean burn двигателите на нашите тойоти (тук не съм сигурен за всички двигатели) НЕ работят изцяло на беден режим. Работят и в стехиометричен и в беден режими, в зависимост от натоварването и техническите възможности на двигателите. Докато загрее двигателя и при празен ход, сместа е стехиометрична (обикновеното добре познато от физиката и химията съотношение 14:1), за да има стабилна работа и да се избегнат детонации и прегряване. На ход компютъра обеднява сместа. ВНИМАНИЕ: Руснаците пишат, че клапите на входа на 4 - те САМО въздушни всмукателни канала могат да бъдат затворени И В ДВАТА режима! Тези клапи служат за по - добро завихряне. При по - голямо, или рязко натоварване тези клапи се отварят чрез вакуум, под командата на компютъра, за да влезе още кислород и да се запази динамиката на колата. Двата режима на изгаряне се редуват така, че при подгрев, на празен ход и при голямо натоварване да се използва стандартния стехиометричен режим, а при "средно" натоварване двигателят да работи в lean burn (беден) режим. ЗАТОВА американците наричат тези двигатели "partly lean burn engines" (двигатели, работещи частично на обеднена смес).

Момчета, това е, което съм прочел, давайте подробности кой какво знае, за да спрем да наричаме този двигател екзотичен и загадъчен.

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Всичко за lean burn

Мнение от Ivanov » 05 Авг 2018 13:02

Колеги, който има инфо нека пише. Не гарантирам, че съм си превел правилно от руски и английски. Може да съм опуснал, или сгрешил нещо...

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Всичко за lean burn

Мнение от boyanmt » 05 Авг 2018 14:11

Привет,колега!
От по-горе изнесената лекция,съм възхитен от постиженията на другарите от страната на изгрявщото слънце,обаче за кои двигатели иде реч? Аз съм с Рав-4,е и? Има ли аджаба такава джуджавка..или каквото ще да представлява?
Как да разберем...простите юзъри,имаме ли/или не, инсталирана burn система?
Аз като водач,трябва ли нещо да правя/настройвам...или темата ти е статистическа само?
Благодаря.

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Всичко за lean burn

Мнение от Ivanov » 05 Авг 2018 17:44

Чак пък лекция... просто написах какво съм прочел. Трябва да проверите по каталог дали вашия двигател е лийнбърн. Нямам представа какви са бензинките на рав 4. Нека някой друг колега, който е запознат да каже. Иначе лийнбърн системата е за екология и за малко икономия. Предшественик на GDI на Мицубиши.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта