Страница 1 от 2

Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 90HP - гори много масло - по 1 л / 2 000 км

Публикувано на: 09 Юли 2018 00:43
от ArunKardzhaliev
Здравейте колеги имам toyota corolla d4d 2.0 90hp.Колата гори много масло по 1л на 2000км пали много трудно през зимата и има теч на масло мисля,че е от семеринга на коляновия вал от към скоростите.Та въпроса ми е следния имам три вариянта да ремонтирам моя двигател,да го сменя с друг или да карам докато спре напълно.Благодаря ви за отговорите предварително!!!

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 02:14
от boyanmt
Здравей,колега!
Аз бих избрал вариант 1-сякаш би иязъл най-евтин.

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 08:57
от Kiki
Ако само със смяна на семеринга, който струва "стотинки," теча намалее да поносими граници, заслужава ли си смяна на цял двигател?
А трудното палене само през зимата не се ли дължи на изгорели свещи?

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 09:04
от ArunKardzhaliev
Свещите ги смених миналата зима.Теча от семеринга не е голям,но ако реша да ремонтирам двигатела ще го сменим задължително

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 09:23
от ArunKardzhaliev

Има го и този проблем!

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 13:39
от rovers
Въпросът е какво да избереш след като настъпи Вариант 3
Слагаш офертите на масата и избираш. Освен това Вариант 2 по никакъв начин не изключва пак да стигнеш до Вариант 1, т.е. ремонт на "новия" мотор.
Успех

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 15:33
от dokkito
Не мисля , че ремонта ще ри излезе евтино, но ако се направи както трябва ще караш още много.
Помисли добре дали си доволен от автомобила. Мислиш ли , че би му се радвал още 5 години? Купето би ли изкарало още 5 години?
Не си зазлужава да хвърляш много пари за ремонт, ако колата като цяло не става.
Аз лично втора ръка мотор трудно бих избрал. Там е като руска рулетка.
Да караш до последно не мисля , че не е добър вариянт, ако харесваш колата си. Бих карал до последно кола, която е към края на ресурса си.

Дилема

Публикувано на: 09 Юли 2018 18:21
от nowyaris
ArunKardzhaliev написа: 09 Юли 2018 00:43 имам три вариянта
Вариант 3,Колега.На умрял изкуствено дишане да се прави......По сервизите ще ти скъсят и живота,и дебита.... Втора употреба мотор - най вероятно ще е като твоя,а може и още по зле да е. Колата вероятно е на доста години и още по-доста километри.Всичко си има някакъв край.наливай и някакво евтино масло докато изобщо
върви и после "сигктир бурда" . Ще си потърсиш друга - има в изобилие.Тез пари дето ще ги дадеш по сервизите по-добре си ги запази за следващата.
Като му дойде времето за друга е добре да знаеш принципа на автоджамбазите - "Света ще свърши,Будалите - няма да свършат". :thumbsup:

Дилема

Публикувано на: 10 Юли 2018 09:46
от martod
Имаш и четвърти вариант, който е най изгоден. Сменяш дихтунгите на дюзите и току виж разхода на масло изчезнал, :D теча от семеринга също ще намалее още повече, защото сега картерното налягане ти е сигурно като на клипа който е качил колегата по горе, а току виж и паленето през зимата си дошло на местото, след като спре да бяга компресията от цилиндрите в картера .

Дилема

Публикувано на: 10 Юли 2018 11:31
от ArunKardzhaliev
Клипа по-горе е на моя двигател

Дилема

Публикувано на: 11 Юли 2018 10:23
от martod
Това е много добра новина . :) Не погледнах кой го е качил, но сега като казваш че е твой, на 100% работата е сигурна, ще се разминеш само с уплах и смяна на 4 дихтунги . smile.gif
Добре че пусна тема, а не си тръгнал директно по сервизите, щяха да ти спретнат основен ремонт за 4 цифрена сума и ако при ремонта не подменят въпросните дихтунги с нови, разхода на масло пак щеше да е на лице .

Дилема

Публикувано на: 11 Юли 2018 11:15
от valioman
Колегата е прав и при мен след смяна на дихтунгите на дюзите разхода на масло от 2.5л /10к падна на 300гр./10к .

Дилема

Публикувано на: 11 Юли 2018 14:04
от tora
martod написа: 11 Юли 2018 10:23 смяна на 4 дихтунги
Може ли с две-три думи, какво точно уплътняват и защо при пробив харчи масло?

Дилема

Публикувано на: 12 Юли 2018 09:22
от valioman
Еми при тези двигатели дюзите не са отвън а вътре под капака на главата , следователно са окъпани в маслото което смазва разпределителните валове.
Погледни снимката http://www.japan-parts.eu/EU/3/220765B.png
Има едни гумени пръстени които би трябвало да спрат известно количество но обикновенно те изгниват или просто от годините си изгарят.
Дихтунгите са от мек материал (някаква медна сплав) която знаеш с времето се "калява" т.е. втвърдява и като включим и налягането от цилиндъра което действа и като "охлабване" на всеки такт на сгъстяване , следва проникване на масло което просто се стича от главата в цилиндъра.Отделно се и повишава картерното налягане (или по точно налягането в главата а и от каналите за стичане на масло и в картера) от там ефекта с духане в капачката и евентуално пропускане на семеринзите на коляновия вал .Разбира се подобен ефект е и при заминали сегменти така ,че всичко е тест проба грешка.
По-лекото е да смени дихтунгите и уплътнителите (визирам частите с номера от снимката : 23256B,96721-19017,11176,23760A)

Дилема

Публикувано на: 15 Юли 2018 14:48
от ArunKardzhaliev
Благодаря ви колеги за отзивите!На есен като се прибера живи и здрави ще започна със смяна на дифтунги пък дано да се окажат наистина те проблема. :cheers: