Страница 1 от 2

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 13 Май 2018 21:57
от max-2
Колата е карина е 1992 г. японска сглобка на близо 400000км. Според мен досега не е отваряна. Преди 90000км. смених гумички на клапаните и спря да гори масло, а гореше до 1-1,5л. на смяна(5w40). Тъй-като скоро се наляга отваряне за гарнитура на главата, искам да използвам момента да дам главата за припасване на клапаните и фрезоване и шлайфане с цел да се вдигне степента на сгъстяване от 9.5 на 12 може би. Кара се на газ и целта е да се използва устойчивостта на горивото към детонации и да се оптимизира моторчето максимално за работа на газ. Имам намерение да проверя биелните шийки и лагери, както и да открия тракащия бутален болт от около 200000 км., който утихва при загрял двигател. Моля за мнения и съвети каква степен на сгъстяване е удачно да направя, за да не се влоши работата в даден работен диапазон, но и все пак да се почувства по- добра пъргавина и разход на гориво.
Ще я отварям заради шума от въздух в парното сутрин, който го има отскоро. :whistle:

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 14 Май 2018 00:02
от Nedkow
Предполагам, че знаеш газовата ти система трябва да е на течна фаза. Предполагам знаеш, че трябва да караш с бензин с над 100 октана :) , или въобще да не ползваш бензин.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 14 Май 2018 01:35
от Akima
4A-FE на етанол... tooth.gif

Колега, Макс,
Опишете точно и детайлно проблемът поради, който ще отваряте двигател.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 14 Май 2018 07:34
от max-2
Да, разбира се, само 100 октана и предимно за палене и движение докато стопли малко.
Защо газта трябва да е течна фаза? Може би степен на сгъстяване 12 е много? По принцип търся съвет за допустима степен на сгъстяване за газова уредба с газова фаза.
Проблемът е с шуртене на балончета въздух през радиаторчето на парното само когато е карана колата в по- натоварени режими и на другия ден сутринта се чува няколко пъти. Парното има кранче. Ще отида и на анализ за изгорели газове в антифриза.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 14 Май 2018 08:38
от ufer
Трябва ти някой човек с много практика или конструктор, който да изчисли нещата. При такава сериозна промяна в степента на сгъстяване термодинамиката се нарушава значително и не се знае къде ще се обади нещо. По мой скромен опит максималната промяна би могла да бъде с около 1-1,5, т.е. степен на сгъстяване максимум 11:1, но дори и това може да се окаже рисково за всеки конкретен мотор.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 15 Май 2018 00:14
от Vokil
Колега не си създавай главоболия :) това което ще спечелиш е нищожно на фона на това което е твърде вероятно да загубиш след такава интервенция.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 15 Май 2018 08:28
от max-2
Колега Вокил, ценя мнението ти като човек, който е врял и кипял с такива стари машини. Ако може по-подробно какво е вероятно да загубя като поведение на моторчето.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 15 Май 2018 11:31
от ufer
Девствеността на мотора... Извинявам се! Просто ми стана весело! :D Промяната в степента на сгъстяване се счита за много сериозна намеса, тъй като се променят термодинамичните характеристики, а това може да доведе до каквито си искаш неприятности. Друг е въпросът, ако искаш да експериментираш, прежалваш мотора и чакаш да видиш, какво ще стане...

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 15 Май 2018 16:05
от max-2
Няма нищо лошо да се посмеем малко. :D
Моля за по-сериозно отношение. :thumbsup:
Ясно е, че клапаните ще потънат след обработване на фаските и припасване. Това увеличава горивната камера и "изяжда" част от сгъстяването.
Мотора загуби девствеността си когато започна да върви на пропан-бутан преди има няма 120к.
Високооктановото гориво само по себе си изисква по-висока степен на сгъстяване, за да се използва рационално горенето в цилиндъра.
Да, бих си направил експеримент, но в рамките на разумното. Затова много ми се иска да се включи някой, който е правил сгъстяване на какъвто и да е мотор, като каже каква е била и каква е станала степента на сгъстяване и сподели за положителни/отрицателни страни.
Ясно ми е и че ако прекаля с намаляването на камерата ще се изместят фазите на пълнене и издухване. А в същото време изискването на новата степен ще е различно от заводското и от това,което ще стане....

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 15 Май 2018 22:27
от Vokil
Добре преди години пробвахме на един опел такова подобрение. На двигател 1.6 сложихме глава от 1.4 горивната камера се намали сериозно на манометър колата правеше 17-18 бара . Запалихме я с колегата и покарахме на пропан бутал 4-5 километра вървенето не беше повече от преди интервенцията , може би една идея в ниските. Обаче като тествахме на бензин за около километър и единия цилиндър спря след разглобяването едното бутало се оказа строшено. На моята кола степента на сгъстяване в момента е 7,6/1 в атмосферен режим е изгубила не повече от 4-5 максимум 8 коня. Но преди беше много рязка при подаване на газ от много ниски обороти придърпваше много неприятно сега мога да карам с 800 оборота на 5-та на равно давам пълна газ и колата мноооого бавно но гладко ускорява. Мисля че тая работа със степента на сгъстяване е малко надценена .Защото и разхода ми сравнен с колеги с 4А-ФЕ при еднакво каране си е същия като техния. Дължините на колекторите и фазите на валовете дават доста по-сериозни резултати.

Другия вариант е драстично да увеличиш налягането и да изместиш паленето след горна мъртва точка. Да и такова чудо има чети за този човек "Гаджи Ибадулаев" При 30 бара компресия колата му работи на бензин и има КПД около и над 60% От доста години се каня да пробвам такова чудо но все няма време.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 16 Май 2018 08:43
от ufer
Аз в момента си експериментирам с един фордов двигател V6, 2,0 l. Сложил съм 2 други глави с един мм по-ниски от оригиналните, има и малка разлика във формата на горивните камери (завихрянето е по-различно), освен това сложих други валове - колянов и разпределителен (условно казано по-динамични). Но резултатът засега не ми харесва. Двигателят не работи много добре, освен това има доста пушилка. Понеже е карбураторен - правя ревизия на 2-та карбуратора, които имам, че са малко проблемни, и ако не се оправи работата, май ще си сложа всичко оригинално, разбира се след съответната ревизия, особено на главите...

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 16 Май 2018 17:34
от max-2
Колеги, благодаря за коментарите. Ако правя нещо ще е най-много 11:1 както каза ufer. За сега с е в застой работата. Минал съм над 1500 км. Като чух че прекарва балончета първия път погледнах антифриза-радиатора пълен, разширителния съд до половината както си му е реда. Спрях да чувам шума вече 3 сутрини. Ще ходя да направя проверка за наличие на изгорели газове и ще ви държа в течение. Това е старата тойота-вечняк отвсякъде. :thumbsup:
Още веднъж благодаря!

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 25 Май 2018 10:03
от max-2
Колеги, вчера ходих на СО тест на охладителната течност. Беше отрицателен. Явно пропуска е много малък засега и не може да го хване химията. След това пробвахме с човешки дъх и течността веднага пожълтя.

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 28 Май 2018 23:09
от Vokil
Какъв е шанса да има пропан бутан във водната система а не изгорели газове ?

Сгъстяване на 4afe lean burn.

Публикувано на: 29 Май 2018 10:57
от max-2
Шанса е минимален, изпарителя е брц без водна мембрана. Карал съм на бензин, че ми свърши газта и на другия ден пак имаше балончета в парното. Иначе ако работи с отворена капачка не вади балони.